K7S5A: BIOS dood?

Pagina: 1
Acties:

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:06

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik was even aan het rommelen in mijn BIOS (het zg. overklokkers BIOS voor dit mobo), en na een reboot start het ding niet meer op. Ik heb met een paar van de laatste settings onder advanced zitten spelen, volgens mij meest memory gerelateerd.

Als ik nu start gaan alle schijven behalve de floppy draaien, er komt geen videosignaal door (monitor op zwart) en na de gewone eerst piep doet hij helemaal niks meer. Na een minuut geeft hij snel achter elkaar twee piepjes, gevolgd na een korte pauze door een derde piep.

Ik heb een BIOS op een bootflop gezet, werkt niet omdat de floppy drive niet wordt gezocht (alle andere schijven dus wel). Ik heb geprobeerd mijn DDR eruit te halen en er even een reepje SDRAM in te zetten - werkte niet. O ja, ik heb natuurlijk al tig keer geprobeerd het CMOS te resetten, haalt ook niks uit.

HELP!!!

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Squirtle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 19:48
Weet je echt zeker dat je de bios goed gereset hebt, want door over te clocken kan je niet die bios mollen (lijkt mij :? )

Misschien heb je wel te ver overgeclockt en is de processor naar de maan?
Lijkt me erg onwaarschijnlijk trouwens omdat hij dan nog wel een teken van leven had gegeven maar na een paar minuten pas uit valt...

Je kan proberen om de baterij eruit te halen, stroom uit het stopcontact te treken en de baterij ongeveer een kwartiertje ofzo eruit te laten, dan weet je teminste zeker dat de bios goed gereset is,

Als dat niet werkt moet je maar eens gaan kijken of er niks anders kapot is (videokaart :? )

Lijkt me ook erg onwaarschijnlijk anders zou hij wel wat piepjes geven..

Naja ik hoop dat ik je hier een beetje mee geholpen heb :D

Veel succes nog

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
BIOS reset is altijd gelukt. Processor kan haast niet kapot zijn, ik heb verder niks vreemds gedaan. Het was gewoon BIOS exit and save, en na het opstarten niks meer. Alleen dus die drie piepjes na een minuut.

De videokaart... als ik die eruit haal begint hij meteen na het aanzetten heel snel continu te piepen, dus dat lijkt me OK (betekent dat de videokaart normaal gewoon goed herkent wordt).

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 09:31
trek es ff de stekker uit en haal het batterijtje uit je mobo, laat het zo een uur staan zodat alles ontladen is..maybe dat het dan terug werkt...

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik heb de batterij er een half uur uit gehad, geen resultaat.

Ik wil graag weten wat die piepjes betekenen. Iemand een idee? Er staat wel in een faq van AMI dat drie piepjes memory gerelateerd is, maar ik heb het memory erin en eruit gehad, en zelfs SDRAM geprobeerd. TOch kan het kloppen; ik heb met de memory setting geknoeid voor hij ermee kapte.

Maar ja, zelfs de videokaart geeft geen sjoeche.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je memory kan de timings niet aan, niet batterij eruit, gebruik de clear cmos jumper en het draait weer. Zie boekje voor plaats jumper.

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
CMOS resetten heb ik al geprobeerd, lukt niet. Ik weet hoe het moet (JP4), en ik heb het al vaak met succes gedaan, maar het lukt nu niet. Batterij eruit gehaald, PSU uit het stopcontact, nothing, zip, nada. Als het CMOS wordt reset, dan haalt het niks uit, maar volgens mij reset hij het niet.

Wat kan ik nog meer doen om hem te resetten?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Chip zelf eruit halen. Maar aangezien sommige ECS boards veel last van CMOS probs hebben, kan je em makkelijk in de RMA gooien, doen ze niet moeilijk over.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Bij mij is het Stekker van stopcontact eruit en dan de batterij, 10 sec later betterij erin, stekker erin en hij draait weer op een FSB van 100 :)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Als ik de chip eruithaal reset hij? Of moet ik hem eruithalen om hem terug te sturen? Waarheen? Hoe lang duurt dat?

Verwijderd

kzou binnekort ook een K7S5-A kopen :) niet dus :?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op donderdag 20 december 2001 14:04 schreef s_roubos het volgende:
Als ik de chip eruithaal reset hij? Of moet ik hem eruithalen om hem terug te sturen? Waarheen? Hoe lang duurt dat?
Terug naar je leverancier, ff uitleggen dat je "elke keer je bios instellingen kwijt bent" >:) heeeeel onschuldig kijken, dan krijg je maybe wel een nieuwe, maar ze kunnen ze iig zeggen hoelang het duurt.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op donderdag 20 december 2001 14:14 schreef zeven het volgende:
kzou binnekort ook een K7S5-A kopen :) niet dus :?
Goeie boards, heb er al 6 gebruikt!

