Toon posts:

[css] Pulldown Boxje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit met het volgende. Ik heb op een site een pulldown menuutje. Nu zou ik graag willen dat de down opties (pijltje rechts) van dit boxje ook van kleur veranderd. Zoals de scrollbar.

Kan dit?

Verwijderd

Nee :)

Verwijderd

da's wel heel makkelijk: "nee"

hmm ik weet het nog zo net niet
ik kan je aanraden om eens bij de links van http://css.pagina.nl te kijken, ik vermoed namelijk dat dit wel kan, maar dat dan de eigenschappen die normaal gesproken bij de scrollbar als onderdeel van de body zijn, dan als onderdeel van de select box.

Verwijderd

het kan niet omdat windows dat boxje maakt volgens mij.

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Hmmm, bij een dropdown box weet ik het nog niet zo zeer, ik weet wel dat het bij de body page zelf kan.
probeer 't 's uit zou ik zeggen, in de trant van:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
OPTION {
    SCROLLBAR-FACE-COLOR: #FFD5FF;
    SCROLLBAR-ARROW-COLOR: #FFD5FF;
    SCROLLBAR-TRACK-COLOR: #FFFFFF;
    SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #FFD5FF;
    SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #FFD5FF;
    SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: #FFFFFF;
    SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: #FFFFFF;
}

ofzo

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-09 11:10

Speedpete

was barman

Heb ff snel gezocht bij Google.. kijk hier eens:

http://www.ter-net.com/smartbuilder/documentation/pd_menu.htm

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Topicstarter
Dat windows dat menuutje maakt kan wel eens kloppen. Want die css tags voor scrollbars werken niet.

Op die pagina staat een andere pulldown box maar toch bedankt.

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:51

Hoicks

Techno!

Op donderdag 20 december 2001 13:44 schreef ThaBadBoy het volgende:
het kan niet omdat windows dat boxje maakt volgens mij.
..en toch is zo'n scrollbalk wel een andere kleur te geven maar een pulldown menu niet :? Windows maakt de scrollbalken toch ook?

Verwijderd

Windhoos maakt de scrollbar wel in een select box en niet in de browser window??????

lijkt me vreemd, mahja met Windhoos is alles mogelijk

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:00
Op donderdag 20 december 2001 17:13 schreef Donkey het volgende:
mahja met Windhoos is alles mogelijk
:Z
domme troll :Z :Z

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 21:00 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

:Z
domme troll :Z :Z
pardon? is die richting mij?? Waarom, omdat ik aangeef dat mnet windhoos alles mogelijk is? Geloof mij, ik gebruik met veel plezier Windhoos XP, vindt het het beste windhoos systeem tot nu toe :)

Ik draai echter liever Linux, mahja ivm met spelletje is Windhoos toch nog steeds de beste optie he :)

Ow trouwens ik ben niet zo'n die hard Linux nerd hoor, alsjebliueft zeg, ben zeer open minded in OS-en maar laten we hier toch toegeven dat het windhoos systeem elke keer weer garant staat voor enkele verrassingen >:)

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

de scrollbars van het browserwindow worden gegenereerd door de browser volgens specificaties van Windows.
Het pulldown-menu wordt door Windows zelf gegenereerd, wat ook te zien is aan het feit dat ze altijd 'on-top' zijn tov andere body-elementen, en dat ze over de onderrand gaan van het browserwindow(de statusbalk).
helaas zijn ze dus niet te beinvloeden door CSS.

Moet wel zeggen dat ik de op de genoemde pagina getoonde voorbeelden erg fraai zijn en zeker een goed alternatief.

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Popups maken met Fireworks is ontzettend simpel. Fireworks genereert zelf het javascript voor de pops. De kleur, het lettertype, de lijnkleur, de linkkleur en de overstate linkkleur van de popups zijn aanpasbaar.

Dit is een testpaginaatje met zulke pops:

http://hdjz.netfirms.com

De popups staan te hoog. Dat komt door die lelijke banner bovenaan de pagina. Zonder banner staan ze goed.
grtz.
Rubenski.
Pagina: 1