Toon posts:

4.86 DX33 probjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
WaZa

ben aan het kutten met een 4.86 DX33 hij heeft een vreemde bug als ik em aandoe krijg ik geen beeld :? maar als ik reset doe gaat ie (soms na een paar keer) wel draaien :p weet iemand hoe da kan ?

maar nu the next problemo ik krijg na het weghalen van de processor et ding helemaal niet meer aan de praat! (goed hé B-) ) }:O duszzz als ik em aandoe maakt de voeding een zoomend geluidje (met processor) als ik de process. er af haal gaat ie wel normaal zoommen en sjit maja heb ik dus ruk aan :?

Als iemand wat nieuwe ideen of crap heeft graag :D

owja bespaar me de koop een nieuwe 4.86 en n00bie opmerkingen crap maar das nie cool :Z

GreeTz

• marijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-07 15:59
Die 486 zal wel niet helemaal goed meer zijn. Zit de proc goed in de socket?

Verwijderd

Topicstarter
Dat vraag ik me indd ook af

hoe zie ik dat ?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Of hij er goed in zit kun je zien aan het schuine hoekje op de processor, en op het socket..

En ik heb het idee dat er iets niet helemaal lekker zit met je voeding! (vanwege dat wazige opstartprobleem!)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

als je geen beeld hebt, kan ook wel liggen aan het geheugen of aan je ide-shit
als bijvoorbeeld je ide kabel nie goed is, d.m.v. een kabelbreukje, zal ie de ene keer wel werken en de andere keer nie...
toen je de cpu eruit hebt gehaald, heb je die kabel waarschijnlijk aangeraakt, waardoor hij zo is komen te liggen, dat er helemaal geen verbinding meer is...
maar jah.. is ook maar een vage theorie he :9

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 december 2001 14:43 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Move HA->PMG
? :+

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 december 2001 14:40 schreef Twynn het volgende:
Of hij er goed in zit kun je zien aan het schuine hoekje op de processor, en op het socket..

En ik heb het idee dat er iets niet helemaal lekker zit met je voeding! (vanwege dat wazige opstartprobleem!)
Ej thnx! de processor doet het weer :D nu maar eens met de voeding gaan lopen kutten :) volgens mij zit het met de IDE wel goed, kzal wel eens kabel vervangen om te checken... :D

Thnx 4 the tips guys :D gaat focking snel :D ken ik lekker doorwerken :D

Verwijderd

Topicstarter
dammit krijg er geen beeld meer voor :(

Verwijderd

Topicstarter
Er schiet me opeens iets te binnen

als ik hem een tijdje aangehad heb en ik zet em uit en krijg hem op den duur na tijdje resetten weer aan de praat dan moet ik iedere keer in de bios naar de HD zoeken in opnieuw instellen

ik kan dus aannemen dat de IDE kabel rot is ? :?

Verwijderd

Ik weet bijna wel zeker dat de IDE kabel kapot is dan.....
:)

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 15:27 schreef Megzj0r het volgende:
Er schiet me opeens iets te binnen

als ik hem een tijdje aangehad heb en ik zet em uit en krijg hem op den duur na tijdje resetten weer aan de praat dan moet ik iedere keer in de bios naar de HD zoeken in opnieuw instellen

ik kan dus aannemen dat de IDE kabel rot is ? :?
lijkt me eerder het batterijprobleem..

als het goed is zit er op je mobo een batterij die zorgt dat die dingen niet "vergeten" worden als de pc een tijd uitstaat... ik denk dat die batterij (bijna) leeg is..

ik had eerst wel een dooie HD gehad.. toen moest ik ook de hele tijd de HD opnieuw instellen in de BIOS terwijl de rest wel goed stond, na een tijdje was dat instellen helaas niet meer nodig want toen was de HD dood....

toen heb ik ooit een rotte IDE kabel gehad.. kortsluiting.. mobo + HD kapot.. :(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 december 2001 15:31 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

lijkt me eerder het batterijprobleem..

uitstaat... ik denk dat die batterij (bijna) leeg is..
valt zoiets te verhelpen ?
en kan dat ook het probleem dat ie niet opstart verklaren ?

