Viper770 loopt vast op P3

Pagina: 1
Acties:

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:53
Ik heb vandaag m'n systeem ietsje geupgrade van p2 266 naar p3 700 (voor mij een reuzesprong, voor de meeste lezers hier schiet 700 MHz waarschijnlijk niet eens op ;) )
Maar ineens kan ik geen spellen of NViDia demo's meer starten, het systeem loopt dat gewoon vast, je ziet op het scherm wel het spel of de Nvidia demo, maar het enige wat je nog kan doen is resetten. Ik heb verder niets veranderd aan mijn settings, alleen een andere CPU erin gedaan.

Mijn specs :

- Asus P3B-F 440BX, is volgens mij een AGP 2X bord, en heb dat niet veranderd op het videokaartje zelf dus die staat ook op 2 als het goed is :)
- Intel Pentium 3 - 700Mhz slot 1 /100Mhz
- 256MB ram

In windows werkt alles prima. Wie heeft er een oplossing voor? Heb al van de Diamondsite de drivers 4.02 gedownload, had daarvoor Detonator 3.68 erop staan.

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 13:21 schreef JK het volgende:
Ik heb vandaag m'n systeem ietsje geupgrade van p2 266 naar p3 700 (voor mij een reuzesprong, voor de meeste lezers hier schiet 700 MHz waarschijnlijk niet eens op ;) )
Maar ineens kan ik geen spellen of NViDia demo's meer starten, het systeem loopt dat gewoon vast, je ziet op het scherm wel het spel of de Nvidia demo, maar het enige wat je nog kan doen is resetten. Ik heb verder niets veranderd aan mijn settings, alleen een andere CPU erin gedaan.

Mijn specs :

- Asus P3B-F 440BX, is volgens mij een AGP 2X bord, en heb dat niet veranderd op het videokaartje zelf dus die staat ook op 2 als het goed is :)
- Intel Pentium 3 - 700Mhz slot 1 /100Mhz
- 256MB ram

In windows werkt alles prima. Wie heeft er een oplossing voor? Heb al van de Diamondsite de drivers 4.02 gedownload, had daarvoor Detonator 3.68 erop staan.
Heeft dat niet iets te maken met de FSB / AGP en PCI dividers?

Een P2-266 draait op 66 MHz FSB en een P3-700 op 100 MHz FSB, dit heeft dus ook gevolgen voor de dividers voor je uitbreidingssloten.

Ik zou zeggen: reset je CMOS eens (door middel van de jumper op je mobo)... anders is het waarschijnlijk een kwestie van de juiste jumpers voor FSB snelheid/dividers omzetten op je mobo

suc6!

• JK
Op donderdag 20 december 2001 13:25 schreef robgee het volgende:

[..]

Heeft dat niet iets te maken met de FSB / AGP en PCI dividers?

Een P2-266 draait op 66 MHz FSB en een P3-700 op 100 MHz FSB, dit heeft dus ook gevolgen voor de dividers voor je uitbreidingssloten.

Ik zou zeggen: reset je CMOS eens (door middel van de jumper op je mobo)... anders is het waarschijnlijk een kwestie van de juiste jumpers voor FSB snelheid/dividers omzetten op je mobo

suc6!
Het is een jumperfree moederbord, tenminste, je kan zelf kiezen tussen jumperfree of manual, ik heb 'm nu op jumperfree staan, even in het boekje gekeken, maar denk dat wijzigen van switches weinig zin heeft als ie op jumperfree mode staat. In het boekje gaat het bij 100Mhz cpu's tot 600Mhz, toen bestond de 700 nog niet, dus beetje lastig om eracter te komen of een switch op ON of OFF moet staan.

Ik ga nog wel het een en ander proberen en anders geef ik het op en koop ik wel een Geforce 2 MX ofzo, die kosten niet zoveel. ;)

BTW: CMOS resetten, is toch hetzelfde als in je bios te klikken op 'restore defaults' ?

• JK
Hmmm zo te zien werkt het toch wel die switch die ik heb omgezet. Motocross Madness 2 werkt nu prima met hoge specs, straks nog even wat andere titels proberen, een NViDia demo (die diamanten ring) ging ook goed.

Thanx voor je hulp !