Toon posts:

[Java] Application Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil me een beetje verdiepen in Application Servers en de mogelijkheden hiervan. Op internet kom ik heel veel afkortingen en termen tegen, maar echt overzichtelijk is het niet.

Ik heb weinig ervaring met Java.

Heeft iemand adviezen voor documentatie/howto's en programmatuur?

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:23
Je bedoeld met application server dat je een applicatie met een server maakt om op de server alle data op te slaan en dingen uit te voeren ?? Dan moet je eerst Java leren, en dan eens kijken naar CORBA of RMI. RMI is Remote Method Invocation en maakt het mogelijk om dit soort remote progjes te maken. CORBA is het zelfde, alleen moeilijker en multi-language, dat wil zeggen dat je vanuit C++ gemakkelijk met een Java server kunt communiceren (wel handig om je server bijv. in C te maken en je client in Java, scheelt een hoop performance) :)

Suc6 ermee :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Tip, de resin application server is gratis voor development use en net even makkelijker/sneller dan tomcat voor apache.

• MisterData
Dan moet je er wel bijzeggen waar je die dan kan downloaden :)

Verwijderd

Topicstarter
http://www.caucho.com/products/resin/

Hierzo volgens mij... :P

Ik zat zelf meer te denken aan J2EE e.d., maar ik denk dat ik maar ff bij het begin begin...

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik zou inderdaad eerst maar eens wat gewone Java gaan leren. Schrijf eens een kleine applicatie, werk met Servlets en doe wat aan RMI. Daarna kan je wel met J2EE aan de slag gaan.

JBoss is een gratis en open-source application server die aardig goed schijnt te zijn, maar voorlopig ben je daar denk ik nog lang niet aan toe :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• The - DDD
  • Laatst online: 03-09 16:40
Op donderdag 20 december 2001 19:44 schreef mbravenboer het volgende:
...
Voor diegenen die even een snelle overview willen van JBoss. Onderstaande link bevat een linkje naar een powerpoint presentatie.
http://jboss.org/spread.jsp

• MisterData
En wat is dan het verschil tussen JBoss en Tomcat ?
Of = dit een domme vraag ?

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
Tomcat is alleen een Servlet en JSP container.

JBoss is meer ;) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• MisterData
En wat is JBoss meer dan :?

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Kijk vooral de J2EE Tutorial door. Daarin wordt alles redelijk stap voor stap doorgewerkt: EJBs, JSPs, servlets, tag libraries......

With the light in our eyes, it's hard to see.

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Jaguar van Sybase is een zeer uitgebreide Application Server, speciaal voor JAVA, en maakt gebruik van CORBA. IS onderdeel van EA Server van Sybase. Developer versie wordt meegeleverd met EA Studio.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Op donderdag 20 december 2001 19:44 schreef mbravenboer het volgende:
Ik zou inderdaad eerst maar eens wat gewone Java gaan leren. Schrijf eens een kleine applicatie, werk met Servlets en doe wat aan RMI. Daarna kan je wel met J2EE aan de slag gaan.
Ik had het zelf kunnen zeggen :)

Verwijderd

Check http://www.sun.com/sunone

Hier staat redelijk wat informatie over de ideeen achter een application server. Tevens kan je er links vinden die je meer informatie kunnen verschaffen
Pagina: 1