spirit live 4/16 > bij verspuy voor maar 379,- ?

Pagina: 1
Acties:

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Ik had dus ander topic waarik mengtafel zocht met goeie kwalitiet etc :P

maar nu krijg ik vandaag krantje van verspuy binnen en daar satat gewoon op :
Spirit Live 4/16 voor maar 379,03
dat lijkt me beetje heel goedkoop voor zon ding..

heeft iemand ervaring met deze mixer?? ik wil graag weten, want dan haal ik em meteen :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Lijkt me wel erg goedkoop, volgens mij zit er een adder onder het gras :).

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
volgens mij is dit het aantal euro's gedeeld door twee.

if not, stuurm een mailtej!!

of is deze 2e hands?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
jep..de kleinere versie van deze... de Sprit Live 4/16 MK2

en euro was et 115 ofzow
dusz.. ik heb mailtje gestuurd, maar ik kan morgen beter ff bellen :)

• jadjong
  • Niet online
Op donderdag 20 december 2001 21:57 schreef gitaarwerk het volgende:
jep..de kleinere versie van deze... de Sprit Live 4/16 MK2

en euro was et 115 ofzow
dusz.. ik heb mailtje gestuurd, maar ik kan morgen beter ff bellen :)
zou je het tel. nummer hier neer willen zetten?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
tuurlijk
de website.. hier staat niets op http://www.peterverspuy.nl

010-4323388 (de tele shop)

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:18

Illusion

(the art of)

hmmm heb ff op de site gekeken en heb een spirit Live4^2 16 kanaals gezien. en zag dit staan "Soundcraft's UltraMic Plus preamp give a 66dB gain range" 66 dB is niet veel voor het geval je het wil weten :)
edit:

tekentje in typenummer verkeerd

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 20 december 2001 23:21 schreef Illusion het volgende:
hmmm heb ff op de site gekeken en heb een spirit Live^2 16 kanaals gezien. en zag dit staan "Soundcraft's UltraMic Plus preamp give a 66dB gain range" 66 dB is niet veel voor het geval je het wil weten :)
Dat is niet veel? Weet je uberhaupt wel waar je het over hebt? Dit is niet de signaal/ruis verhouding, maar de ingebouwde microfoon voorversterker. Is helemaal niet verkeerd...

De Live 4/16 die ik zie staan kost E 2.131,86
lijkt me dus toch wel iets meer dan je schrijft...
Bovendien passen ze een smerige verkooptruuk toe door aanbiedingsprijzen in Euro op te geven en de 'normale' prijs in guldens. geeft dus een slecht beeld van de aanbieding, scheelt uiteindelijk niet zo heel veel.

Ik vertrouw het niet

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
het geeft dat bedrag in GULDENDS aan..dus dat meot et wel zijn..misschien drukfout ?? kan toch ?

ik bel iig misschien oud model..maar scheelt toch teveel.. zoniet... ga ik toch kopen.. denk ik :) anders blijf ik voor de SX :)

• jeffreystegeman
  • Laatst online: 22-11-2002
http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/frames?;24;

kijk bij opruiming.

dat zijn leuke boxjes. maar liefst 2300 Watt. moet aangestuurd worden door 2 versterkers en een crossover versterker.

leuk geluidje???

AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X

• Illusion

Illusion

(the art of)

Op donderdag 20 december 2001 23:31 schreef Dr. RiPsaw het volgende:
[..]
Dat is niet veel? Weet je uberhaupt wel waar je het over hebt? Dit is niet de signaal/ruis verhouding, maar de ingebouwde microfoon voorversterker. Is helemaal niet verkeerd...
Ja ik weet waar ik het over heb. Kijk maar eens naar naar de specs van de Live FX of Live SX, die hebben namelijk een gain range van 60dB, maar hebben ook nog eens 20dB headroom. en wonder boven wonder, die twee mag je bij elkaar optellen, waardoor je op 60+20=80dB zit, en dat is toch wel iets meer dan 66 want de schaal is logaritmisch :)

• jadjong
  • Niet online
Beste Jadjong,

Deze prijs is samen met de prijs van een dradloos systeem foutgegaan bij het
aanmaken van de litho 's.
Helaas kan ik hem niet leveren voor deze prijs gezien de orginele waarde van
5295,-

Met vriendelijke groeten,

Gerrie den haan.

helaas :'(

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ja..klopt..ik heb gebeld vanochtend...
staat helaas ook op : prijswijzigingen/drukfouten voorbehouden. >:)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 18:07 schreef jadjong het volgende:
Beste Jadjong,

Helaas kan ik hem niet leveren voor deze prijs gezien de orginele waarde van
5295,-

Gerrie den haan.

helaas :'(
ik krijg nu net dit :
Beste Jordy,..
Helaas is het onmogelijk te leveren voor deze prijs gezien de orginele waarde van
5295,-

Gerrie den haan.

