Toon posts:

LCD aan USB?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de nieuwe Elektuur binnen, en daar stond een stuk in over een universele USB module. Hij is vrij klein, PNP, heeft geen externe voeding nodig, drivers kun je makkelijk krijgen.....
Dus ik dacht, dat is nou iets moois voor een LCD. Heeft iemand een ID hoe dat gaat werken?

Ik heb er niet zoveel verstand van, maar het leek me leuk een USB LCD met knoppen te maken, voor bijv Winamp. De hardware zou mischien nog wel lukken, maar met programeren gaat het me zeker niet lukken.

Het gaat over het januari nummer, en in het volgende (februari DUH) komt de instelling van de poortstromen en een simpele A/D convertor aan de orde.

Als iemand hier iets mee zou kunnen maken zou ik het graag horen, net als vele medetweakers waarschijnlijk.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

je zult op een manier een parallel signaal door kunnen sturen.. (als je de huidige software wilt gebruiken)

ik heb geen elektuur, anders had ik het wel effe doorgelezen... :'(

Verwijderd

Topicstarter
USB heeft alleen een D- en D+ datalijn, dus ik neem aan dat het signaal van serieel naar paralel geconverteerd word.

Heeft er iemand verstand van het aansturen van een USB poort? Als ik weet hoe dat werkt, wordt het hele verhaal mischien iets duidelijker voor me :).

Verwijderd

Al eens gekeken of op www.usb.org bruikbare info staat ? Geen idee of je er wat mee kunt, maar je weet maar nooit.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Als je maar een paar (minimaal 5 dacht ik maar misschien iets meer) kan je er al zo'n LCD aan hangen.
De meest LCD schermen met hitachi controllers kanje in 4 bit aansturen.
Om een volledig werkend LCD schermpje met lezen en schrijven (status en cursor position) te hebben, heb je wel wat meer lijntjes nodig maar met een stuk of 12 ben je er dan wel.

Verder is het aansturen een eitje, als je maar de juiste lijntjes op 1 of 0 kunt zetten.
Electuur zal er wel een DLL bij geven vermoed ik zo, dan kan je het zo onder VisualBasic aansturen.

Senile! Senile Oekaki

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Met dat ding in de electuur moet het prima kunnen.
Alleen weet ik niet wat dat dingetje kost. De hardware is niet duur, maar dat cypres microcontrolertje moet wel geprogrammeerd worden. Die mag je dus mooi bij electuur gaan bestellen. Plus dat je die driver software nodig hebt.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 15:53

Super_ik

haklust!

kep m ook gister gekrege :Y) en ik zat aan het zelfde te denken, ic is wel 90 piek ofzo, maar het proggen kan ik wel zelf, lijkt me wel relaxt

ff w88 op studie finaciering en dan die ic ff bestelle :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

http://www.activewireinc.com/
http://www.devasys.com/usbi2cio.htm

En je hoeft er geen weerstandje voor te solderen! is het geen amazing discovery mike? :)

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 14:49 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
USB heeft alleen een D- en D+ datalijn, dus ik neem aan dat het signaal van serieel naar paralel geconverteerd word.

Heeft er iemand verstand van het aansturen van een USB poort? Als ik weet hoe dat werkt, wordt het hele verhaal mischien iets duidelijker voor me :).
juist voor seriele lcd's zijn er dus ook gewoon convertors naar usb
check www.crystalfontz.com

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

Op donderdag 20 december 2001 14:40 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
Ik heb net de nieuwe Elektuur binnen, en daar stond een stuk in over een universele USB module. Hij is vrij klein, PNP, heeft geen externe voeding nodig, drivers kun je makkelijk krijgen.....
Dus ik dacht, dat is nou iets moois voor een LCD. Heeft iemand een ID hoe dat gaat werken?

Ik heb er niet zoveel verstand van, maar het leek me leuk een USB LCD met knoppen te maken, voor bijv Winamp. De hardware zou mischien nog wel lukken, maar met programeren gaat het me zeker niet lukken.

Het gaat over het januari nummer, en in het volgende (februari DUH) komt de instelling van de poortstromen en een simpele A/D convertor aan de orde.

Als iemand hier iets mee zou kunnen maken zou ik het graag horen, net als vele medetweakers waarschijnlijk.
Op donderdag 20 december 2001 14:42 schreef RonnieB82 het volgende:
ik heb geen elektuur, anders had ik het wel effe doorgelezen... :'(
kan je niet ff scannen/ posten?!
Pagina: 1