Instabiel; verschilende foutmeldingen...

Pagina: 1
Acties:

• Kogando
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07-2025

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
Hallo,

ik heb hier een pc staat die echt heel vreemd doet. Ik ben de volgende fouten al tegen gekomen:

- Lichtjes DVD Speler en Writer knipperen en de pc komt niet op gang. (geen beeld)
- Kan zijn pri./sec. master/slave niet vinden.
- Blijft hangen tijdens het opstarten van windows.
- Als je de muis beweegt in windows hoor je zo'n krakerig geluid en je kan niks meer doen.

Het vreemde van deze meldingen is dat ze soms wel en soms niet komen. De ene keer draait alles perfect en de andere keer komtie zijn boot niet eens uit.

Het is een AMD 1,2GHz, ECS K7S5A mobo, 256mb DDR, 40 Gb 7200 rpm IBM.

Wie kan me verder helpen? Ik heb de voeding en het DDR al vervangen maar dat helpt niet. Het zou dus best het moederbord kunnen zijn maar het vreemde is dus dat het soms wel goed werkt.. :?

Citeerde hij de halve wereldbevolking..

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
ik vraag me dus af of een cpu ook 'half' kapot kan zijn, dattie dus de ene keer goed werkt en de andere keer weer niet.. ??

kom op tweakers, als jullie het niet weten wie dan wel? help! :)

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Welke BIOS versie heb je op je K7S5A zitten :?

Welke koeler gebruik je op je CPU, hoe warm word ie :?

Haal alles uit je pc behalve Moederbord, CPU+koeler, RAM en videokaart. Check nu of ie continu goed opstart. Als de PC nu wel goed werkt sluit dan je HD ff aan en check of ie nog steeds alles doet. Ga zo verder tot alles er weer in zit en je het defecte onderdeel hebt gevonden.

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
Op donderdag 20 december 2001 11:32 schreef Mr.Blonde het volgende:
Welke BIOS versie heb je op je K7S5A zitten :?

Welke koeler gebruik je op je CPU, hoe warm word ie :?

Haal alles uit je pc behalve Moederbord, CPU+koeler, RAM en videokaart. Check nu of ie continu goed opstart. Als de PC nu wel goed werkt sluit dan je HD ff aan en check of ie nog steeds alles doet. Ga zo verder tot alles er weer in zit en je het defecte onderdeel hebt gevonden.
Bios versie? Geen idee, maar ik heb dezelfde configuraties al eerder gebouwd dus dat moet in principe wel goed zitten.

De exacte temp. weet ik niet maar hij wordt niet te warm heb ik het idee.

Ok, dat zal ik eens doen, maar zou het dan bijv. dus ook aan je DVD speler kunnen liggen?

• MP83
Bios versie? Geen idee, maar ik heb dezelfde configuraties al eerder gebouwd dus dat moet in principe wel goed zitten.
ok, ik doelde er meer op dat je niet zelf een andere versie er op hebt gefalshed. :)
Ok, dat zal ik eens doen, maar zou het dan bijv. dus ook aan je DVD speler kunnen liggen?
Bij mij op het werk is het wel is voorgekomen dat een complete PC continu bleef hangen bij het opstarten. Na het loshalen van de cd-speler draaide alles prima (8>

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
Bij mij op het werk is het wel is voorgekomen dat een complete PC continu bleef hangen bij het opstarten. Na het loshalen van de cd-speler draaide alles prima (8>
hmmz, tot nu toe nog geen fouten.. effe verder testen..

• MP83
Op donderdag 20 december 2001 11:40 schreef Kogando het volgende:

[..]

hmmz, tot nu toe nog geen fouten.. effe verder testen..
Laat nog ff weten wat het was :z

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
Maar alstie het natuurlijk niet meer doet zodra ik de DVD speler er bijv. weer aanhang zou het ook nog aan de IDE poort kunnen liggen op je mobo, zucht... Tot nu toe heeftie nog geen fouten gemaakt.. (heb alleen de HD eraan hangen nu)

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

de beruchte data-corruption bug bij dit mobo heeft ook die symptomen...ik kan het weten, ik had er ook last van. :'(
Als je systeem geen problemen heeft bij een FSB van 100/100 dan ligt het zekerweten aan die bug.
Lees meer op http://www.ocworkbench.com

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
Klotezooi, nou heb ik alles aangesloten en geeftie ook geen errors! Ik haat instabiliteit, ik heb echt 10x liever dat het echt helemaal kapot is i.p.v. soms wel soms niet..

Pagina: 1