Toon posts:

excel basic probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje waar ik wel meer vragen over zie lanskomen. Ik wil in Excel al mijn bedragen in guldens omzetten in EuroŽs. Volgens mij moet dat redelijk simpel kunnen met een klein basic moduletje, maar ik weet nog niet hoe. Wie kan me daar bij helpen en hoe schrijf ik een quote die niet wordt meegenomen door de compiler in basic? Het lukt me niet om een " te schrijven, met een escape lukt Žt ook niet.
|:(

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:13

Crazy D

I think we should take a look.

Vooruit, good mood zeg maar...
" druk je af door er 2 " van te maken, "" dus.
"""Hallo, wereld"" was mijn eerste programma"
geeft dus als resultaat:
"Hallo, wereld" was mijn eerste programma

Die andere. Ff uit het blote hoofdje dus t zal niet helemaal rechtstreeks pastebaar zijn:
code:
1
2
3
4
Dim l As Long
For l = 1 To <aantal rows>
    Cell(l, <kolom waar Hfl instaat>) = Cell(l, <kolom waar Hfl instaat>) / 2.20371
Next

Of een tiepgeit inhuren :P

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha, dank je..
ps mŽn typgeit wordt al moe van andere dingen.
pps weet je een site waar ik snel een aantal basisvaardigheden van basic (met betrekking op excel) op kan doen?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:13

Crazy D

I think we should take a look.

Op donderdag 20 december 2001 14:23 schreef Campo_Blanco het volgende:
pps weet je een site waar ik snel een aantal basisvaardigheden van basic (met betrekking op excel) op kan doen?
Uhh nope. Ik ken VB, en heb net van de week wat importfuncties gebakken in Excel dus een klein beetje kan ik er nu wel mee overweg, maar ik heb het vooral geleert van aanklooien :+
Maar er zal ongetwijfeld wel een VBA site zijn hoor, maar ik heb er geen URL van...

Exact expert nodig?

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:58
Als je ff de voorbeelden op deze site doorleest, ben je denk ik al een eind in de goede richting

http://www.mindspring.com/~tflynn/excelvba.html

anders ff google