Wie kan mij vertellen welk forum de basis is voor Gathering of Tweakers.
Ik ben nl. opzoek naar een goed forum, in PHP met MySQL.
Alvast reuze bedankt!
Ik ben nl. opzoek naar een goed forum, in PHP met MySQL.
Alvast reuze bedankt!
Verwijderd
zie de 2e reply (onder mijn eerste)Op woensdag 19 december 2001 23:13 schreef se7enn het volgende:
Dat snap ik maar op web-con http://www.web-con.nl/forum/index.php staat hetzelfde basisforum als tweakers.net
Wie weet hoe dit forum heet?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
phpbb1 verschilt toch behoorlijk met phpbb2, vooral in de source en features, en dus ook gebruiksgemak. phpBB1 is imho onder de maat geschreven qua netheid/structuur, en daarbij heb ik meteen de gewoonte om dit te associeren met performance/gebruiksvriendelijkheid (mijn steekproef bevestigde dit ook). Snelheid was een van de grootste problemen met phpBB 1 kan ik me nog herinneren, dat door menig andere sites werd beaamt. Ik persoonlijk zou daarom wachten met het installen van een dergelijk forum. Als je echt niet kan wachten om een gratis forum te installen, install dan liever niet phpBB1 maar gebruik dan voor de tijdzijnde phpBB 2 CVS oid, en upgrade daarna met behulp van de snapshots. De alternatieve oplossing die hierboven door mikedigi is genoemd is natuurlijk ook een mogelijkheidOp donderdag 20 december 2001 17:21 schreef Mikedigi het volgende:
hmm why wait ?
Er komt een upgradescript die je phpbb1 tot een phpbb2 maakt
en het zal nog wel een paar maanden duren als ik het zo lees op hun forum
bartvb is niet de enige maker hoor, phpbb is door een team gemaaktOp donderdag 20 december 2001 10:06 schreef oh,when? het volgende:
en de maker ervan is ook te vinden op dit forum, namelijk in /14
Verwijderd
Ik vind hem niet opvallend snel. En phpbb is misschien wel een beetje snel, de code is rotzooi, evenals de output. Verder zitten er veel bugs in, o.a. 1 waardoor je met 1 bepaalde URL-aanroep jezelf admin kan maken.Op vrijdag 21 december 2001 11:03 schreef Mikedigi het volgende:
Prototype snelheid is echt het probleem niet.
check het forum van gamez.nl
toch niet een kleine database maar ontzettend snel en stabiel.
Nee, dat probeer ik niet al in de laatste 3 posts duidelijk te maken, maar goedOp vrijdag 21 december 2001 11:05 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Ik vind hem niet opvallend snel. En phpbb is misschien wel een beetje snel, de code is rotzooi, evenals de output. Verder zitten er veel bugs in, o.a. 1 waardoor je met 1 bepaalde URL-aanroep jezelf admin kan maken.
Nee, wacht dan nog ff op phpbb 2.0, die ziet er veel beter uit, ook qua code.