Hoi,
Ik heb een html-bestand waar een artikellijst in staat van verschillende produkten. dit ziet er als volgt uit(de head en style tags heb ik er voor het gemak even uitgelaten):
De bedoeling is dat ik met behulp van php alle onzin (html tags) eruitfilter, en vervolgens alle artikel nummers + soort produkt + prijs in euros gesorteerd op soort artikel (systemen, videokaarten enz) in kan lezen in een mysql database.
Ik heb weinig kennis van php en heb daarom jullie hulp nodig. Hoe moet ik dit aanpakken?
PS - sorry voor het verneuken van de opmaak
Ik heb een html-bestand waar een artikellijst in staat van verschillende produkten. dit ziet er als volgt uit(de head en style tags heb ik er voor het gemak even uitgelaten):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <!-- start table -------------------------------------> <table title="Prijslijst" width="98%" cellpadding=0 cellspacing=0 border=0 align=left> <tbody> <tr class=data><td>DATUM PRIJSLIJST</td></tr> <tr class=dataAC><td colspan=4> </td></tr> <tr class=header><td>Art.num</td><td><a name="1"></a>PRODUKT TYPE</td><td>EUR</td></tr> <tr class=dataAC><td>004.103</td><td>PRODUKT 01</td><td>PRIJS EURO'S</td></tr> <tr class=data><td>004.205</td><td>PRODUKT 02</td><td>PRIJS EURO'S</td</tr> <tr class=dataAC><td>004.307</td><td>PRODUKT 03</td><td>PRIJS EURO'S</td></tr> |
De bedoeling is dat ik met behulp van php alle onzin (html tags) eruitfilter, en vervolgens alle artikel nummers + soort produkt + prijs in euros gesorteerd op soort artikel (systemen, videokaarten enz) in kan lezen in een mysql database.
Ik heb weinig kennis van php en heb daarom jullie hulp nodig. Hoe moet ik dit aanpakken?
PS - sorry voor het verneuken van de opmaak