Als je GSM batterij volgeladen is en je laat het op het adapter staan, gaat de levensduur van je batterij dan achteruit?
Ja, het beste voor je batterij is om hem van de lader te halen als ie vol is.
Verwijderd
marijn, volgens mij maakt dat geen hol uit, een beetje lader/telefoon kijkt nl of die vol is, als ie vol is laat ie gewoon niks meer door en gebeurd er dus niks...
waar batterijen over het algemeen wel slecht tegen kunnen is als je je telefoon bv ff 2 weken niet gebruikt
waar batterijen over het algemeen wel slecht tegen kunnen is als je je telefoon bv ff 2 weken niet gebruikt
Verwijderd
idd t verhaaltje van marijn is beetje b*llshit :dOp donderdag 20 december 2001 12:28 schreef Kertje het volgende:
marijn, volgens mij maakt dat geen hol uit, een beetje lader/telefoon kijkt nl of die vol is, als ie vol is laat ie gewoon niks meer door en gebeurd er dus niks...
Nee... je lader wordt dan een 'druppellader'. Door lekstroompjes e.d. loopt je batterij ook als je 'm niet gebruikt heel langzaam leeg (heeft te maken met de interne weerstand van een voedingsbron... wil je niet weten!) je lader schakelt dus (mits het een goede is) over van gewoon naar druppelladen. Zo blijft je telefoon vol.Op donderdag 20 december 2001 12:28 schreef Kertje het volgende:
Het is wel slecht voor een batterij om hem op te laden terwijl je telefoon aanstaat. Dan loopt ie nl. ook leeg terwijl ie wordt opgeladen. Het ideale is om je batterij helemaal leeg te trekken (door bijvoorbeeld de 'ontlaad' functie van je telefoon te gebruiken) en daarna in 1 keer helemaal op te laden.
Carkits dragen dus niet bij aan de levensduur van je batterij... echter wel aan je eigen leven, dus toch maar kopen zo'n ding...
Verwijderd
heeft dat ook niet te maken met welk type batterij het is?
Lithium, nikkel cadmium en zo van die dingen?
Lithium, nikkel cadmium en zo van die dingen?
NiCd-cellen worden "lui" als je die steeds weer bijlaadt. Het beste is om die pas weer op te laden als ze volkomen leeg zijn.
Li-ion cellen gaan veel langer mee, en worden niet zo snel "lui".
Li-ion cellen gaan veel langer mee, en worden niet zo snel "lui".
Houdoe
Als het een goede telefoon is gebruikt ie vanaf dat moment de energie van de adapter.Het is wel slecht voor een batterij om hem op te laden terwijl je telefoon aanstaat. Dan loopt ie nl. ook leeg terwijl ie wordt opgeladen.
Dat geldt voor NiCd-jes. NiMH heeft dit zgn. memory effect niet. LiIon weet ik te weinig vanaf om daar iets zinnigs over te zeggen.Het ideale is om je batterij helemaal leeg te trekken (door bijvoorbeeld de 'ontlaad' functie van je telefoon te gebruiken) en daarna in 1 keer helemaal op te laden.
Verwijderd
Voor li-ion maakt dat niets uit, voor nimh welOp donderdag 20 december 2001 12:26 schreef Shivan Kishan het volgende:
Als je GSM batterij volgeladen is en je laat het op het adapter staan, gaat de levensduur van je batterij dan achteruit?
Pagina: 1