Toon posts:

als ik load performance setting load gaat het mis

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
als ik high performance setting load in de bios gaat het mis.
Ik heb een ms k7t266 pro 2 moederplankie!

Waar kan dat mee te maken hebben>

ik krijg dan allerlei vage windows dingen.
Fatale uitzonderingen en vastlopers

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hebbie klein beetje meer info over je computer

zoals RAM (Type)
Processor
Videokaart
etc :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

dat betekent dat je het gewoon niet moet doen. Je AGP staat dan volgens mij op 4X met fastwrites aan, dat vindt niet elke videokaart leuk.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
Video kaart is nvidia geforce 2 mx/mx 64mb
Processor is amd xp 1800+
geheugen is 256 mb ddr maar ik weet niet welk merk
verder nog iets weten geluids kaart is sb live

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
turbo/optimal/performance setting verschilt per mobo. naar mijn weten heeft dit helemaal niks met agp fast writes en agp 4x te maken, maar met strakkere/beter geheugen timings. dit is iig op mijn a7v en epox zo. Als je dus butt geheugen hebt krijg je problemen. staat er trouwens ook meestal bij 'optimal can cause youre system to crash' oid :)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

das dus niet waar, hij blijft van de geheugen timings af want die staan of op SPD of handmatig ingestelt, in beide gevallen blijft ie er van af. Default staat AGP 2X op sommige planken uit, terwijl dat standaard aan is op de A7V. Op de MSI bij m'n moeder is dat dus 2x en de optimal settings zetten het op 4x. Ik zou zeggen: laad de default settings en ga je moederbord handleiding lezen, daar staan alle bios settings beschreven en kan je zelf voor elke setting bepalen op welke stand ie moet. Is er iets vaags bij dan sla je het over. Veel performance winst is daar toch meestal niet te halen.

MechWarrior || Monsters Game

• salvador4
Op donderdag 20 december 2001 14:57 schreef GambitRS het volgende:
das dus niet waar, hij blijft van de geheugen timings af want die staan of op SPD of handmatig ingestelt, in beide gevallen blijft ie er van af. Default staat AGP 2X op sommige planken uit, terwijl dat standaard aan is op de A7V. Op de MSI bij m'n moeder is dat dus 2x en de optimal settings zetten het op 4x. Ik zou zeggen: laad de default settings en ga je moederbord handleiding lezen, daar staan alle bios settings beschreven en kan je zelf voor elke setting bepalen op welke stand ie moet. Is er iets vaags bij dan sla je het over. Veel performance winst is daar toch meestal niet te halen.
ehm test voor de gein maar eens met sisoft de memory benchmark, zeker weten dat turbo aggresievere settings pakt. scheelt nog best veel ook. meer dan van cas3 naar 2 om maar een voorbeeld te geven.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op donderdag 20 december 2001 14:35 schreef friemelevrouwtje het volgende:
als ik high performance setting load in de bios gaat het mis.
Ik heb een ms k7t266 pro 2 moederplankie!

Waar kan dat mee te maken hebben>

ik krijg dan allerlei vage windows dingen.
Fatale uitzonderingen en vastlopers
dan doe je die optie toch gewoon niet! jemig is het zo moeilijk zelf te denken tegenwoordig :r

en het zal waarschijnlijk aan je CAS settings liggen, en hij zet ze raid uit, ze onboard geluid enzo uit, ze usb2 uit,

• salvador4
Op donderdag 20 december 2001 16:00 schreef Mister_X het volgende:

[..]

dan doe je die optie toch gewoon niet! jemig is het zo moeilijk zelf te denken tegenwoordig :r
mwa misschien was het wel simpel op te lossen of een bekend probleem. je wil het maximale uit je systeem halen he.

Verwijderd

Topicstarter
ja inderdaad ja of de heren hier moeten me vertellen dat het weinig uitmaakt endat je gerust de standaard bios setting kunt hanteren dat dat geen reet uit maakt voor de performance!

maar inderdaad ja ik wil het maximale er uit halen!
en als ik iets niet weet vind ik zon forum als dit daar de plek voor om te vragen!

dus mister x je bent een sukkel een hele slome sukkel
Op donderdag 20 december 2001 16:14 schreef salvador4 het volgende:

[..]

mwa misschien was het wel simpel op te lossen of een bekend probleem. je wil het maximale uit je systeem halen he.

Verwijderd

Topicstarter
en toen was het stil?!?!?!
nog geen antwoord dus!

Verwijderd

dus mister x je bent een sukkel een hele slome sukkel
Nou, dat zou ik niet te hard zeggen

Die high performance zijn niet voor niets high, anders zouden ze wel standaard geladen worden, het is gewoon geluk hebben als het werkt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.