Toon posts:

netwerk XP/ME ....vreemd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
in ME (client) staat alles op automatisch en in XP heeft hij de tweede nic zelf een ip toegekend namelijk 192.168.0.1 en subnet 255.255.255.0

XP ziet de ME machine wel maar andersom niet, ik krijg een foutmelding dat ik geen toegang heb en dat hij netwerkpad niet kan vinden als ik in XP de ME client aanklik in netwerkomgeving.

bij pingen vanaf client naar XP krijg ik "time-out bij opdracht"

en als ik van XP naar client ping dan krijg ik wel antwoord... whats the problem ??

Verwijderd

Als het goed is zie je met "find computer" wel de XP machine maar heb je geen toegang want je hebt geen account.

Oplossing: maak op de XP pc een account met de pc naam van de ME pc. Het wachtwoord is gelijk aan het wachtwoord waarmee jij inlogt op het microsoft netwerk.

Ik neem aan dat je dat Client for MS Network hebt geinstalleert |:( .

Als dit nog niet werkt moet je ff met Start -> Run -> command -> ipconfig de netwerk adressen checken en verder zoeken. :(

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Maar je zou moeten kunnen pingen...

Kijk een bij de eigenschappen van de netwerk connectie, en dan onder advanced... Staat firewall aan voor die verbinding?

Verwijderd

Topicstarter
als ik op de ME client met find computer de XP probeer te zoeken vind die niks, hij vind wel zichzelf.

ik heb nu ook op de client met mijn account ingelogd (als admin) maar nog steed geen resultaat.

de interne firewall in xp staat uit bij beide netwerkkaarten en ook op de client me staat de firewall uit

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog suggesties ?? kan dus wel van xp naar client pingen maar nie andersom