Major A7V133 problemen

Pagina: 1
Acties:

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:29

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Enkele dagen geleden merkte ik vlak voor het aflopen van de garantie een defect aan m'n ABit KT7 bord. De floppy controller deed vreemd. Zonde, want ik heb met dat bord een jaar lang retestabiel gedraaid zonder vage crashes.

Ik heb het bord teruggebracht naar de winkel en hij wordt opgestuurd. Nu heb ik als vervanging tijdelijk een Asus A7V133 bord. Ik heb er momenteel alleen de videokaart in zitten en de netwerkkaart om te kunnen internetten.

Het probleem: Het systeem is zo instabiel als de pest. Windows XP crasht vaak al 1 minuut na het booten, en de infinite loop BSOD's van de NVidia drivers vliegen me om de oren. Met m'n KT7 heb ik NOOIT problemen gehad, zelfs niet met 5 PCI kaarten in het systeem.

Ik heb al heel veel topics gelezen over dit probleem met A7V133 borden, maar niemand schijnt een oplossing te hebben.

Het is toch ronduit belachelijk dat een bord wat zo lang op de markt is, zo vreselijk instabiel is? |:( Ik heb het systeem momenteel heel erg hard nodig, dus ik moet het stabiel krijgen. Ik moet er op kunnen werken zonder continu tegen het plafond te vliegen, of de neiging te krijgen om het hele systeem het raam uit te flikkeren >:)

Als ik AGP op 2x zet dan scheelt dat iets, en als ik de FSB op 100 ipv 133 zet dan scheelt dat ook een beetje.

Ik heb NVidia drivers 12.41, 12.90, 22.50 en 23.11 geprobeerd. Allemaal dezelfde ellende.

Het bord is een revisie 1.05 met BIOS 1007.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

4-in-1 geinstallerd? :+

Je kan ook nog ff proberen de Via IDE busmaster drivers apart te installeren.

Videokaart op 2x AGP zetten, Fast Writes en Side Band Adressing uit.

Daarna kan je nog je hd's op PIO4 zetten, dat wil ook nog wel eens werken.

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 23:38

scorpionv

This space for rent

Komtie:

- AGP 1x
- SBA en Fastwrites Off
- PnP OS uit

that did the trick for me. Zelfs met kieskeurige hardware als een Vortex2 en een Realtek 8139 :r :r kaartje. Helaas is m'n A7V133 alweer geruime tijd d00d. :'(

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
[quote]
Op donderdag 20 december 2001 11:01 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
4-in-1 geinstallerd? :+
Die zitten in XP ingebakken, en die zijn voor alle borden recent genoeg.
Je kan ook nog ff proberen de Via IDE busmaster drivers apart te installeren.
Dit is puur een AGP probleem.
Videokaart op 2x AGP zetten, Fast Writes en Side Band Adressing uit.
Zelfs dan crasht ie nog.
Daarna kan je nog je hd's op PIO4 zetten, dat wil ook nog wel eens werken.
Wake up dude. Je gaat toch niet je schijven op PIO4 laten draaien :D Dat pokkeding moet gewoon met alle features stabiel kunnen werken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 10:44 schreef Exirion het volgende:

Het is toch ronduit belachelijk dat een bord wat zo lang op de markt is, zo vreselijk instabiel is? |:( Ik heb het systeem momenteel heel erg hard nodig, dus ik moet het stabiel krijgen. Ik moet er op kunnen werken zonder continu tegen het plafond te vliegen, of de neiging te krijgen om het hele systeem het raam uit te flikkeren >:)
Wat is dit nou voor een domme flame |:( Bij mij draait het bord perfect en vele anderen kunnen dit zeggen, dan hoef je niet zoiets doms te zeggen..

Vertel liever eerst wat je allemaal geinstalleerd hebt, heb je bijvoorbeeld eerst het bijbehorende cd'tje geinstalleerd met de VIA 4 in 1 en de K7 patch? Heb je wel eens je originele videokaartdrivers geinstalleerd, en ik welke volgorde heb je alles geinstalleerd??

Ik denk dat je eerst maar es moet nadenken inplaats van gelijk zo te flamen..

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
Ik zou ook zeggen 4in1 drivers...

Welke cpu zit erop? En wat als je de netwerkkaart eruithaalt of in een ander PCI slot zet?

[off-topic]
Je praat over de Asus A7V133 alsof ze allemaal problemen hebben, terwijl dat niet zo is...
Dit kan verkeerde indrukken geven bij potentiele kopers...

Ik ben zelf een heel tevreden gebruiker met de A7V133 ;)
[/off-topic]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Ik durf gerust te stellen dat ik bijna alle trucs om een bord stabiel te krijgen wel ken, maar goed. Het is niet m'n bedoeling om dik te gaan flamen tegen Asus, maar ik vind dat er wel opvallend veel A7V133/nvidia problemen gemeld worden.

Op het bord zit nu een Asus 7700 en een Intel 21041 NIC die geen IRQ deelt met de videokaart. Ik heb XP erop staan met de standaard 4-in-1 en dat zou genoeg moeten zijn. BIOS versie is zoals gezegd 1007.

Ik heb de AGP driving value op DA gezet (die moet voldoen bij deze mobo/videokaart combo), maar ook dat helpt niks. Als ik ALLEEN de videokaart in het systeem heb zitten, dan crasht ie nogsteeds.

Ook op AGP 2x. Van de videokaart weet ik 100% zeker dat ie prima is, want op de KT7 heeft ie het altijd prima gedaan met AGP 4x, fast writes, side band addressing, en noem maar op.

Momenteel draai ik maar in Linux om op GoT te posten, want in Windows gaat het systeem elke paar minuten op z'n bek.

