Hoe kan ik in met een nullmodem bestanden sturen?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik heb een oude laptop met daarin een floppydrive. Het is een 486 met 16 mb ram. Ik heb vroeger wel eens een nullmodem gebruikt om command en conquer te spelen op 2 desktop pc's (multiplayer). Ik heb die kabel nog en ik vroeg mij af of ik die tussen mijn laptop en mijn gewone pc kan hangen. Op mijn pc draait XP Pro en op de laptop Win95. Ik wil eigenlijk via de null modem wat spelletjes overzetten want met floppy's is dit niet te doen. Hoe ga ik te werk? Heb ik daar een pogramma voor nodig? (Zo'n null modem is zo'n kabel die in de seriële ingang in je pc gaat. Aan beide kanten hetzelfde stekkertje)

Alvast bedankt voor de tips!

Edit: Er staat bij beide bestuuringssysteem geen null modem link optie bij windows/start/acceciores/communicatie.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Zit als het goed is een direct-cable connection tooltje bij windows bij.. (bij win95 geloof ik bij de netwerk-settings)

Daar moet het wel mee lukken!

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 15:40 schreef EvilFox het volgende:
Ik wil eigenlijk via de null modem wat spelletjes overzetten want met floppy's is dit niet te doen. Hoe ga ik te werk? Heb ik daar een pogramma voor nodig? Alvast
spelletjes overpompen via een 115kbit lijntje? Zal ook niet opschieten maarja.

Ik meende dat het onder windows gewoon werkt via direct cable connection. Anders kun je laplink e.d proggies proberen. Ik weet niet of hier ook een XP versie voor is.

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:53
Maar als je toch bezig bent en die oude pc heeft ook een paralelle poort kan je ook effe een paralelle link kabel kopen (a 2 tientjes) bij je lokale computerboer. Doet het zelfde alleen factor X sneller.

suc6

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:39

johnwoo

3S-GTE

Je kunt zelfs TCP/IP draaien op een serieel kabeltje :) Gebruik ik ook wel eens; Windows File en Printersharing werkt er prima over, en de games hoeven dan ook niet meer zelf ondersteuning te bieden voor een directe kabelverbinding :)
Er valt prima over te gamen, maar als je wat grotere bestanden wil overzetten gaat het toch wel errug traag hoor...
In XP doe je dit door op de ene PC Advanced Connection -> Accept Incoming Connections aan te zetten, en verolgens met de andere daarop 'in te bellen'. Bij mij draait die andere bak Win2K, ik weet niet zeker of dat ook werkt met Win95...

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

steek je windows cd in en installeer de extra software .....
staat er wel ergens is bij acccesoirs ofzo

ICekiller
Pagina: 1