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 15:32 schreef Megzj0r het volgende:

[..]

valt zoiets te verhelpen ?
bij de huidige mobo's kan je zo'n batterij gewoon bij de elektroboer halen.. maar ik kan me herinneren dat bij zowel mijn 386 als 486 de batterij op het mobo gesoldeerd was.. die kan je ook wel vervangen.. maar dan zal je dus moeten gaan solderen

Verwijderd

Topicstarter
YaY dan verkloot ik waarschijnlijk me hele moederbord hahaha :D

maja worth a shot :p

en het opstart probleem kan dat door die batterij komen?

Verwijderd

batterij is een beetje een dikker tonnetje dan de andere.. bij mij was die bij het ene mobo zwart. en bij de andere blauw

;)

Verwijderd

Topicstarter
ok korte samenvating van waar ik nu ben :D

- me processor doet het weer
- ik zet de pc aan en het beeldscherm knopje blijft oranje (voorheen wou het wel eens doen door te resetten maar dat is er nu ook niet meer bij)
- ik heb een ide voor de hd verwisselt denk niet dat het daaraan ligt :/
- het geheugen lijkt me ook nog inorde
- Kan het opstart probleem aan de waarschijnlijk lege batterij liggen?? omdat ik iedere keer de HD opnieuw in de bio moet instellen nadat ie tijdje is uitgeweest

blaat

ik word gek ;) kan er niet mee ophouden!

GreeTz

Verwijderd

ik zal als ik jou was eerst eens proberen de bios te resetten, hoe het bij dat moederbord moet weet ik zo niet. daarvoor zal je in het mobo boekje moeten kijken. (als je die nog hebt)

het moet namelijk kunnen, door een jumper te verplaatsen.

en anders zit er niks anders op dan de batterij te verwijderen, en er eventueel een nieuwe op te zetten (of de oude na 1 minuut weer terug plaatsen)

en nu ga ik hier ff dit systeem weer stabiel maken.. dus nu reageer ik niet (snel) meer ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok andere voeding geprobeerd

geen succes :(

Verwijderd

Topicstarter
*snif nog iemand met tips...... ik zie het ligt niet meer :p

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Killjoy

Klingon lawn products

Op donderdag 20 december 2001 16:00 schreef Megzj0r het volgende:
- Kan het opstart probleem aan de waarschijnlijk lege batterij liggen?? omdat ik iedere keer de HD opnieuw in de bio moet instellen nadat ie tijdje is uitgeweest
GreeTz
Nee, een lege batterij heeft geen invloed op het opstarten van je 486. Een lege batterij heeft alleen tot gevolg dat je pc evenveel onthoud als prinses Juliana (ahh, dat is het probleem met haar; ff batterijtje tweaken >:) )

Denk persoonlijk dat je videokaart of je mobo rot is/zijn

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
idd waarschijnlijk videokaart rot.... heeft mijn vriendin ook een keer gehad met zo'n f*king pak & bel --> eerste paar keer werkte resetten nog wel; aleen daarna alleen nog amberkleurig lampje.... videokaart niet helemaal jofel (moest gelijk heel mobo vervangen vanwege vid. kaart onboard).

gelukkig heb ik die computer pas geleden (2 weken) voor haar kunnen verkopen; ze heeft nu een fatsoenlijke compu...

maar terug on topic: waarschijnlijk videokaart naar de tweakershemel... en bij een 486 zallie wel op het mobo zitten (in de 386/486 tijd tweakte ik nog niet zo veel; speelde alleen maar spelletjes....)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Nee, een lege batterij heeft geen invloed op het opstarten van je 486. Een lege batterij heeft alleen tot gevolg dat je pc evenveel onthoud als prinses Juliana (ahh, dat is het probleem met haar; ff batterijtje tweaken >:) )

Denk persoonlijk dat je videokaart of je mobo rot is/zijn
[/quote]

Een batterij die leeg is geeft misschien geen probleem maar als hij tegen sluiting aan zit dan haalt ie je 5 Volt naar beneden met alle rare gevolgen vandien.

