Toon posts:

gaten booren in mn case

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan op aan de zijkant van mijn case (AOpen 45HQ 300W met een Asus A7M266 1Ghz AMD T-bird) 4 gaten te boren voor 4 fans. Twee rechts onder (lucht wordt hier ingeblazen) en 2 links boven (lucht wordt hier uin mn kast opgezogen).

Nou weet ik niet zeker wat ik allemaal nodig heb...dus hier een lijst met de dingen die er zeker in zullen komen.

Als ik iets vergeten ben of als jullie denken dat het überhaupt een slecht plan is om t te doen....laat t me ajb weten...als jullie t ergens anders goedkoper kunnen krijgen....laat me dat ook weten...

Switched Baybus $29.99 $29.99
60mm fan guard $2.50 $10.00
Fan Screws $1.00 $8.00
3 to 4 Pin Converter $2.50 $10.00
60mm Delta $12.99 $51.96
Total (Excluding Shipping & Tax) $109.95

Alvast thnx

Verwijderd

Vind het wel erg veel geld allemaal.

Zo'n fanbus is relatief eenvoudig zelf te maken, hoeft qua onderdelen niet meer dan 30 gulden te kosten. Een 60 mm fan guard koop je bij een gewone electronicaboer voor zo'n 6 gulden, schoefjes bij de gamma, 100 voor een tientje. Een 3 to 4 pin convertor lijkt me helemaal een overbodige aankoop (gewoon solderen) en die delta's kun je in NL bijna zeker weten goedkoper krijgen. Of neem een ander goed merk :)

Ik denk dat wat je wil zeker voor 50 tot 100 gulden moet lukken.

En je eigen custom-fanbus klinkt toch beter dan iets wat je kunt bestellen, niet? ;)

//edit
van het geld wat je overhoud kun je gereedschap kopen, bv. een zgn. 7-gatenzaag, een zaag waarmee je een perfect rond gat kunt zagen binnen een minuut. (het subject _is_ 'gaten boren in m'n case', toch? :))

• Zero_D575
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 08:45
<zeurmode>

Het is boren :D

</zeurmode>

Ja idd lijkt me die bestelling aan de dure kant... Heb m'n 120mm fan voor 40 piek gekocht bij de elektronicaboer en het is ook nog eens een sunon... :)
En een fanbus is heel simpel zelf te maken.

Waarmee ga je die gaten maken? Een 7-gaten boor is wel het mooist...

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
even een andere vraag....die 7-gaten boor...is dat de maat of zo???....Ik ben maar een beginner wat dat betreft....hel lijkt me wel xtreem cool om t te doen....vooral als t ook nog gaat lukken.... :9~

• Zero_D575
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 08:45
De 7-gaten boor is gewoon de naam. Je hebt hem in verschillende maten. Zorg wel dat als je er een koopt, je hem voor metaal koopt :). De 7-gaten boor maakt de mooiste ronde gaten. Je kan het ook wel met een dremel doen, maar das zoveel geklooi. Dit gaat veel sneller... :)

Verwijderd

Nah, is gewoon een naam. Met de oorspronkelijke uitvoering kon je gaten zagen in 7 maten.

Zo'n zaag bestaat uit een deel wat je aan je boor bevestigt en een aantal cilindrische zaagjes. Deze kun je in het boormachine-gedeelte klikken. Je kiest dus de maat welke je wilt en zaagt daar het gat mee.

Verwijderd

iemand enig id wat zo'n 7-gaten boor kost? En is er misschien een piccie te vinden, want ik zou ook wel zoiets willen, maar ik weet eigenlijk niet waar ik naar moet zoeken! :o

Verwijderd

kijk ff op www rohald.nl hier staat een voorproefje van mijn mod en een mod van mijn vriend

http://www.rohald.nl

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 03:05 schreef Zero_D het volgende:
<zeurmode>

Het is boren :D

</zeurmode>

Ja idd lijkt me die bestelling aan de dure kant... Heb m'n 120mm fan voor 40 piek gekocht bij de elektronicaboer en het is ook nog eens een sunon... :)
En een fanbus is heel simpel zelf te maken.

Waarmee ga je die gaten maken? Een 7-gaten boor is wel het mooist...

Suc6
[bijdehand mode]

Het is geen 7 gaten boor maar en 7 gaten ZAAG ! dus is het toch wel zagen en geen boren :P

[/bijdehand mode]
Pagina: 1