Toon posts:

help gevraagd bij aansluiting pc aan receiver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil me SbLive via een digitale coax kabel op me receiver verbinden aan de CD/DVD ingang. Dit is een zelfde ingang als waar me dvd-speler aanhangt: de DVD ingang.
Nu heb ik een digitale uitgang op me geluidskaart met zo'n koptelefoon aansluiting. Nu is mijn idee om iets te kopen een soort van convertertje ofzo die ik in mijn geluidskaartaansluiting kan steken en daar weer aan een coax kabel kan aansluiten...

bestaat?
waar koop ik het?

hoe anders aansluiten, moet wel digitaal zijn dus coax. Optische uitgang heb ik niet, coax kan niet direct erop of wel? (soundblaster live 5.1)
thnx!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

kabel heeft neits met signaal te maken (behalve optisch dan en nog wat andere maar hier neit van toepassing)

je kan gewoon een verloop stekkertje halen van jack > coax of er zelf een maken.. je die plugjes overal kopen..als het goed is zou et signaal altijd al digitaal moeten zijn (moet wel aanvinken d8 ik)

het zou dus in princiepe gewoon kunnen. Probeer eens bij een audiospeciaalzaak (dus geen it's/modern, want daar hebben ze het over koelkasten als je om een discman vraagt >:) )

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Mini guide :

Benodigd :
1.) Tulpplug (goud liefst)
2.) Mono 3,5mm jackplug (goud liefst)
3.) Afgeschermde kabel a X meter
4.) Soldeerbout
5.) Geleidend tin

Strippen die handel aan beide kanten en dan de pluggies erop.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• John_Glenn
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

t Is mij niet helemaal duidelijk of je nu 5.1 digitaal of gewoon 2-kanaals digitaal naar je receiver wil hebben...

In ieder geval heb je volgens mij geen goud nodig, ten eerste omdat digitaal wel wat minders kan hebben, maar vooral omdat je soundblaster de beperkende factor blijft in de kwaliteit (intern is ie 48bit enzo dus allerlei conversies....). Kortom mijn mening: goud is hier de vlag op de modderschuit (met alle respect voor je SB Live ;) )

• JT

JT

VETAK y0

Valt wel mee.....goud is niet van betere kwaliteit, maar wel veel ongevoeliger voor vuil, dus het helpt wel degelijk.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

goud.. hmz..
is alleen goed oor perfect contact maken en anti oxidatie :P
dus goud heeft altijd zin...ze zijn meestal 2 gulden duurder ofzo (zometeen 98 cent duurder in euro's :9 )

verder...als je kan.. neem dan ook zilversoldeer als je high end kabel wilt maken..als je et niet intresseert..kan je et normaal houden..

maar 3 posts hierboven staat je antwoord :)

(damn JT,..je was me voor :P )

• John_Glenn
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Ja snap dat t om vuil en roest gaat... maar dat hoor je na DA-conversie van dit signaal ook niet, die extra weerstand.

Wat ik eigenlijk wilde zeggen: als je een kabel van twee tientjes haalt hoef je echt niet zelf te klussen voor zoiets.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

zelf klussen met kabels is goedkoper dan ze te kopen..
voor 1 tientje kan je zon kabel maken namelijk (ok ok ok hangt af van de afstand he :P )

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
of je koopt bij www.hoontech.nl en extra kaartje dat je op je sblive aansluit waar digitale coax en optical uitgangen op zitten.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

dan moet je ook nog een kabel hebben..dat word wel duur dan

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 19 december 2001 23:52 schreef John_Glenn het volgende:
Ja snap dat t om vuil en roest gaat... maar dat hoor je na DA-conversie van dit signaal ook niet, die extra weerstand.
Door dat vuil kan het signaal gestoord worden...en als je voor 2 piek meer een gouden pluggie heb.....tja, waarom dan niet he ?

Ecodan warmtepomp

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

lijkt me duidelijk ja... gaut uber alles :P :z

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 20 december 2001 00:01 schreef gitaarwerk het volgende:
lijkt me duidelijk ja... gaut uber alles :P :z
Whehe

Gaut ist ein uberstof

Ecodan warmtepomp

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

lol.... ok.. ik ben een beetje vrolijk nu..moet voor multimedia vak op school van die humorische storyboardjes maken :P krijg gelijk weer een idee voor een bier reclame

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Volgens mij is de 3.5" Jack op de SB Live 5.1 een digitaal gescheiden SPDIF uitgang deze heeft 3 Outputs en een aarde. Je kan deze niet aan elkaar knopen en via coax je receiver inknallen. Wat wel gaat werken is een bracket met digitale uitgangen (Zie een paar postings terug)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hmz.. kan kloppen.. ik zou ff maar nakijken ja

Pagina: 1