Toon posts:

Bouwen van een mp3 speler mbv oude p160

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zoals jullie in de topic kunnen zien wil ik graag een mp3 speler gaan bouwen van een oude p160

specs.
p160
64 mb
30 gb maxtor

en een netwerk kaartje 10mbit

zijn hier mogelijkheden voor en vooral hoe ..

liefst zou ik ook de mp3 kunnen uploaden van een andere pc met behulp van het netwerk ... en evt de speler kunnen besturen van een pc in het netwerk..

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Waar is je fantasie gebleven? :z

Het enige waar je mee zit is het ontbreken van een monitor. Je zult dus blind de boel moeten kunnen bedienen. Waarschijnlijk wil je ook nog zonder toetsenbord en muis, maak dan een play/pause en een skip-knop aan de buitenkant van je kast.

Via VNC of iets dergelijks kan je eventueel de MP3-bak vanaf een andere pc bedienen. Verder is het wel handig om ervoor te zorgen dat je pc telkens bij het opstarten de hele disk afzoekt naar nieuwe mp3's, en deze toevoegt aan de playlist. Maar als je vanaf een ander pc bij de mp3-speler kan, dan kan je dat ook wel van daaruit regelen.

Siditamentis astuentis pactum.

• marijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-07 15:59
Je zou er ook een afstandbediening en een lcd text schermpje aan kunnen maken met linux, dan heb je een echte mp3 speler :9

Verwijderd

er zit een netwerkkaartje in?!?

maak gewoon een netwerkje
of zo iets

ik heb ook een mp3 computer
zonder toetsenbord en monitor
in mijn netwerk zitten

werkt best oke!!

Verwijderd

[mierenneuk mode]

waar haal jij BTW een Pentium 160 vandaan :?
die bestaan niet! :D

[/mierenneuk mode]

Verwijderd

met netsupport kun je heel handig je pc al bedienen voordat je inlogged. hoef je dat ook niet blind te doen..

(alleen is het nogal duur en een crack is niet makkelijk te vinden.)

of anders PC anywhere. maar daar kun je dus niet iets oppakken voordat er is ingelogged

Verwijderd

knal er linux op, zorg dat je geluid werkt, zet er een console mp3 player op en klaar. Je kan met telnet de boel bedienen (of met een gewoon toetsenbord). Als je samba erbij installeert, kan je via het netwerk gewoon met de verkenner bestanden uploaden of met je winpc afspelen.
Heb dit wel eens geprobeerd maar ik had er een schijtgeluidskaart in hangen. Not supported helaas.

Verwijderd

Ik heb ook een 'dedicated' MP3-speler staan (een P100 met 16MB) die haalt zn mp3-tje van mijn PC (AMD-tje) en ik speel het geluid af via de Line-in van de AMD (kortom: deze opstelling heeft geen enkele zin, er staat zelfs een PC teveel aan...maargoed...het werkt wel!

AMD:MP3-->P100:WINAMP-->AMD:LineIn *D

Verwijderd

Topicstarter
ben al een beetje aan het zoeken geweest naar een paar plugins .... bv remotecontrol voor winamp maar ik denk dat het toch nog iets gaat worden als pcanywhere ..
zijn er ook van dit soort remote control managers die bijna nix van je systeem vragen ???

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Voor de prijs van die HD alleen al heb je volgens mij een mp3cdspeler die je op je stereosetje kan aansluiten. Is dat niet een idee?

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-08 22:20
Tight VNC zegt dat je iets?????
Pagina: 1