Toon posts:

dll laten uitvoeren vanuit javascript?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een javascript, maar ik wil een DLL die op de server staat daarmee uit laten voeren.

Nu heb ik dit:

<script>
blablabla deel 1
</script>
<script src="dll dus">
<script>
blablabla deel2
</script>

Weet iemand hoe dit kan?

• marijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 08:13
Je kan met javascript (clientside) geen dll op de server uitvoeren. Misschien met php ofzo

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar bijvoorbeeld html is ook clientsided, en een plaatje staat op de server. Dat kan ik toch ook aanroepen?

Ik heb gewoon een dll, en ik wil niet mijn javascript hoeven te onderbreken om die dll aan te roepen, want dat werkt niet.

Dat moet toch gewoon kunnen?

• marijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 08:13
wat voor dll heb je? Want je kan toch alleen een cgi script uitvoeren op een server.

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 14:49 schreef casper21 het volgende:
ja, maar bijvoorbeeld html is ook clientsided, en een plaatje staat op de server. Dat kan ik toch ook aanroepen?
NEE, je browser download het plaatje..

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wat wens je uberhaupt te bereiken met die dll?

Want je kan er niet zomaar vanuit gaan dat het als een javascript uitgevoerd kan en mag worden.

Tenzij het gewoon javascript code bevat.

• [ti]
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
met vbscript kun je wel bepaalde activex componenten aanspreken. (mits ze als vertrouwlijk getagged staan in het register). Met javascript lijkt me zoiets niet mogelijk en totaal niet gewenst. JavaScript is namelijk redelijk crossplatform, en dat zijn .dll's niet. VBScript is al helemaal vermicrosoft dus ach..

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:23
Op de server kan dit wel, bij IIS is het zelfs mogelijk om in verschillende talen zoiets voor elkaar te krijgen. Ik bedoel hier ISAPI. Dat zijn dll's die je aanroept vanaf de client. Dus gewoon een DLL die hetzelfde doet als elke andere serverside pagina. Je kan dus ook je scr van je script hierop baseren :) Kijk voor de gein maar even op http://msdn.microsoft.com.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 december 2001 15:32 schreef MisterData het volgende:
Op de server kan dit wel, bij IIS is het zelfs mogelijk om in verschillende talen zoiets voor elkaar te krijgen. Ik bedoel hier ISAPI. Dat zijn dll's die je aanroept vanaf de client. Dus gewoon een DLL die hetzelfde doet als elke andere serverside pagina. Je kan dus ook je scr van je script hierop baseren :) Kijk voor de gein maar even op http://msdn.microsoft.com.
Precies, jij begrijpt me tenminste. Dat doe ik ook al een hele tijd. Ik maak een dll in Delphi, en die roep ik d.m.v. bovenstaande HTML (jawel) tag aan. Werkt prima.

Ik heb nu alleen een probleem:

Ik heb dus een formulier, en in dat form. bevind zich een combobox. Normaalgesproken zet je alle 'options' die zich in zo'n combobox bevinden in je javascript. Nu heb ik een dll die precies de 'options' genereert die daar moeten staan, maar toch werkt het niet. Ik ga maar eens op die site ploegen.

Thx.

• [ti]
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
je roept dus als het ware http://jouwwebserver/blahblah.dll aan vanuit die src= tag, en die dll poept dan de javascript code uit. Als je het wat duidelijker geformuleerd had dan hadden we 't de 1e x misschien wel gelijk begrepen :)

moet de tag dan niet zijn:
code:
1
<script src="http://jouwwebding/blah.dll" type="text/javascript"></script>

Verwijderd

Ik snap dit niet, moet je in een dll niet een functie aanroepen?
Er staat me iets bij dat je ook codebase moet declareren, voor de source en dan pas kun je er wat mee doen.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:23
Ik denk dat een ISAPI dll een bepaalde functie bevat die wordt uitgevoerd (met een standaard naam) :?
Pagina: 1