LCD plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02
Hallo allemaal,

Ik wil een LCD in mijn PC-kastje maken. Maar hoe werkt dat nou precies. Zo'n ding sluit je toch aan op je printerpoort? en wat als ik daar nu een printer op heb zitten, en hoe laat ik die kabel naar binne komen, om het LCD in zo'n klepje te maken?

Iemand nog site's met tips enzo?

Maarten

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 15:58 schreef maartenb het volgende:
Ik wil een LCD in mijn PC-kastje maken. Maar hoe werkt dat nou precies. Zo'n ding sluit je toch aan op je printerpoort? en wat als ik daar nu een printer op heb zitten, en hoe laat ik die kabel naar binne komen, om het LCD in zo'n klepje te maken?
Sommige sluit je aan op de printerpoort, andere op je COM-poort.
Wat betreft printerpoort:
PCI-kaartje met printerpoort(en) bijkopen.
Verder moet je gewoon een gaatje in je kast maken ter grootte van het kabeltje dat naar binnen gaat maken. Je zou hem ook bij een leeg insteek-slot naar binnen kunnen leiden, maar die opening is onnodig groot. Ik heb de mijne nog niet binnen, dus ik weet nog niet precies hoe ik het ga knutselen.
Er zijn hier heel veel links te vinden door eens op 'LCD [aansluiten/software/etc... verzin wat]' te searchen binnen dit forum. Bedoel, ik kan ze voor je uit mijn bookmarks halen, maar 90% vind je zo wel, en dat gaat sneller.

Verwijderd

Hoi,
zonder reclame te maken.,zou ik ns zeggen
kijk op de site in mijn sig,das denk wat je zoekt...
je kan me ook mailen/icq-en voor vragen etc

• emkedouwe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Er staan nergens prijzen !
Op hoeveel moet ik rekenen voor een kant en klare set ? en voor alleen een lcdtje als hobby pakket ??

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
ik moet ook mijn kabel nog goed wegwerken van m'n lcd (kabel zit nu idd door insteek-slot naar buiten gevrot ...

ik ben van plan net zoiets te maken zoals je voodoo kaarten aansluit; ofwel ik maar een extra poort achterop computer (met kabel intern naar lcd) en ik lus die buiten kast met kirt kabeltje door naar lpt poort.
De power haal ik gewoon van een molex (voeding)

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• []InTeR[]
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Het makkelijkst om een interne lcd af te werken is om een extra controller te kopen, z'n multie ding dat je zeker weet dat printerpoort met een extra stekkertje op een apparte gleuf zit.

Check de pin bezetting, bouw je eigen pin-blokje (vrouwlijk) en zet die er op....

Probleem opgelost

Shit doesn't happen by it self, it's made by a arsehole.

Pagina: 1