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Mijn leverancier is met vacantie :( En ik heb voor het eerst in 6 maanden vacantie. Net een nieuwe videokaart en nu kan ik niet computeren :( :( :(

Ik ga nog wel proberen wat jullie aanraden, maar wat mij betreft kan ECS naar de you know what lopen. Ik wil een andere mobo. Die Soltek met KT266A schijnt wel goed te zijn :)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Flash dan ook niet het onofficiele overklokkerbios erin!
Dit is gemaakt door derden, staat er met koeieletters bij dat het voor eigen risico is.
Het board is nou eenmaal niet gemaakt voor overklokken, dat zal een van de redenen zijn waarom ie zo stabiel is.

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Dank je, nuttige bijdrage. Klinkt als mijn moeder.

Ik heb het overklokkers BIOS erop gezet omdat het mijn laatste poging was om van het ConfigMG probleem af te komen was. Het leek te werken, maar helaas.

[Edit:] Sorry, lompe reactie. Maar het is op dit moment alleen maar de vraag wat ik eraan kan doen, niet wat ik had moeten doen.

• Lienuks
  • Laatst online: 25-06-2025

Lienuks

Meet People Get Connected!

Gewoon heel simpel eerst stekker eruit voeding van de mobo halen...jumper settings controleren cell batterij eruit halen minstens 1 uur wachten cell batterij er weer in alleen vga en geheugen erin laten doet ie dan nog niks video en og geheugen door andere vervangen doet dat ook niks moet je ergens ene eisa videokaart zien op te duiken werkt in 80 van de 100 gevallen bios default loaden en klaar is kees..... :o

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
OK, dus een uur eruit minstens. Moet de Jumper tijdens het wachten in de reset stand blijven staan, of alleen 30 seconden in de reset stand en dan weer terug in de normale stand?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op donderdag 20 december 2001 14:36 schreef s_roubos het volgende:
Dank je, nuttige bijdrage. Klinkt als mijn moeder.

Ik heb het overklokkers BIOS erop gezet omdat het mijn laatste poging was om van het ConfigMG probleem af te komen was. Het leek te werken, maar helaas.

[Edit:] Sorry, lompe reactie. Maar het is op dit moment alleen maar de vraag wat ik eraan kan doen, niet wat ik had moeten doen.
Hmm misschien dat ik zo overkwam, maarja getypede zinnen interpreteer je vaak anders als uitgesproken zinnen.
Geef niet de fabrikant de schuld van problemen met het OC bios. Dat is wat ik duidelijk wilde maken.

Tja dat config probleem is elektrisch, heeft je board het, dan kom je er nooit vanaf. RMA dus.

Verwijderd

je kan die batterij er wel een uur uithalen maar bij sommige mobo's kun je ze er wel een maand uitlaten voordat de bios pas gereset is...

wat je moet doen is...

haal de batterij eruit en maak een soort kortsluiting (niet gevaarlijk voor je mobo) met een metalen voorwerp (schroevendraaier) de kortsluiting maak je als het volgende:

haal de batterij eruit en stop de voorkant van de schroevendraaier op de plaats waar de batterij zit. pak ook het metaal van de schroevendraaier beet... en tadaaaaa BIOS gereset :P

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Damn. Mijn pa heeft ook een K7S5A, werkt perfect. Ik heb geen tijd en geen zin om hem te gaan RMAen. Ik heb al mijn videokaart RMAed bij de leverancier, die vent baalt waarschijnlijk al van me, en ik hou hem liever te vriend. Ik ga toch maar voor een ander mobo denk ik.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Maak een diskette (hoeft niet bootble te zijn)
Zet daarop je bios en noem hem AMIBOOT.ROM
Stop de diskette in de comp en laat hem op de diskette booten .
Als hij klaar is maakt hij 4 piepjes en reboot zichzelf.
Hiermeer flashed hij opnieuw het bios en ben je uit de problemen. :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Ja, dat heb ik dus gedaan (zie bovenste post).

Maar het probleem is opgelost. Vanochtend het kreng weer aangezet nadat de hele nacht de batterij eruit lag. And lo and behold: De monitor sprong aan! De beepjes waren gewoon de message dat het BIOS gereset was, dat was dus gewoon goed gegaan. Dus helemaal geen BIOS probleem, maar een videokaart probleem. Ik heb een super el cheapo GF2 MX erin zitten (tijdelijk), en ik denk dus dat die dwarsligt. Alleen vreemd dat hij het zo opeens weer deed. Misschien is het AGP slot niet helemaal in orde, kan ook.

Maar hij werkt weer! Voorlopig dus nog maar ff aanmodderen met mijn K7S5A.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Relaxt voor je!! :) Ik wil binnenkort ook die K7S5A gaan kopen, maar dan moeten er niet dit soort problemen gaan opduiken...

• The_Duke
  • Laatst online: 22-08 13:22

The_Duke

ho gek!

Op vrijdag 21 december 2001 10:40 schreef TimMer het volgende:
Relaxt voor je!! :) Ik wil binnenkort ook die K7S5A gaan kopen, maar dan moeten er niet dit soort problemen gaan opduiken...
tis een prima bordje, ik ben zeer tevreden, je mot alleen nie met het bios gaan zittne fucken, da overklok bios is een klote bios. Als je wil overkloken neem dan gewoon cpufsb of zo, werkt bij mij perfect :P
Pagina: 1