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Op donderdag 20 december 2001 11:11 schreef Canard het volgende:
Ik zou ook zeggen 4in1 drivers...
Lees toch eens!

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Op donderdag 20 december 2001 11:10 schreef mbitnl het volgende:
Vertel liever eerst wat je allemaal geinstalleerd hebt, heb je bijvoorbeeld eerst het bijbehorende cd'tje geinstalleerd met de VIA 4 in 1 en de K7 patch? Heb je wel eens je originele videokaartdrivers geinstalleerd, en ik welke volgorde heb je alles geinstalleerd??
Ja, alle standaard dingetjes zijn al lang geprobeerd... Bovendien klopt de helft van die 'trucjes' niet eens. De K7 patch is in Windows XP niet meer nodig, en de Via drivers die in XP zitten moeten op ELK systeem stabiel werken.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan is het dus puur een driver issue en heeft het niks met de hardware te maken. Ik zou toch eens andere 4 in 1 drivers eropgooien en niet alleen maar stellen dat XP genoeg MOET zijn. Die patches e.d. die gemaakt zijn, die zijn er niet voor niets.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:15

botoo

💀 too old to die young

Een eventueel aanwezige SBlive5.1 _kan_ voor probs zorgen, tijdelijk verwijderen en testen zodat je dat iig uit kan sluiten.
Bij mij werkte de nieuwste bios ook niet lekker, ik ben terug naar 1005C (moet ff uit mijn hoofd werken, systeem heb ik niet hier).

have phun :?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Op donderdag 20 december 2001 11:23 schreef botoo het volgende:
Een eventueel aanwezige SBlive5.1 _kan_ voor probs zorgen, tijdelijk verwijderen en testen zodat je dat iig uit kan sluiten.
Het systeem crasht al met alleen de videokaart geinstalleerd.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op donderdag 20 december 2001 11:27 schreef Exirion het volgende:

[..]

Het systeem crasht al met alleen de videokaart geinstalleerd.
Dan heb je gewoon een rotte plank.

Mijn A7V133 werkt al maanden super stabiel,
heeft al gedraaid met win98, win2000, linux en freeBSD.

Verwijderd

Misschien simpel gedacht van mij maar er bestaan ook brakke A7V133 mobo's, gewoon niet goed. Neem contact op met je leverancier en vraag of het bord getest kan worden.

Wanneer je je Athlon hebt ge-unlocked kan dat ook nog wel eens problemen geven...

Ik ben wel erg tevredem met m'n A7V133 :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Hmm.. Ik heb ongeveer dezelfde combo (alleen met een 3com netwerkkaart).

Ding draait gewoon retestabiel... Beete vaag dus..

Heb je al geprobeert om de bios eens te resetten (gewoon met een schroevendraaier die 2 contactpuntjes te verbinden?)

En heb je al naar de geheugen-instellingen gekeken? ('t heeft op zich niks met die nvidia-drivers te maken, maar toch!)
Probeer eens geheugen op 100MHz, en dan gewone normale timing?

BTW, 't is niet jouw bord, maar ik zou toch eens proberen om er een andere bios in te flashen.. Gewoon wat proberen..

• bonceng
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Welke versie van promise ata100 driver gebruik je?

specs

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 11:21 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ja, alle standaard dingetjes zijn al lang geprobeerd... Bovendien klopt de helft van die 'trucjes' niet eens. De K7 patch is in Windows XP niet meer nodig, en de Via drivers die in XP zitten moeten op ELK systeem stabiel werken.
Dat moet je, maar je mobo moet ook stabiel werken :)

Ik zou toch ff de nieuwste proberen, proberen kan geen kwaad en als je je Hd's op Pio 4 zet weet je of het aan de altijd gezellige 686B chip ligt.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
Op donderdag 20 december 2001 11:20 schreef irondog het volgende:

[..]

Lees toch eens!
sorry hoor :( maar terwijl ik mijn reply aan het intikken was, kwam er iets anders tussen hebben en hebben ook andere mensen gereageerd en toen stond er verder nog niets over 4in1!

• bonceng
  • Niet online
We horen niets meer over hoe 't is gegaan, dus ik neem aan dat ie zich vergist heeft en puur uit vreugde vergeten is om 't te vertellen?

specs

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Is niet gewoon je geheugen brak :?, probeer dat anders es

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:23
Bios update gedaan naar 1.007? Via 4 in 1 drivers 4.37 al geprobeerd? Ik zou eerst dit eens proberen en je bios resetten zodat al je geflik flooi daarin onschadelijk is gemaakt. En waarom ik dit zeg, dit plankje is 's werelds. Enig minpuntje is die brakke fan op de via-chip. Die maakt nu een hoop herrie, maar das al verholpen. Door ff een nieuwe fan op te halen bij de vobis. Voor de rest zo stabiel als een huis.

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:31

fv

-------------------> hiero

Op vrijdag 21 december 2001 17:50 schreef Miki het volgende:
-- --- --- Voor de rest zo stabiel als een huis.
Zeer waar :) !

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
De boosdoener was de AGP instelling. Op de KT7 moest de AGP driving value op D8 staan, maar bij de Asus blijkt dit nog een stuk hoger te moeten zijn. Met de default Via drivers van XP, en BIOS 1007 draait het systeem nu stabiel :)

• bonceng
  • Niet online
Op vrijdag 21 december 2001 19:15 schreef Exirion het volgende:
De boosdoener was de AGP instelling. Op de KT7 moest de AGP driving value op D8 staan, maar bij de Asus blijkt dit nog een stuk hoger te moeten zijn. Met de default Via drivers van XP, en BIOS 1007 draait het systeem nu stabiel :)
Kijk, wist wel waarom ik voor A7V133 ging... ;)

specs

Pagina: 1