wat is 2d en 3d ?

Pagina: 1
Acties:

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:20
oke nog effe een vraagje ( ik weet het ik weet niet echt veel van computers af :) ) wat is nu belangerijker 2d of 3d
want iedereen zegt dat 2d belangerijker is
maar waarom het is niet dat ik pacman ofzo gaan spelen :D
ik hoop dat iemand het antwoord weet :)

Verwijderd

hangt er vanaf wat je er mee wilt doen als je photoshop gebruikt is 2d belangrijker en als je veel spellen speeld 3d

• STIMPPYYY
ik speel alleen maar spellen . ik gebruik geen photoshop enzo .
dus je raad me aan een geforce te kopen want die hebben betere 3d kwaliteit ?

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
windows=o.a 2d

dus als je aan het internetten bent dan is met goede 2d alles strakker, lettertjes zijn helderder enz. brakke 2d merk je vooral op resoluties van 1280*1024 en hoger.

• salvador4
Op donderdag 20 december 2001 15:55 schreef STIMPPYYY het volgende:

dus je raad me aan een geforce te kopen want die hebben betere 3d kwaliteit ?
betere kwaliteit dan??

• STIMPPYYY
ja maar ik game alleen ik zit ook wel vaak op internet maar wat boeit dat nou als de lettertjes er iets mooier uitzien ?

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 10:36

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Wat het boeit is dat je geen hoofdpijn krijgt na een uurtje naar lettertjes turen. Zeker als je een fan bent van hoge resoluties, is het belangrijk dat je videokaart(en de monitor natuurlijk) wel een leesbaar beeld geeft.
Goede 2d = scherpe, leesbare lettertjes
slechte 2d = wazige, moeilijk leesbare lettertjes

specs

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 20 december 2001 16:01 schreef STIMPPYYY het volgende:
ja maar ik game alleen ik zit ook wel vaak op internet maar wat boeit dat nou als de lettertjes er iets mooier uitzien ?
nou, dan doe je toch een GF kaart gewoon?

🌞🍃

• STIMPPYYY
waaah net of een gf3 geen goeie 2d kwaliteit heeft
hij zal misschien wel iets minder zijn dan radeon maar ja het is toch nog scherp genoeg :) lijkt me :D

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 10:36

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Je weet genoeg nu?

specs

• salvador4
gf3 is ook prima ja, maar met een mx of gts is 2d gewoon echt janken op 1600*1200.

• STIMPPYYY
denk het dus ik doet het voor de games dus moet ik beter 3d kwaliteit hebben

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Die beeldkwaliteit heeft geen reet te maken met 2d. Op GoT lult men telkens over 2d kwaliteit terwijl men beeldscherpte bedoeld.

Als je die hard aan het gamen bent merk je er niet zoveel van als je niet zoŽn hele goede beeldscherpte hebt. Echter als je in windows aan het het prutsen bent (tekstje typen, internetten etc) merk je wel verschil. Je ziet o.a. de lettertjes niet helemaal scherp.

Deze beeldscherpte hangt natuurlijk niet alleen af van je videokaart, maar ook van je monitor en zelfs van de kabel tussen monitor en videokaart.

Kortom als je veel wilt gamen, ga dan lekker voor een GeForce 2 of 3.

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 16:51

Erikie

www.erikie.nl

en ga gelijk voor een sony of een eizo beeldscherm.. the best... (blaablaabla, Ilyama bheueuurg).

traktor scratch!

Verwijderd

De Geforce 2 en 3 chipsets zijn bedoeld voor snelheid, ze gebruiken pure kracht om heftige graphics in de spellen te kunnen tonen. Voor internetten en tekstverwerken maakt het niet uit wat voor kaart je neemt, het ligt vooral aan de scherpte van je beeldscherm.
Als je een kaart koopt, koop dan de Geforce 3 Ti 500 als je veel geld heb. Zoniet, dan koop je een Geforce 2 Ti, bijna een ulktra en maar f450,- . Als je tenminste een goede proc hebt, anders maakt het niks uit. Dan zit je Geforce uit z'n neus te eten omdat je proc te langzaam is.

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 18:38 schreef Frits Bolkestein het volgende:

Deze beeldscherpte hangt natuurlijk niet alleen af van je videokaart, maar ook van je monitor en zelfs van de kabel tussen monitor en videokaart.

Kortom als je veel wilt gamen, ga dan lekker voor een GeForce 2 of 3.
HAngt het ook van je kabel af?? er is bij mij van het einde van de kabel die in mijn videokaart gaat, 1 zo'n pinnetje afgebroken 1 van de weet ik veel 15 ofzo maar mijn beeldscherm doet het gewoon, maar kost dit mij kwaliteit, nee toch?? of........

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 16:25 schreef salvador4 het volgende:
gf3 is ook prima ja, maar met een mx of gts is 2d gewoon echt janken op 1600*1200.
Wat lul jij nou mafkees... :r

Ik heb mijn GeForce2 Ti en 19" Trinitron ook altijd op 1600x1200 draaien, en de lettertjes zijn gewoon van goede kwaliteit, heb tijdje geforce2 mx 200 op mn 19" gehad en daar klaagde ik ook niet.... Gewoon normale letterjes, alles kan beter ja... maar het is niet om te "janken"

|:(

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op donderdag 20 december 2001 16:25 schreef salvador4 het volgende:
Alsof je monitor dan nog op 100Hz kan lopen. op 75hz is het zowiezo waziger.

En ik raad de Radeon 8500 aan, heb zelf geen wazige tekst ism mijn VMP 451 (1600x1200 @ 92 Hz :9~ )

MechWarrior || Monsters Game

• STIMPPYYY
ik neem gewoon een gf3
want ik heb hier een voodoo 3 3000 inzitten en de lettertjes zijn echt niet wazig ofzow maar thnx anyway :D
maar een geforce is volgens mij gewoon beter voor spelen
en ze hebben teminste ook goeie drivers

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 22:02
Op donderdag 20 december 2001 22:04 schreef BeForce256 het volgende:

[..]

Wat lul jij nou mafkees... :r

Ik heb mijn GeForce2 Ti en 19" Trinitron ook altijd op 1600x1200 draaien, en de lettertjes zijn gewoon van goede kwaliteit, heb tijdje geforce2 mx 200 op mn 19" gehad en daar klaagde ik ook niet.... Gewoon normale letterjes, alles kan beter ja... maar het is niet om te "janken"

|:(
Sjeez zeg, het is gewoon een kwestie van smaak zeg, leuk voor jouw dat je dat dat er best uit vindt zien maar om de bende nou gelijk af te flamen :?

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Op donderdag 20 december 2001 21:29 schreef -_SuPeRiOr_- het volgende:

[..]

HAngt het ook van je kabel af?? er is bij mij van het einde van de kabel die in mijn videokaart gaat, 1 zo'n pinnetje afgebroken 1 van de weet ik veel 15 ofzo maar mijn beeldscherm doet het gewoon, maar kost dit mij kwaliteit, nee toch?? of........
Nee dit kost geen kwaliteit. Denk aan een ander type kabel, als DVI of BNC, in plaats van je standaard VGA kabel. Hoewel... geen kwaliteitsverlies... een afgebroken pinnetje is eigenlijk toch niet helemaal de bedoeling nietwaar? :)
Pagina: 1