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Op vrijdag 21 december 2001 01:49 schreef Illusion het volgende:

[..]

Ja ik weet waar ik het over heb. Kijk maar eens naar naar de specs van de Live FX of Live SX, die hebben namelijk een gain range van 60dB, maar hebben ook nog eens 20dB headroom. en wonder boven wonder, die twee mag je bij elkaar optellen, waardoor je op 60+20=80dB zit, en dat is toch wel iets meer dan 66 want de schaal is logaritmisch :)
Sorry, had idd ff de headroom over het hoofd gezien. Maar afgezien daarvan is een ingebouwde preamp nooit slecht :)

• Illusion

Illusion

(the art of)

tuurlijk is het niet slecht. Ik wees er alleen even op dat de andere tafels iets beter waren. Iedereen maakt wel eens een foutje :)
Het is ge vergeven in het kader van de kerstgedachte :+

• jadjong
  • Niet online
Op vrijdag 21 december 2001 19:59 schreef Illusion het volgende:
tuurlijk is het niet slecht. Ik wees er alleen even op dat de andere tafels iets beter waren. Iedereen maakt wel eens een foutje :)
Het is ge vergeven in het kader van de kerstgedachte :+
maarja, deze was bijna gratis.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
idd.. wel jammer.. maar ja :)
feedback is verder goedkoper (paar jaar gelee was verspuy dat nog)

is het trouwends een gekke prijs voor een neuwe SX ?
1398 piek. Ik kan em bij een vriend bestellen (zijn ouders hebben de radiobeurs in tilburg)

• Jag

Jag

Op vrijdag 21 december 2001 01:49 schreef Illusion het volgende:

[..]

Volgens mij zit het heel anders :). Die gain range is helemaal niet zo interessant. 60 dB, 66 dB, allebei genoeg. Maar je kan die headroom daar helemaal niet bij optellen. Die headroom slaat waarschijnlijk op tot welke waarde de preamps kunnen versterken (met 20 dB headroom zal het wel tot 24 dBu zijn). Hoeveel gain een preamp geeft is niet zo interessant, wat zijn max level is wel. Of begrijp ik je nou fout?

• Illusion

Illusion

(the art of)

hmmzzz Jag, voor een deel heb je idd gelijk moet ik toegeven.
(Ik ga nu met een leuk verhaaltje komen waarmee ik eigenlijk wil dat jij gewoon toegeeft dat ik gelijk heb, maar ik weet niet 100% zeker of ik zelf wel gelijk heb. So correct me if I'm wrong, en ik zal het nog wel even aan een collega van me vragen :) )

Maar kijk: je kan de gain range instellen d.m.v. het gain knopje. Het verschil tussen die 60 en 66dB is idd niet zo heel veel. Maar een heleboel tafels hebben geen headroom (d.w.z. intern kunnen ze niet harder dan +4dB werken. Als een tafel echter een headroom heeft van 20 dB dan kan hij idd intern met +24dB werken. Officieel hoort die headroom niet uit te maken, want je hoort gewoon niet met signalen harder dan +4dB te werken, maar je kan het wel in je voordeel gebruiken.

Het minimum-level van die tafel met 66dB ligt dus wel 6dB lager dan dat van die met 60dB, maar die met 60dB kan dus uitsturen tot +24dB, waardoor zijn maximum 20dB hoger ligt (de headroom dus). Dit verschil is eigenlijk meer voor live toepassingen nuttig dan voor in de studio. In de live-wereld wordt namelijk wel (zeker op tafels zonder meterbrug) van het peak-ledje (dit zit op elk kanaal en brand zodra het signaal +4dB bereikt, het is een waarschuwing dat je iets doet dat eigenlijk niet mag) gebruikt gemaakt om te kijken of en waar signalen binnenkomen. Je kan dus als het ware het dynamiekbereik tussen +4dB en +24dB gebruiken om te mixen. Je schuift je masterfaders daarna op -20dB en je uitgangssignaal zit dan weer keurig op +4dB waar het dus eigenlijk hoort.
Dit hele verhaal hierboven hoort en mag niet, maar het kan wel en is soms zeker nuttig, zeker als je met onbekende bands werkt.

Nu ik er trouwens even over nadenk, lijkt het me sterk dat die andere tafel helemaal geen headroom heeft, dus dat zal ik nog een keer nakijken .

