Toon posts:

A7V van bios 1007 naar 1009, post niet meer :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou mijn bios upgraden vanwege de ATA100- upgrade die er in zat. Na de update van de officiele asus site doet ie niks meer. :(

Ik had alles al gebackupped en voor de herinstallatie dacht ik laat ik de bios ook maar eens upgraden. Ik had ook last van de USB connecters namelijk al met een al een goede reden voor updaten. Tja, helaas niks geen biepje of iets meer.

Iemand een idee, hoe ik die verkeerde bios eruit kan halen? of wat je dan het beste kan doen. Ik wil morgen eigenlijk weer gebruik maken van die bak, ik heb hem heeel hard nodig.

Specs: A7V ex bios 1007
900 mhz Athlon TB
win2k

Nu zit ik op een P133 servertje (1ste gebruik sinds ik hem heb en gelukkig doet ie het ook nog :)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Alle reepjes geheugen behalve 1 eruit trekken. En dan booten. 1009 timet het geheugen iets sneller lijkt het, soms houdt ie dat niet meer bij.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan je niet helemaal volgen, mijn geheugen reepjes ?

Klopt wel, ik heb 2 reepjes erin van 128 mb, dus fysiek mogelijk. Krijg ik dan mijn oude bios terug? Dat snap ik niet helemaal.

Ik heb al 3xsnel geresset maar dat wou ook niks helpen.
Probeer het gewoon even. moment.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 23:43 schreef GdW het volgende:
Ik kan je niet helemaal volgen, mijn geheugen reepjes ?
Klopt wel, ik heb 2 reepjes erin van 128 mb, dus fysiek mogelijk. Krijg ik dan mijn oude bios terug? Dat snap ik niet helemaal.
Probeer het gewoon even. moment.
Ok, gedaan. helaas het werkt niet. mijn monitor ontvangt ook geen signaal. De rest draait wel ok zo te horen. Het is puur het Bios wat niet deugt.

Hoe kun je dan je bios opnieuw flashen? er was geloof ik ook een manier via een flash met dosvenster geloof ik.

• Aetje

Aetje

Hmmz... Bios al hardwarematig een reset gegeven (jumpertje)?

[edit
CLRTC: Rechtsboven in pagina 14 van de manual, nabij de BIOS batterij...
[/edit]

Forget your fears...

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer het, ik heb het CLRTC ding wel gevonden, maar ik zie geen pinnetjes.
Er staat CLEAR CMOS en je zie 2 kleine zilveren puntjes. Moet je die verbinden soms? zo ja, als de stroom aan of uit staat?

Of kan je de batterij er gewoon uithalen?

• Aetje

Aetje

Als de stroom uit staat die dingen verbinden.

Forget your fears...

Verwijderd

Topicstarter
Heb de stroom er eerst 5 minuten vanaf gehaald nog geen verandering. Toen 15 minuten , ook nog geen verandering.

Daarna heb ik met een stukje aluminium folie net zolang er overheen gegaan totdat ik zeker wist dat ze met elkaar in kontakt waren geweest.

Nog niks, nu heb ik de batterij eruit gehaald en zie morgen wel hoe die opstart.

Iemand een idee hoe ik weer een werkende bios kan krijgen of moet ik het mobo nu weggooien? ;(

Verwijderd

Ik heb soort gelijk probleem met de A7v gehad.
Haal de spanning eraf en verwijder batterij.
Na kwartier batterij plaatsen dan de twee soldeer puntjes
doorverbinden.
houdt ze doorverbonden en start nu de computer op.
Als je de spanning er op heb staan en je hoort het ventilatortje van de processor lopen na plus minus 3 sec de doorverbinding weghalen, dus tijdens het starten.
Zorg dat alleen je videokaart en minimaal aan geheugen er in zit als je bovenstaande uitvoert.
Kans is groot dat je nu wel in bios komt

Verwijderd

Topicstarter
Ok, wat ik had gedaan gisterennacht, de batterij eruit gehaald . Na 5 of 15 minuten wachten hielp dus niet.

Wat zie ik vanochtend, :9~ :9~ hij doet het weer!!!!

En met de 1009 bios start ie nu op daar snap ik nou niks meer van. Waarom doet ie het nu wel en niet meteen :?

Maar goed ik ben allang blij dat ie het weer doet, nu ga ik hem toch lekker reinstallen.

Ik wou eigenlijk 3 partities maken 1 voor het os. 1 voor data en nog 2 gig om met linux te oefenen.

Het is lang geleden trouwens dat ik zo goed ben wakker geworden.

Deze topic had ik ondertussen ook gevonden en had daar ook alles uit geprobeerd

[topic=342033/1/25]

Verwijderd

Het heeft toch te maken dat op de 1 of andere manier dat bios niet goed reset.
Nou blij voor je dat hij het weer doet

Verwijderd

Topicstarter
Heb jij toevallig ook een ATA100 controller erin?

Ik heb namelijk het probleem bij installeren van de harde schijf, komt ie:

Primary ATA100 connector zit op mijn IBM DTLA30 aangesloten.
Secundairy ATA100 zit op mijn DVD- 105 S aangesloten.
Primairy IDE daar zit mijn plextor op.
nu heb ik nog 1 slot leeg, dat is mijn Secundairy IDE connector.

Bij booten vanaf cd-rom, dan moet ik hem in mijn plextor stoppen anders boot ie gewoon van mijn harde schijf.

Dat gedaan, vind ie mijn harde schijf niet meer :? :?
Dit komt volgens mij vanwege het gebrek aan de ATA100 stuurprogramma's die ingebakken zit in Win2k.

Stop ik mijn harde schijf op een IDE connector, dan boot hij niet meer vanaf cd-rom maar vanaf harde schijf, erg vreemd allemaal.

Iemand tips of ideen misschien? Ik wil gewoon mijn comp reinstallen.

• Luppie
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

ASUS geeft aan dat je voor & na iedere BIOS Update je BIOS moet resetten naar de fabrieks instellingen, misschien ligt het daar aan, dat je dat misschien vergeten bent.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Aetje

Aetje

Vreemd. Maarja, alssie nu werkt dan is et okee :)

Forget your fears...

Pagina: 1