Toon posts:

vaag ip probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een webservertje (win xp met apache) geinstalleerd om thuis ff wat te controleren en te testen e.d.

maar ook al doet hij het lokaal en via het netwerkje... via mijn werk kom ik er gewoon niet op.. (trouwens buiten mijn huis kom ik er nergens op)

ik kan mezelf niet eens pingen! met een traceroute kom ik niet verder dan de gateway van chello.

Ik heb geen Firewall meer draaien dus alles moet gewoon werken

ik heb het idee dat het aan chello ligt omdat een traceroute ook verder komt dan hun gateway.

weet iemand waar het aan kan liggen??

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:18
is er op je werk geen proxy/firewall die verkeer tegenhoudt?

edit:

mmm... "trouwens buiten mijn huis kom ik er nergens op"

En je kunt wel pingen vanaf thuis naar buiten? raar...

Verwijderd

Topicstarter
nope vanaf een pc in het zelfde subnetmask van chello kunnen we hem ook niet bereiken.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Chello is op dit moment erg actief met het speuren naar webservers e.d. Ze scannen dan gewoon je poorten. Maar lijkt me niet dat Chello het probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
niet... maar heeft iemand dit ook wel eens gehad dan.. het is echt raar, ik bedoel.. een vers geformateerde pc met alleen een webserver moet het toch gewoon doen???

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > [forum=19]

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 14:13 schreef FlexXxer het volgende:
niet... maar heeft iemand dit ook wel eens gehad dan.. het is echt raar, ik bedoel.. een vers geformateerde pc met alleen een webserver moet het toch gewoon doen???
het ligt eraan... je kan je server instellen dat alleen van intern geconnect mag worden...
linux server? kijk je iptables ff na...
Pagina: 1