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ik heb geregeld met die kerel die ik ken van die radio beurs.en hij besteld em voor 1398 voor mij..en ik kan met 3 termijnen betalen

wel tof dus!! :) soort comfort card maar dan zonder poespas en rente (misschien zou ie wel duuurder zijn, maar ik weet zeker dat dit een betere oplossing is)

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Dus het is de Spirit Folio SX geworden? congratz! hij zal je zeker bevallen denk ik.
fl. 1400,- is een redelijke prijs, alhoewel hij behoorlijk lang bij Feedback voor 1100,- te koop is geweest. Maar hij is daarna geloof ik ook weer in prijs gestegen.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ik zag em netmeer in het krantje en op de site staan..of ik oet 2e hands..maar dat heb ik in princiepe alles al bijna (nieuw mag ook weleens)
en jah.. ik hoop dat et een top ding is..

• Jag

Jag

Op zaterdag 22 december 2001 02:04 schreef Illusion het volgende:
hmmzzz Jag, voor een deel heb je idd gelijk moet ik toegeven.
(Ik ga nu met een leuk verhaaltje komen waarmee ik eigenlijk wil dat jij gewoon toegeeft dat ik gelijk heb, maar ik weet niet 100% zeker of ik zelf wel gelijk heb. So correct me if I'm wrong, en ik zal het nog wel even aan een collega van me vragen :) )

Maar kijk: je kan de gain range instellen d.m.v. het gain knopje. Het verschil tussen die 60 en 66dB is idd niet zo heel veel. Maar een heleboel tafels hebben geen headroom (d.w.z. intern kunnen ze niet harder dan +4dB werken. Als een tafel echter een headroom heeft van 20 dB dan kan hij idd intern met +24dB werken. Officieel hoort die headroom niet uit te maken, want je hoort gewoon niet met signalen harder dan +4dB te werken, maar je kan het wel in je voordeel gebruiken.

Het minimum-level van die tafel met 66dB ligt dus wel 6dB lager dan dat van die met 60dB, maar die met 60dB kan dus uitsturen tot +24dB, waardoor zijn maximum 20dB hoger ligt (de headroom dus). Dit verschil is eigenlijk meer voor live toepassingen nuttig dan voor in de studio. In de live-wereld wordt namelijk wel (zeker op tafels zonder meterbrug) van het peak-ledje (dit zit op elk kanaal en brand zodra het signaal +4dB bereikt, het is een waarschuwing dat je iets doet dat eigenlijk niet mag) gebruikt gemaakt om te kijken of en waar signalen binnenkomen. Je kan dus als het ware het dynamiekbereik tussen +4dB en +24dB gebruiken om te mixen. Je schuift je masterfaders daarna op -20dB en je uitgangssignaal zit dan weer keurig op +4dB waar het dus eigenlijk hoort.
Dit hele verhaal hierboven hoort en mag niet, maar het kan wel en is soms zeker nuttig, zeker als je met onbekende bands werkt.

Nu ik er trouwens even over nadenk, lijkt het me sterk dat die andere tafel helemaal geen headroom heeft, dus dat zal ik nog een keer nakijken .
Ik weet niet precies wat je punt is, maar ik kom weinig tegen waar ik het niet mee eens kan zijn. Afgezien dan dat je niet het minum level kan bepalen aan de hand van de gain range, maar dat die bepaalt wordt door ruis levels enzo.

Over headroom, knappe jongen die toekan met +4 dBu als maximum. Ik heb wel eens een bandje gemixt op een krakkemikkige Zeck powered mixer. Niet echt een kleine band en wisselend slagwerk. Er was echt continu van alles aan het clippen op die tafel, zodat je continu een geclipte monitor en zaal mix had. Echt hopeloos. Op een K3 van Soundcraft moet je echt je best doen om het tot zover te laten komen. En dan merk je wel dat headroom niet een luxe is, maar gewoon keihard nodig. Zeker als het allemaal wat grootschaliger wordt.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
idd... live zijn spirits/soundcrafts erg goed!!! Ik heb ook met deze live gewerkt (de 32/4 zou maar zeggen)
en ook nog een soundcraft tafel waarvan ik type niet emer weet 32/8/2 was niet van spirit. iig niet een nieuwe.. En die dingen zijn perfect!!.. meterbruggen heb ik amper los gezien..zouden ze te krijgen zijn voor spirits?? (ja..ik weet dat je losse kan krijgen,.universele,.maar goed misschien liever een van hun zelf)

• Jag

Jag

De K3 die wij hebben heeft 32 inputs (2x stereo), 8 bussen, 8 auxilaries en vier matrices. Zeker een prettige tafel, erg handig dat ie ook helemaal zelf uit en in elkaar te zetten is (broodje vervangen is echt heel makkelijk). Beetje jammer dat de low cuts niet regelbaar zijn, maar dat wordt dan weer goedgemaakt door de mute-presets.
Pagina: 1