[CGI] foutmedling rahhh !! :(

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Topicstarter
Hoi,

ik heb op een win2k bak IIS geistalleerd en daar wil ik een forum mee gaan hosten (Ikonboard)(CGI) . Omdat te kunnen moet je Perl installen (gedaan ;)).

Om de installer van het board op te roepen moet je deze opdracht uitvoeren:

http://192.168.1.2/cgi-bin/ikonboard/install.cgi

maar dan krijg ik steeds de melding:

CGI-fout
De opgegeven CGI-toepassing heeft foutief gereageerd door geen volledige set HTTP-headers te retourneren. De wel geretourneerde headers zijn:

Can't open perl script "C:\Inetpub\cgi-bin\ikonboard\install.cgi ": Permission denied

ik ben door alle instellingen wel 80 keer heen gelopen maar ik zie het niet wat er fout zou kunnen zijn.

Wie weet hoe ik deze melding kan oplossen??

Thanks

www.tradealliance.nl

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:30

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Rechten ook gecontroleerd?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Ridge

Ridge

Topicstarter
waar zitten die?

www.tradealliance.nl

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 20:49
Ik denk dat je in die map (C:\Inetpub\cgi-bin\ikonboard\install.cgi) even schrijfrechten moet zetten voor de IUSR_xxxxxx

Als je het dan nog niet zeker weet kun je ook (tijdelijk) everyone rechten geven...

edit:

Die zitten onder de rechtermuisknop op het mapje in je windows explorer.... :z :z

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 09:12
Als je het script op de prompt uitvoerd, wat doet hij dan?

Het kan zijn dat je even een code 200 aan het begin moet geven omdat de webserver dat mogelijk niet doet.

Bekijk eerst eens ff of het script het normaal wel doet, en een tip. Als je perl wilt gebruiken ga dan naar Linux, want dat is zwaar traag op NT/2k omdat perl iedere keer een nieuw proces moet starten, en NT/2k is niet geoptimaliseerd voor processen maar voor threads.
Of gebruik ASP of PHP om je scripts in te proggen. Dan heb je dat probleem ook niet. Moet je wel PhP als module installeren geloof ik.

Zelf ben ik vorig jaar ook binnen NT over gestapt van IIS naar Apache omdat het gewoon fijner is. Je moet ff een avondje de config file maken en editten, maar dan doet hij het wel. Nu ga ik helemaal over op Linux, en dan zijn je perl scripts een heel eind sneller.

• Ridge

Ridge

Topicstarter
Ben iets verder :D

De pagina kan niet worden weergegeven
De pagina die u probeert te bereiken bevat een programma dat een probleem veroorzaakt, zodat de pagina niet kan worden weergegeven.

--------------------------------------------------------------------------------

Probeer het volgende:

Open de 192.168.1.2 introductiepagina en kijk of er koppelingen zijn naar de gewenste informatie.
Klik op de knop Vernieuwen of probeer het later opnieuw.

HTTP 403.1 Verboden: Toegang voor uitvoeren verboden
Internet-services (IIS)

--------------------------------------------------------------------------------

Technische informatie (voor ondersteuningsmedewerkers)

Achtergrondinformatie:
U hebt geprobeerd een CGI, een ISAPI of een ander uitvoerbaar programma uit te voeren vanuit een map waarin geen programmas kunnen worden uitgevoerd.

Meer informatie:
Microsoft-ondersteuning

erm :(

www.tradealliance.nl

• RupS
Je moet in de eigenschappen van je site "execute permissions" verzetten van "scripts only" naar: --> "scripts & executables"...

Dan moet het wel werken...

• Ridge

Ridge

Topicstarter
nadat (execute permissions" verzetten van "scripts only" naar: --> "scripts & executables"...) aangezet te hebben krijg ik weer de melding:

CGI-fout
De opgegeven CGI-toepassing heeft foutief gereageerd door geen volledige set HTTP-headers te retourneren. De wel geretourneerde headers zijn:

Can't open perl script "C:\Inetpub\cgi-bin\ikonboard\install.cgi ": Permission denied

:(

www.tradealliance.nl

• RupS
**zucht**

dan heb je de rechten dus nog niet aangepast....

Ik raad je anders ff aan de hele readme die bij de cgi zit nog een keer door te lezen... daar staat het allemaal stap voor stap in...

• Ridge

Ridge

Topicstarter
ja ik ga dat maar eens doen

iedergeval thanks for the replies

www.tradealliance.nl

Pagina: 1