SoundCard

Pagina: 1
Acties:

• mycosis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04-2025

mycosis

--------------

Topicstarter
Ik wil een demo van mijn band opnemen via mijn pc. Ik ga waarschijnlijk het programma Logic (Windows) gebruiken . Maakt het dan uit of ik bijvoorbeeld een SoundBlaster Live of gewoon een SoundBlaster 16 heb. Ik ben zelf van mening dat dit voor opname niets uitmaakt.
Verder wilde ik nog ff weten of het verstandig is om Logic te gebruiken, ik heb namelijk ook Cubase VST in de kast liggen.

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Het maakt wel degelijk uit...

Een SB Live heeft een betere line in, minder ruis, (signaal ruisverhouding heet dat toch?)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

helemaal juist...

de AD/DA convertor is beter,..dus heb je betere kwaliteit.. je kan ook volgends de SBLIVE handleiding 48KHz opnemen..das swat professioneler (vergeet later neit terug te converteren)

maar weet je zeker dat je alles via 1 line in kan opnemen?
dat dacht ik vroeger ook..nu heb ik zometeen multitrack recorder... das stukken beter :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• mycosis

mycosis

--------------

Topicstarter
Ik weet het nog niet precies, maar ik heb in die oefenruimte een 24 kanaals mengpaneel staan. Daar wil ik het ff op mixen, als het goed klinkt opnemen (op inderdaad maar 1 spoor). Het is zomaar een demo'tje, we hebben (nog) te weinig geld om een 'echte' cd op te nemen.

Ik wil het trouwens wel een beetje low-budget houden, zou daarom een Creative SoundBlaster Live! Player 5.1 (kost maar +/- 100 piek) genoeg zijn om beter op te nemen?

B.V.D.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik denk et wel hoor..zelfs die grote banden worden nog steeds gebruik..en de computer heeft vele malen betere kwaliteit al.. Zorg alleen dat je kabels goed zijn... et is jammer dat zo'n sblive (ik heb em ook hoor :P) niet een dikke kabel aan hangen, anders mol je gelijk je connector...

maar gewoon een goeie kabel.. en creative recorder of soundforge enzo gebruiken..

soundforge kan je heel erg veel mee doen.. en die platendrukkerij die ik ken gebruiken ze ook (ook T-Racks word daar gebruikt)

dus zorg wel voor goeie programma's

• mycosis

mycosis

--------------

Topicstarter
Ik ben Sound Forge nu aan het downloaden (KaZaa). Het is versie 5.0, weet jij of dat een veroudere versie is of gewoon recent. Ik ga trouwens gewoon een verloopstukje gebruiken (groot/klein) voor die kabels. En ik hoop dit weekend nog zo'n SB Live! te scoren. *D

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

sst..snel weghalen wat je gepost hebt..
dat mag namelijk niet :P
(btw.. ik ken dat helemaal neit.. illegaal..was dat ?: :P )

Verwijderd

Is IMO niet illegaal om dat soort uitspraken te doen als ie maar geen warez request doet.

• mycosis

mycosis

--------------

Topicstarter
oke, ik zal het nooit meer doen!

Maar... Het is wel een mooi programma, dus GitaarWerk Bedankt! *D

• mycosis

mycosis