Toon posts:

Kan kopieren in DOS sneller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wil je even een cd naar je hd kopieren in Dos, ben je 30min bezig. Kan dit niet sneller.

Ik gebruik een 48x cd-rom en een 7200rpm HD, dus daar kan het niet aan liggen toch.

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-04 15:56
xcopy :? ?

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:50

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Door smartdrv te gebruiken worden alle copieeracties onder dos een stuk sneller

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

gebruik caching...

dit doe je door smartdrive te activeren

dat doe je als volgt;

je neemt bv een win9x cd
je steekt die eerst in je cdrom
dan ga je in de win9x directory
je typt smartdrv
voila, nu kan je verder met kopieren (het kan zijn dat smartdrive al ergens op je hd staat hoor)

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:37

magneet

Magnetic enhanced

tief is al 3 keer gezegd wat ik wilde zeggen, idd. smartdrv gebruiken

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
DOS ondersteund ook gewoon geen DMA, dus daardoor is het schrijven naar de schijf enorm traag. (maar 3 a 4 MB/sec ofzo geloof ik)

Er wordt wel geroepen van Smartdrive, maar ik vraag me af of dat eigenlijk wel helpt :?
Smartdrive is gewoon een schijf-caching programma, maar dan moet nog steeds die data ooit geschreven worden op je schijf, en als dat maar met 3 a 4 MB/sec gaat schiet het gewoon niet op... je kan cachen wat je wil.

Het is gewoon niet anders... helaas! :'(

Please do not contact me telepathically.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

dat dos geen dma ondersteunt is bull, ligt aan de drivers (en die zijn er voor HD's ook denk aan de tooljes), er waren cdrom drivers met dma, verder heeft smartdrive zeker WEL zin... Scheelt echt een hoop. (i.e.g. meer dan 100% bij hd->hd) Windows nt setup / 2000 /XP beginnen niet voor niets bij installatie te zeuren dat je beter smartdrive kunt installeren!

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Op donderdag 20 december 2001 13:51 schreef sWORDs het volgende:

dat dos geen dma ondersteunt is bull, ligt aan de drivers (en die zijn er voor HD's ook denk aan de tooljes), er waren cdrom drivers met dma, verder heeft smartdrive zeker WEL zin... Scheelt echt een hoop. (i.e.g. meer dan 100% bij hd->hd) Windows nt setup / 2000 /XP beginnen niet voor niets bij installatie te zeuren dat je beter smartdrive kunt installeren!
Sorry hoor... maar drivers... voor je hd... in DOS?!

Ik heb het natuurlijk wel over echt DOS... niet een Dos box in Win9x/ME of een Command prompt in NT/2k/XP ofzo...

Please do not contact me telepathically.

Verwijderd

drivers ja.
bv Via dos ide drivers.

hebben niet echt geholpen dus. (getest met Drive Image)

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-04 20:47

bloasfist

Slot-A Crew

Ik heb in het verleden vaak genoeg m'n c:\windows dir moeten deltree-en en na 2 keer een uur wachten weet je wel dat je voortaan ff smartdrv 2048 2048 kan laden.
Dan is het in 20 sec gebeurd.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

maar deleten is wel iets heel anders dan een CD -> HD kopie!
Niettemin kan smartdrive inderdaad een flinke winst opleveren, mogelijk ook het installeren van HD en CD IDE DMA drivers in DOS (als ze bestaan voor je chipset)...

Aan de andere kant vraag ik me af of die DOS drivers wel zo handig zijn, een voorbeeld:

PIO Mode 4 (zonder DMA) = max. 16.6MByte/sec
MultiWord DMA Mode 2 = max. 16.6MByte/sec

oftewel: bij een PIO Mode 4 apparaat (wat vaak ook MWDMA2 ondersteunt) heb je alleen maar de winst dat je CPU niet veel gebruikt wordt, maar omdat DOS in principe single tasking is, heb je daar dus nix aan!
En bij een UDMA33 schijf of hoger vraag ik me af hoe DOS gaat draaien, draait dan ATA33 schijf gewoon op PIO Mode 4 omdat er geen chipset (UDMA) drivers geinstalleerd zijn?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Wat denk je van VIA 686B -> VIA 686B met ghost slechts 200MB/min.

Promise RAID-0 -> VIA 686B 5400RPM met ghost een kleine 1GB/min.

Verschil is dat de Promise BIOS DMA wel aanzet, maar de VIA controller niet. En nou niet gaan zeuren dat het RAID-0 was, want de limiet lag toch op die Maxtor 540X-4K.
Pagina: 1