Toon posts:

Goede 10/100/200 switch?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie ook de /200 switches verschijnen. Zie die wat? Zo ja, welk merk wordt aanbevolen?

Ik zie de "Repotec Nway switch HUB 10/20/100/200Mbps" op Tweakers in Pricewatch staan. Is dit wat?

En wat is het verschil tussen een "switching hub" en een echte switch? Blijf ik met zo'n switching hub met collisions zitten? Zo ja, waarom noemen ze het dan een switch?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:11
Op donderdag 20 december 2001 06:30 schreef Dutch Treat het volgende:
Ik zie ook de /200 switches verschijnen. Zie die wat? Zo ja, welk merk wordt aanbevolen?

Ik zie de "Repotec Nway switch HUB 10/20/100/200Mbps" op Tweakers in Pricewatch staan. Is dit wat?

En wat is het verschil tussen een "switching hub" en een echte switch? Blijf ik met zo'n switching hub met collisions zitten? Zo ja, waarom noemen ze het dan een switch?
volgensmij is die /200 gewoon Full duplex ?

Een switching hub is GEEN echte whitch...je zal collisions blijven houden.

Ikzelf heb op Gistron.com voor 160 piek een echte SWITCH gekocht, lekker snel, en goedkoop :)

Verwijderd

ik heb de level 1 switch 8 poorts full duplex 10/100

doet et razend snel en goed

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 20 december 2001 07:07 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

volgensmij is die /200 gewoon Full duplex ?

Een switching hub is GEEN echte whitch...je zal collisions blijven houden.

Ikzelf heb op Gistron.com voor 160 piek een echte SWITCH gekocht, lekker snel, en goedkoop :)
die 200 is indd full duplex

en een switching hub is niet zelfde als een switch.
Een switching hub kan per interface veranderen van 10/100 indien nodig. Dus een 10mbit trekt niet constant alles omlaag. Maar je blijft met collisions.

Een switch zorgt telkens voor een "virtuele" directie connectie :) is eigenlijk een multi bridge.
Als je stuurt van poort1 naar poort8 merken de andere poorten daar nix van.

Als er constant veel verkeer is tussen verschillende poorten dan is een switch veel performanter want die blijft maximum geven ( tenzij natuurlijk iedereen naar dezelfde pc data stuurt )

Bij een hub zit je dan met collisions en de bandbreedte wordt verdeeld over alle actieve poorten.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/5#5
Uitleg over switc/hub , maar het is ierook al goed uitgelegd.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

keb een compaq collapsed backbone switch 1.6gb backplane, dus non blocking omdat hij maar 8 poorten heeft fully manageble , nieuw in doos gekocht op een beurs voor fl 400,- was voor mij het koopje van het jaar. en idd full duplex is 100mb heen en 100mb terug, en dus heb je het idd over een echte switch.

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 11:38 schreef Pr3d4t0r het volgende:

[..]
Een switching hub kan per interface veranderen van 10/100 indien nodig. Dus een 10mbit trekt niet constant alles omlaag. Maar je blijft met collisions.
ehhh err...

zodra er 1 netwerkkaart bij zit van 10mbit draait alles op 10mbit en niet af en toe!!!

zodra die pc met 10mbit uitgaat (en het geen wol pc is) draait de hub verder op 100mbit

persoonlijk vind ik een switching hub grote commerciele onzin... een 10mbit hub + 100mbit hub is goedkoper. en een goedkope switch is ook niet veel duurder!!!

• No13
  • Laatst online: 21-08 11:14

No13

/me was here

Op donderdag 20 december 2001 16:46 schreef betweter het volgende:

[..]

ehhh err...

zodra er 1 netwerkkaart bij zit van 10mbit draait alles op 10mbit en niet af en toe!!!

zodra die pc met 10mbit uitgaat (en het geen wol pc is) draait de hub verder op 100mbit

persoonlijk vind ik een switching hub grote commerciele onzin... een 10mbit hub + 100mbit hub is goedkoper. en een goedkope switch is ook niet veel duurder!!!
heb je het hier wel over een switching hub?

een switching hub is in feite een 10 mbit hub + een 100 mbit hub met een 2 poorts switch ertussen

dus 10 mbit nics draaien op 10 mbit en 10/100 mbit nics draaien op 100mbit, een test wees uit dat we 6 mbyte/s konden halen op een 5 poorts switching hub met daaraan 2x 100 mbit nics en 2x 10 mbit (de test was natuurlijk afgenomen tussen de 100 mbit pc's :) en de 10 mbit pc's waren op dat moment een beetje aant gamen)

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Pr3d4t0r:
Een switching hub kan per interface veranderen van 10/100 indien nodig. Dus een 10mbit trekt niet constant alles omlaag.
Dat laatste gebeurt zowiezo niet. Da's met oude Token Ring installaties wel eens. Wel zijn er dual speed hubs die de twee interne segmenten niet koppelen. Een poort wordt dus of op 10, of op 100 gekoppeld, maar 10 en 100 zien elkaar niet.

De definitie is verwaterd door al die made-in-taiwan el-cheapo meuk van de laatste jaren, maar klassiek gesproken is een switching hub is een hub waarvan de poorten in een aantal groepen verdeeld kunnen worden, die vervolgens, al dan niet via een backplane, per groep op een switchpoort worden aangesloten. Dit is in feite een voorloper van de VLANs zoals we die nu kennen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Predator
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 21 december 2001 09:27 schreef ijdod het volgende:

[..]

Dat laatste gebeurt zowiezo niet. Da's met oude Token Ring installaties wel eens. Wel zijn er dual speed hubs die de twee interne segmenten niet koppelen. Een poort wordt dus of op 10, of op 100 gekoppeld, maar 10 en 100 zien elkaar niet.

De definitie is verwaterd door al die made-in-taiwan el-cheapo meuk van de laatste jaren, maar klassiek gesproken is een switching hub is een hub waarvan de poorten in een aantal groepen verdeeld kunnen worden, die vervolgens, al dan niet via een backplane, per groep op een switchpoort worden aangesloten. Dit is in feite een voorloper van de VLANs zoals we die nu kennen.
Dat laatste gebeurt zowiezo niet
-> slaat dat op
Een switching hub kan per interface veranderen van 10/100 indien nodig
Dat ie nooit veranderd ? En dat ze niet rechtstreeks met elkaar in contact komen. Maar de rest van mijn uitleg klopt dan toch ...
Op donderdag 20 december 2001 16:46 schreef betweter het volgende:

[..]

ehhh err...

Neen bij een switching HUB als 2 100mbit NIC naar elkaar sturen en er zit een 10mbit NIC op een poort ook dan gebeurt het wel op 100mbit ( als geen andere poorten sturen )

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1