Toon posts:

Asus CUV4X mobo flashen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetwiekers, een vriend van mij heeft een computer overgenomen van iemand, maar hij heeft geen mobohandleiding meegekregen :(. Hij moet zijn BIOS flashen vanwege de wazige errors in XP, het probleem is dat hij niet weet watvoor chipset ie heeft. Ik heb op de site van Asus gekeken er staat heelveel verschillende CUV4X chipsets, hoe kan hij het 8erkomen welke het goede is. Bestaat er een programma om te kunnen 8erhalen watvoor chipset ie heeft, SiSoft Sandra geeft geen nauwkeurige info.

BTW Ik woon in Hoofddorp (NL) en hij woont in Antwerpen (Bel) dusseh ik kan niet ff langskomen :+

Verwijderd

Kijk op het moederbord naar het typenummer, en zoek op de site van de fabrikant. Ik kan me niet voorstellen dat dat typenummer er niet op staat....

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
CUV4X
C= Coppermine (maar eigenlijk socket 370?)
U= ?
V= VIA chipset
4X= ? (AGP 4X?)

Verwijderd

op pag 8 van de user manual staat de chipset vermeld(bijvoorbeeld VIA ... 694Z)
Op de asus site (Duitsland is een goeie!) kun je dan de biosupdate downloaden. = waarschijnlijk versie 1.009
TIP ... gebruik ASUSupdate (op CDrom bij MB!!) , die zoekt de sites voor je af en meldt dan óf en waar je de update kunt halen. Vervolgens kun je met dit programma vanuit Windows flashen (net gedaan .. is retemakkelijk!)

Verwijderd

Is idd wat moeilijk te vinden, maar op de gewone CUV4X bordjes zit een VIA 694X / Apollo Pro 133Z chipset. Net nog even nagekeken op de doos van mijn CUV4X'je. :)

De drivers staan hier.

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 20:06 schreef pmroel het volgende:
Op de asus site (Duitsland is een goeie!)
Correctie: was een hele goeie.
Ze hebben nu nogsteeds alles wel online, maar bij het zoeken naar bv. drivers word je veel te snel geleid naar een directory op een FTP-server waar je dan zelf nog moet gaan zoeken wat je nodig hebt. Was vroeger netter geregeld...

Verwijderd

Topicstarter
Aah thnx voor de replies :), ik zal het doorgeven aan die jongen...
Pagina: 1