Toon posts:

pingen lukt maar van 1 kant

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
in ME (client) staat alles op automatisch en in XP (server)heeft hij de tweede nic zelf een ip toegekend namelijk 192.168.0.1 en subnet 255.255.255.0
XP ziet de ME machine wel maar andersom niet, ik krijg een foutmelding dat ik geen toegang heb en dat hij netwerkpad niet kan vinden als ik in XP de ME client aanklik in netwerkomgeving.

bij pingen vanaf client naar XP krijg ik "time-out bij opdracht"

en als ik van XP naar client ping dan krijg ik wel antwoord... whats the problem ?? er staat verdere geen firewall aan en ik heb op de ME machine ook met mijn admin account die ik op XP heb ingelogd.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:13

Predator

Suffers from split brain

welk ip en welk subnet krijgt die andere pc toegewezen van je XP - pc ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

3 woorden: XP INTERNE FIREWALL
Ik weet er niet het fijne van, maar ik denk dat je het wel vindt onder de searchknop.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 december 2001 11:33 schreef KillerAce_NL het volgende:
3 woorden: XP INTERNE FIREWALL
Ik weet er niet het fijne van, maar ik denk dat je het wel vindt onder de searchknop.
zoals ik al vermeld had.... staat uit voor beide netwerkkaarten. ook op de cleint heb ik geen firewall.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 december 2001 11:31 schreef Pr3d4t0r het volgende:
welk ip en welk subnet krijgt die andere pc toegewezen van je XP - pc ?
de client ME staat op automatisch IP verkrijgen en heeft de volgende IP toegewezen gekregen:

192.168.0.206 en subnet 255.255.255.0

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:13

Predator

Suffers from split brain

Der moet ergens nog iets in XP zitten die die pings niet terugstuurt.
Als je van de ene kant naar andere kunt maar niet andersom...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 december 2001 12:06 schreef Pr3d4t0r het volgende:
Der moet ergens nog iets in XP zitten die die pings niet terugstuurt.
Als je van de ene kant naar andere kunt maar niet andersom...
ja vreemd he... snap er ook niets van... als ik netwerkomgeving aaklik in ME krijg ik geen toegang.

en in XP zie ik de ME client wel in netwerkomgeving maar ook daar kan ik niet in browsen.... en vanaf XP pingen naar 192.168.0.206 is geen probleem maar andersom van ME naar XP 192.168.0.1 gaat niet.

Verwijderd

yep, waarschijnlijk icmp typ0 =(echo reply) filtered op outgoing. dit staat bekend als icmp stealth en is een firewall optie. Dus echt xp ff doorneuzen.
Op donderdag 20 december 2001 12:09 schreef riesje het volgende:

[..]

ja vreemd he... snap er ook niets van... als ik netwerkomgeving aaklik in ME krijg ik geen toegang.

en in XP zie ik de ME client wel in netwerkomgeving maar ook daar kan ik niet in browsen.... en vanaf XP pingen naar 192.168.0.206 is geen probleem maar andersom van ME naar XP 192.168.0.1 gaat niet.

Verwijderd

Sorry voor de grote kick. Maar bij kennissen van mij zit ik met precies het zelfde probleem.

Ik ben er anderhalf uur mee bezig geweest maar kreeg het niet opgelost. En van de topics die ik door gekeken heb komt dit topic wel heel erg dicht in de buurt maar een echte oplossing staat er niet.

Ik heb wel bij IMCP alles aangezet maar ook dat had geen enkel effect. Verder heb ik ook alle mogelijke instellingen geprobeerd. Dus automatisch alles verkrijgen of alles dynamisch instellen. Firewall (op de interner NIC) aan en uit. Al zou die er niks mee te maken moeten hebben lijkt me.

Maar ja het werkt nog niet.
Zijn er dingen die ik misschien over het hoofd gezien heb? Of.....
Al vast bedankt.

Verwijderd

Mja, alles loopt nu zo door elkaar, en jij geeft geen instellingen.

Ik heb liever dat je even een eigen topic opent met daarin een uitgebreide startpost.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.