Toon posts:

Hercules Prophetview 720 TFT... is het wat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ondanks dat het geen DVI heeft etc.? Wie heeft er al ervaring met dit schermpje?
Ik ga iig alvast een offerte opstellen voor m'n pc-privé project en daar komt dit geile tft'tje in :9~

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:11
Ik zou nog heel even verder kijken naar een ander scherm. De verdeling van het licht zou bij dit scherm namelijk niet goed geregeld zijn, waardoor je dondere en lichte plekken krijgt. Ik kan de review zo snel niet vinden, misschien iemand anders?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat is de respons time van dit schermpje?

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Hij schijnt veel te donker te zijn (op max brightnes). Vervelend in sommige spellen quake enzo.
Ik zag een keer 4 lcd's naast elkaar en toevallig was die prophet inderdaad stukken donkerder. Maar dat kan ook een verkeerde instelling zijn geweest.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Idd een heel mooi schermpje! :9~ Volgens mij ook goed geschikt om mee te gamen. Er is een review van iig, zoek die anders ff op :) Hier nog een link:

http://europe.hercules.com/products/pview720/features_pview720.php

• Fault
Response time zou je zo op kunnen zoeken lijkt me, maar aangezien de meeste mensen lui zijn... response time is <30ms.

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt, betreffende de backlights, maar opzich was dat het enige nadeel van het schermpje...
Maar vergeleken met de LG 563LE, wie is dan beter?

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Ik vond de Prophet View zeker niet zo goed als mijn LG576LU, o.a. door de eerder genoemde matige backlight verdeling.

Verwijderd

Zou die nieuwe SamSung 151BM 15" TFT beter zijn, want die heeft een response tijd van <25ms en is nog goedkoper ook nog.

Verwijderd

Ik heb een Hercules Prophetview gekocht had eerst een Sony SDM-M51, de Hercules is 100 keer beter, schitterend beeld, tekst heel duidelijk te lezen, hij kan op 85 hz, gamen perfekt geen vertraging, met de drivers van Hercules voor W98 ME kan je het donkere goed weg tweaken, XP drivers nog niet uit, ik heb hem gekocht voor 1350,- 100 gulden nog terug van energie bedrijf, bij Vobis kost hij 1499,-
:9

Gtz Robert

Verwijderd

Topicstarter
hmmm wat bedoel je ermee dat de drivers nog niet uit zijn voor win xp? Nadelig? Of maakt het geen moer uit? Iig dat de prophetview goed is stelt me al weer gerust :)

• Fault
Eigenlijk zou ik geen monitor willen kopen waarbij je moet tweaken voordat je 'normaal' beeld hebt. Voor de prijs die je betaald voor een plat scherm mag je volgens mij wel wat beters verwachten!

Verwijderd

Topicstarter
en wat meestal ook nog het geval is, is dat bepaalde tft's (waaronder de pv720) wel met de meeste games over weg kunnen, maar bij snelle fpshooters ze toch het één en ander te wensen over laten... Bevestiging? Is dat ook zo met de LG 563LE?

• ReseT
  • Niet online
Je kunt beter voor een NEC gaan die hebben zeker weten een response time van 30ms (15x0x modellen)
Ik kan niks vinden over de LG 563LE, maar zijn broertjes hebben een responsetime van rond de 40ms (570/577).

review voor de NEC 1530V
en de 1550 familie(PDF) (laatste pagina)

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Met gamen, ik speel wolfenstein, geen vertraging, loopt perfekt, geen problemen met het donkere beeld is perfekt licht in te stellen, met dvd ook schitterend beeld.
Mocht iemand hem willen kopen, ik weet ze te koop voor
fl 1275,- (omg Zoetermeer) krijg je ook nog 100,- terug van je energiebedrijf.

gtz

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ik heb gisteren ff bij vobis gekeken (ja ik heb gezondigd :'( ) en die pv 720 stond toch best verdomd donker, en had een best hoog contrast. Verder wel strak beeld en totaal geen ghosting effect. Alleen dat beeld was me te donker ookal had ik het schermpje op z'n lichst staan. Op welke manier krijg jij het beeld dan licht genoeg?

Verwijderd

Via mijn Nvidia drivers voor mijn ASUS 7700, daar kan je hem ook al instellen op licht en donker.
Dus in principe kan je hem nu twee keer zo licht zetten, zo licht wil jij hem niet hebben!!!
Bij Vobis hebben ze meer verstand van .....?

grtz

Verwijderd

In de allernieuwste PCZONE worden een paar Tft's getest waaronder ook de Hercules, komt prima uit de bus.
Samsung wordt niet eens vermeld dus zo belangrijk/goed is Samsung.

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 22:01 schreef rsmeijer het volgende:
In de allernieuwste PCZONE worden een paar Tft's getest waaronder ook de Hercules, komt prima uit de bus.
Dat Samsung niet getest zegt helemaal niks.....
Alsof PCZone het hardwarereviewmagazine is, daarvoor kom je toch eerder uit bij bladen als Computer Totaal, C'T etc..

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
:?

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 22:08

Vidra

Vragen?

Je kan beter uitkijken naar de Iiyama AX3818UTC, deze is door meerdere reviewsites en de PCzone Benelux getest als de beste boven de Hercules 720, de EIZO L365, Adi Microscan I612, Sony SDM-M51, etc...

Suc6 met zoeken en het samenstellen van je systeem :)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Topicstarter
dank je ;) uhm trouwens als je nog erges zo'n reviewsite vindt, ontvang ik die graag in deze thread :D

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 23:53 schreef rsmeijer het volgende:
Met gamen, ik speel wolfenstein, geen vertraging, loopt perfekt, geen problemen met het donkere beeld is perfekt licht in te stellen, met dvd ook schitterend beeld.
Mocht iemand hem willen kopen, ik weet ze te koop voor
fl 1275,- (omg Zoetermeer) krijg je ook nog 100,- terug van je energiebedrijf.

gtz
O, laat ff weten. Ik wil nl. er een aanschaffen.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bij die conclusie past maar EEN smiley:

|:(

Ik ben zelf aan het sparen voor een IIyama AS4431D (VGA, DVI, SVHS, 15-10ms, 400:1, 160 graden :9~ )

• ReseT
  • Niet online
Neem dan een Neovo X-174.
Ongeveer zelfde specs, maar dan met een versterkte glasplaat ervoor en geil zwart :P

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Pagina: 1