Toon posts:

[Delphi] Weg schrijven van bestand op 2 floppy's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een procedure gemaakt waarbij ik mijn database gecomprimeerd op sla op floppy. Nu is mijn database te groot om op 1 floppy te zetten, weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat het op 2 floppy's komt, en ik ook weer van 2 floppy's kan uitlezen?

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

floppy is verouderd... ;-)

Bestandsformaat:
bestand 1:
[bestands Id][aantal bestanden][data.........]
bestand n: (n>1)
[bestands Id][data.........]

Schrijf de diskette totdat 'ie vol is, ga door op disk 2 etc.
Overschrijf na de laatste nog even in bestand 1 op diskette 1(waar je een integer ruimte hebt gehouden) het aatal bestanden.

NB. doorgaans is het handig om een CRC per diskette bij te houden, en een CRC voor het totaal. Diskettes hebben nog wel eens de neiging om brak te zijn.

Localhost, sweet localhost

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:04

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hmm. gecomprimeerd..
als je iets ala zip gebruikt, dan zouden je compressie routines zoiets zelf af kunnen handelen. Moet je dus wel rechtstreeks naar de flop comprimeren, zodat de compressie routine (of het object als je er een object voor gebruikt).zelf kan kijken of de flop al vol is en om een nieuwe flop kan vragen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney