Toon posts:

T.net foutje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een foutje op t.net
Als er een maillink wordt gemaakt naar een emailadres dat begint met een r dan komt er ipv mailto: r....@ mailto <i mg src=g/s/pukey.gif width=15 height=15>... te staan : r (zonder spatie) wordt dus vervangen door die smiley

voorbeeld: http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=11707

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Als Femme dan toch aan het PHP'en moet zal ik er ook nog ff twee noemen:
<LI>Op http://www.tweakers.net/nieuws.dsp staat onderaan bij de link naar de vorige dag geen maand. (Donderdag 22 2000, staat wat lullig)
<LI>Als je de smiley-codes omzet moet je eerst de devil en dan pas de wink vervangen. } > wordt na htmlentities() namelijk } & g t ; Als iemand dan toevallig een haakje sluiten daarachter zet wordt de ; ) vervangen door een wink.

Verwijderd

Topicstarter
Ff deze topic omhooghalen, omdat de fout (zie eerste post) nog niet opgelost is.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-02 07:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

ipv mailto: r....@ mailto ... te staan : r (zonder spatie) wordt dus vervangen door die smiley
Dat noem ik geen bug, maar vragen om problemen. De :r is gereserveerd voor smilies, dus moet je die combinatie niet voor andere dingen gaan gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Dat gebeurt met alle mailadressen die beginnen met een r
komt door de dubbele punt van de mailto:

mailto: + mailadres beginnend met een r =
mailto: r en dat wordt dus die :r

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:43
Het viel mij laatst ook op, het gebeurt dus ook bij andere smileys, : p bijvoorbeeld ook, dan krijg je dus een mailto[img]"blablabla"[/img]ap@bla.nl in de links, staat nog krom, moet toch wel wat aan te doen zijn?

Verwijderd

Dat noem ik geen bug, maar vragen om problemen. De is gereserveerd voor smilies, dus moet je die combinatie niet voor andere dingen gaan gebruiken.
Wel een bug, nu discrimineer je, wat wil je nou zeggen Femme? mensen moeten maar geen email adres nemen wat beging met een R of een P ?? Nee, je snapte het niet, had je je minder met PC's bezig moeten houden en je niveau van bijdehantie een beetje moeten opkrikken in je vroege jeugd

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Jij snapt er ook niks van, Titan...

Femme heet eigenlijk Remme, maar heeft zijn naam moeten wijzigen omdat er een smiley in zijn email-adres kwam.

Een beetje medeleven alsjeblieft!

:)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Meesteractie Hyp!!

Een beetje programeurs weet daar toch wel een weg omheen??

(Nee, ik meld me niet aan als vrijwilliger...)

Grtz Mikkel

Verwijderd

Nou.. dan had ik toch liever temme geheten :+

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-02 07:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wel een bug, nu discrimineer je, wat wil je nou zeggen Femme? mensen moeten maar geen email adres nemen wat beging met een R of een P ??
De combinatie : r komt normaal gesproken zelden voor en er is geen reden om 'm te gebruiken als je geen smily wilt maken. Je had namelijk ook gewoon mailto: r met een spatie kunnen schrijven en dan was er helemaal geen probleem geweest.

Er wordt blijkbaar verwacht dat mijn script gedachtes kan parsen en aan de hand daarvan kan bepalen of jij een smily wilt of gewoon : r. Dat kan dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus ik moet ff mijn naam veranderen >:)

of je moet ff in je scriptje zoiets maken
(ken geen php, dus ff in perl)

code:
1
@data =~ tr/mailto [img]g/s/pukey.gif[/img]/mailto: r/;

en dit natuurlijk nadat de smiley's erin zijn gegooid.

• AntonT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:10

AntonT

One Ton!

Oh, When? had het ook.

Toen maar geprogt in het nieuwsbericht:
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=11740

[edit]
Grr, HTML staat aan. Kijk zelf maar in de bron.
{/edit]
Pagina: 1