Toon posts:

een foto editten HELP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

voor een project willen wij een foto editten die we bij een of ander roddelblad hebben weggehaald.. Het is de bedoeling dat we (het liefst in dezelfde lettertype) een tekst die erbij geschreven te wijzigen..

Ik dacht dat piep ik zo eventjes...ik had magic wand geselecteer met mijn scanner software en geselecteerd op kleur...de tekst waar het om draait werd geselecteerd en ik dacht het is een kwestie van cut 'edit' en weer paste'en

maar het lukt me maar niet...kunnen een paar van julie photoshop wonders even proberen te helpen? (ik weet dat normaal gesproken je niet om 'huiswerk' hulp mag vragen maar ik kan het zelf simpelweg niet

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hardenberg/krajiceck.jpg

Het is de bedoeling dat er DAPHNE DECKERS: 'IK WIL ELKE DAG VAN MIJN SCHOENEN GENIETEN' komt te staan.. (don't ask why :+

en dat de tekst rechtsbovenin wegvalt

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-09 11:10

Speedpete

was barman

Voor dat soort dingen moet je niet photoshop denken, maar paint denken, sim-pel denken dus...

Maak de rest van dat rooie helemaal rood en zet er in "Dochterje wil ook schoenen."

Plak onderaan de pic iets onopvallends, een grote sporttas ofzo, en plak dan de tekst er op... is toch niet zo moeilijk? :)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt...ja het liefst heb ik natuurlijk dat ik die gele tekst kan editten

dat is praktisch onmogelijk?

Verwijderd

Kun je niet gewoon het onderste deel eraf halen? Of op google zoeken naar een foto zonder tekst.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je wilt dus ipv "Emma", er "mijn schoenen" komt te staan..
Dat wordt lastig. Dan zou je de lettergrootte ook moeten veranderen; want je wilt dan 14 characters (mijn schoenen + 2 spaties) plaatsen op een plek waar 5 characters staan (Emma + spatie)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Topicstarter
nee dat wordt echt lelijk..ik heb datzelfde lettertype niet eens en dan zie je een wit vlak......

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/pics/EMESDTMMHHE

Alstublieft.

Verwijderd

Topicstarter
hee cutter bedankt!!!

goed werk! precies zoals het moet.

waarin heb je dat gefixt? kan ik me inschrijven voor een cursusje?

praise U

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Ik zal ff een korte uitleg geven.
Eerst haal je met de clone tool de letters weg, je porbeert de achtergrond te reconstrueren. Dat is in dit geval niet zo moeilijk omdat er niet veel detail in Daphne's been zit. Het rode vlak heb je natuurlijk zo weggekloond. Je kunt ook wel vullen met rood, maar dan is het vlak te strak in vergelijking met de omgeving.

De letters zijn arial black beetje trial en errorren met font size en scale om een beetje de zelfde type letters te krijgen.

Dan selecteer je een stukje gele letter. Define Pattern Effects van de Layer Pattern Overlay en kies voor de pattern die je hierboven defined hebt. ff drop shaduwtje en klaar is klara.
Pagina: 1