Binnenkort ga ik over tot de aanschaf van een PC met een AMD MP 1800+ processor...zo veel is zeker (aangezien de MP nog maar 5 tientje duurder is dan de XP versie en behoorlijk wat makkelijker te unlocken). Nu heb ik mij al enigzins verdiept in de verschillende moederbord chipsets en volgens mij is de VIA KT266A de snelste. Ik ben van plan om 2 Maxtor D740X HD's aan te schaffen en hiermee een RAID (0) configuratie te bouwen. Nu volgen enige vragen 
Welke chipset is het meest geschikt voor een RAID configuratie (de KT266A mag dan wel met een single HD de snelste optie zijn maar is dat in een RAID configuratie nog steeds het geval)?
Wat is beter onboard RAID of een losse RAID controller (bv de Promise FastTrak 100 TX2) en waarom?
En is PC2700 geheugen (op een moederbord die dat ondersteunt) in mijn geval een betere optie dan bijvoorbeeld PC2100 cas2 geheugen?
al met al veel
maar goed...daar is het een forum voor toch?
Groeten Claude en bvd dank
Welke chipset is het meest geschikt voor een RAID configuratie (de KT266A mag dan wel met een single HD de snelste optie zijn maar is dat in een RAID configuratie nog steeds het geval)?
Wat is beter onboard RAID of een losse RAID controller (bv de Promise FastTrak 100 TX2) en waarom?
En is PC2700 geheugen (op een moederbord die dat ondersteunt) in mijn geval een betere optie dan bijvoorbeeld PC2100 cas2 geheugen?
al met al veel
Groeten Claude en bvd dank