Probeer het eens zonder batterij :9

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 december 2001 22:00 schreef maestro1980 het volgende:

maar terug on topic: waarschijnlijk videokaart naar de tweakershemel... en bij een 486 zallie wel op het mobo zitten (in de 386/486 tijd tweakte ik nog niet zo veel; speelde alleen maar spelletjes....)
hehe thnx voor alle tips (2all) tis geen onboard video kaart (verbaasde mij ook al ja) het is een huge ass diamond nog wat :) dan zal het daar wel aan liggen want ik heb verder alles geprobeerd :'( behalve zonder batterij ®øfl :p

en ik wou em dus gebruiken voor dos-games uit het jaar nul :D altijd coole spellen die oude zooi en dat draait natuurlijk he mooist op een antiek bakje ;)

GreeTz

Verwijderd

ik denk dat je de poweron stekkertje hebt verwisseld met de resetstekker..

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 03:20 schreef NoStra het volgende:
hmm kzal er eens extra goed naar kijken maar volgens mij zit dat wel goed :o

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op vrijdag 21 december 2001 03:20 schreef NoStra het volgende:
Hmm... tis AT... schakelaar zit aan de voeding, omwisselen word dus een beetje moeilijk :+

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Check eens of je mobo contact maakt met de kast..heb ik ook eens gehad, alle schroefgaten voor mobo met plakband bedekken en het werkte. En met wat geimproviseer blijft dat ding nou ook in de kast hangen :+

Probeer hem anders eens op een stuk plastic op tafel oid zonder kast (kast ernaast voor voeding) als ie het dan wel goed doet schroefgaten afplakken en iets verzinnen om mobo te monteren en klaar :Y)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 13:20 schreef BrZ het volgende:

[..]

Hmm... tis AT... schakelaar zit aan de voeding, omwisselen word dus een beetje moeilijk :+
ROFL indd :D

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 13:34 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Check eens of je mobo contact maakt met de kast..heb ik ook eens gehad, alle schroefgaten voor mobo met plakband bedekken en het werkte. En met wat geimproviseer blijft dat ding nou ook in de kast hangen :+

Probeer hem anders eens op een stuk plastic op tafel oid zonder kast (kast ernaast voor voeding) als ie het dan wel goed doet schroefgaten afplakken en iets verzinnen om mobo te monteren en klaar :Y)
cool dat ga ik maar eens proberen :o)

Verwijderd

Topicstarter
Ok een samenvatting van wat ik heb geprobeerd.

*het probleem was "pc wil niet starten (in het begin deed ie het nog met reset (dus aanzetten ff w8en resetten) maar dat wil nu ook niet meer) krijg alleen oranje lampje op monitor en begin kraak geluidjes van hd enzo uit me bak

ik heb...

- andere IDE kabel geprobeerd
- zonder diskdrive en cd-rom
- andere HD geprobeerd
- IDE-controler en video kaart van slot verwisseld
- hele mobo eruit gehad en zo geprobeerd (nog steeds zelfde)
- mobo erin en eruit opgestart zonder geluidskaart en zonder cd-rom controler (nog steeds hetzelfde :?
- Andere voeding geprobeerd (yup nog steeds nix)
- een aantal malen door de kamer gerend me hoofd hard in de ronte geslingerd een koude douce genomen en nog eens geprobeerd ;) >:) (ook dat werkt niet)

Dus iemand nog suggesties ? :)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 21 december 2001 15:54 schreef Megzj0r het volgende:
Ok een samenvatting van wat ik heb geprobeerd.

*het probleem was "pc wil niet starten (in het begin deed ie het nog met reset (dus aanzetten ff w8en resetten) maar dat wil nu ook niet meer) krijg alleen oranje lampje op monitor en begin kraak geluidjes van hd enzo uit me bak

ik heb...

