MSI K7T Pro en Athlon 1200 266 FSB

Pagina: 1
Acties:

• chantal07
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-07 11:59
Ik heb net een athlon 1200 op FSB 266 gekocht.
Mijn moederbord ondersteund echter alleen een FSB van 200 MHz.
Ik verwachte dat het geen problemen zou opleveren, alleen wat prestatie verlies omdat je op 200 mhz FSB draait.
Echter hij wordt herkend als een athlon 900 MHz.
Dit is ook in de bios niet te veranderen.
Is dit gewoon pech hebben of zie ik iests over het hoofd, zodat hij wel op 1200 MHz kan draaien ?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

je moet hem unlocken, dan kan je de multiplier op 12x zetten, en je cpu draait wel op 1200... :)

[edit]

unlocken: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13#13

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Mjah, je had dit met een beetje onderzoek kunnen voorkomen..

De K7T Pro heeft geen overclocking-features.. Ook geen mogelijkheid om de multiplier in te stellen.
Daarvoor moet je de K7T Pro 2 of de K7T Pro 2A hebben..

Het enige wat je nu kunt doen is het ding hardwarematig forceren op de 12x multiplier.. Dit kun je doen door een aantal L-bruggen te gaan inkleuren en verbreken.. (niet alleen de L1, maar ook de anderen!)

Op tomshardware staat daar een artikel over, en via de search moet je ook wel het een en ander kunnen vinden.. (bruggen kun je bijv. met een 9V batterij doorbranden om ze te verbreken!)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op donderdag 20 december 2001 12:27 schreef Twynn het volgende:

De K7T Pro heeft geen overclocking-features.. Ook geen mogelijkheid om de multiplier in te stellen.
Aj, daar had ik aan moeten denken |:(
kheb zelf zo'n bordje hier liggen :o

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op donderdag 20 december 2001 12:27 schreef Twynn het volgende:

Het enige wat je nu kunt doen is het ding hardwarematig forceren op de 12x multiplier.. Dit kun je doen door een aantal L-bruggen te gaan inkleuren en verbreken.. (niet alleen de L1, maar ook de anderen!)

Op tomshardware staat daar een artikel over, en via de search moet je ook wel het een en ander kunnen vinden.. (bruggen kun je bijv. met een 9V batterij doorbranden om ze te verbreken!)
Helemaal mee eens, de K7T PRO is een superboard, alleen die missende options en die 200fsb is erg jammer. Ik heb em ook gehad en ben nu over op een ECS, omdat ik toch wel graag een Tbird 1,4 266 (133) FSB wilde.