Toon posts:

XP1600+ of Duron1100 op ECS K7S5A?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb besloten mijn pc maar eens te updaten. Het moederbord staat al vast, de ECS K7S5A + audio + LAN, daar heb ik verder ook geen vragen over.

Wel over de processor. Aangezien het prijsverschil best redelijk te noemen is tussen beide processoren, wil ik graag weten wat verstandig is.

De AMD XP1600 of de Duron 1100? Ik ben geen fanatiek gamer, maar het mij vooral om draait is stabiliteit.

Met het prijsverschil zou ik nog 256MB DDR kunnen kopen en dat bij de Duron plaatsen.

Wat is verstandig?

Verwijderd

Een Duron 1.0 GHz kost zo'n 200 en een XP1600+ zo'n 400. Die XP is qua rekenkracht zo'n 1.5 - 1.6 keer zo snel.
Het ligt er ook aan welke dingen je gaat doen. Als je veel geheugen nodig hebt, kan je misschien beter die duron en xtra geheugen kopen, maar ik zou zelf die XP nemen.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
beide cpu's zijn stabiel, als een pc niet stabiel is ligt dat zelde aan de cpu mits ie goed gekoelt is.

Ik zou een xp1600 nemen omdat die 300mhz sneller is en een grotere cache heeft. dat is toch best een fors verschil maar dat ligt er maar net aan hoeveel geld je er aan uit wil geven. Met die duron kan je voorlopig ook prima uit de voeten en dat icm met ddr zal ook erg lekker lopen.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Ik zou niet weten welke je moet kiezen..

Da's nogal afhankelijk van wat je ermee wilt gaan doen namelijk..
(geen games, maar wat dan wel?!)

Dus geef es wat meer info!

Verwijderd

als je de XP kan betalen zou ik die nemen is snel en misschien beter voor je geld

Verwijderd

Topicstarter
Dus geef es wat meer info!
Ik zal er vooral veel standaard progjes op gaan draaien, als outlook, veel gebruik van explorer, cdees branden, word, exel etc. Gaat er mij om dat ik dat allemaal door elkaar lekker snel kan blijven draaien.

Dus stabieliteit is nummer 1.
Snelheid nummer 2

Is het misschien ook te overwegen een TB1100/1200 te nemen?
Die had ik namelijk niet opgenoemd.
Pagina: 1