- andere IDE kabel geprobeerd
- zonder diskdrive en cd-rom
- andere HD geprobeerd
- IDE-controler en video kaart van slot verwisseld
- hele mobo eruit gehad en zo geprobeerd (nog steeds zelfde)
- mobo erin en eruit opgestart zonder geluidskaart en zonder cd-rom controler (nog steeds hetzelfde :?
- Andere voeding geprobeerd (yup nog steeds nix)
- een aantal malen door de kamer gerend me hoofd hard in de ronte geslingerd een koude douce genomen en nog eens geprobeerd ;) >:) (ook dat werkt niet)

Dus iemand nog suggesties ? :)
Hmmmm...volgens mij kun je voor F10,- ofzo een 486 mobo kopen...denk dan toch dat het daaraan kan liggen... Btw misschien helpt aarden? (wie weet)

Denk dat het mobo toch beetje gaar zou kunnen zijn...

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Op donderdag 20 december 2001 14:21 schreef Megzj0r het volgende:
Als iemand wat nieuwe ideen of crap heeft graag :D

owja bespaar me de koop een nieuwe 4.86 en n00bie opmerkingen crap maar das nie cool :Z

GreeTz
LoLoL das nouw un echte megz0r topic woehahahhaa
wist nie da jij op gathering.tweakers kwam flip!

Maja in ben ete, eey suck6 enzow en xieje @ irc

Grtz ManhaMMer (U know, the guy waar je de hele dag tegenaan lult ;) )

I see dead pixels...

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 00:48 schreef Megzj0r het volgende:

[..]

hehe thnx voor alle tips (2all) tis geen onboard video kaart (verbaasde mij ook al ja) het is een huge ass diamond nog wat

GreeTz
Klinkt bekend op mijn 486 dx4 100mhz hadik ook een 4mb Diamond Stealth opzitten in combinatie met een add-on Monster 3dfx kaartje(4mb) liep echt heel lekker. :9

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 18:56 schreef jotheman het volgende:

[..]

LoLoL das nouw un echte megz0r topic woehahahhaa
wist nie da jij op gathering.tweakers kwam flip!

Maja in ben ete, eey suck6 enzow en xieje @ irc

Grtz ManhaMMer (U know, the guy waar je de hele dag tegenaan lult ;) )
whahaha dit is niet megz0r van irc :p ik ben dawofl een maatje van megz0r :o) had een account gemaakt maar da ging nite goe heb ik nieuwe gemaakt en ffkes andere nick genomen :) die van megzie dusz :D

bdw vind megz niet erg we zijn rL homey's en irc en bball homeys :D en we maken vaak dezelfde soort opmerkigen zoals je zag ;)

want eej great minds think a like :D

GreeTz

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Heb je, voordat je met de hardware ging kloten (zoals je het zelf noemt), je eerst gedemagnetiseerd? Anders kan je moederbord en/of andere hardware wel eens behoorlijk naar de hel zijn.

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op zaterdag 22 december 2001 20:28 schreef LinuxUser het volgende:
Heb je, voordat je met de hardware ging kloten (zoals je het zelf noemt), je eerst gedemagnetiseerd? Anders kan je moederbord en/of andere hardware wel eens behoorlijk naar de hel zijn.
gedemagnetiwattes? Je zal wel bedoelen dat je ff de kachel vastpakt :)

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Op zaterdag 22 december 2001 03:11 schreef Megzj0r het volgende:

[..]

whahaha dit is niet megz0r van irc :p ik ben dawofl een maatje van megz0r :o) had een account gemaakt maar da ging nite goe heb ik nieuwe gemaakt en ffkes andere nick genomen :) die van megzie dusz :D

bdw vind megz niet erg we zijn rL homey's en irc en bball homeys :D en we maken vaak dezelfde soort opmerkigen zoals je zag ;)

want eej great minds think a like :D

GreeTz
juistem, and a greet majnd aj em! dus da klopt wel, eey suck6 durmeej nog xiejah @ irc :)

I see dead pixels...

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 22 december 2001 20:28 schreef LinuxUser het volgende:
Jezelf even statisch ontladen lijkt me nuttiger. Of zo'n polsbandje :+

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 december 2001 15:33 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Jezelf even statisch ontladen lijkt me nuttiger. Of zo'n polsbandje :+
mja kheb kachel gestreeld ;) maar de problemen waren na mijn hardware gekut hetzelfde als voor die tijd :o)
Pagina: 1