Toon posts:

Bronvermelding bij teksten van andere site's ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag, ik zie dat er hier op tweakers een boel berichten worden gebruikt van andere site's. Overal zie ik hier netjes bronvermeldingen bij staan. Mag iemand anders dat ook doen op zijn site ? Of heeft tweakers.net afsprakeb met bijvoorbeeld webwereld ? Stel ik wil nu van tweakers een bron gebruiken, mag dat ook gewoon als ik er netjes een bronvermelding bij zet ?

Verwijderd

Met bronvermelding(en link) doet meestal niemand moeilijk, meestal zijn mensen er wel blij mee als je een 'snippet' uit een artikel post op jouw site zet, en de voor de rest doorlinkt.....da's over het algemeen het netst...

Verwijderd

Die laatste methode gebruik ik ook voor mijn nieuwsgedeelte.

Ik heb in het begin het hele artikel genomen, met daarboven dan de bronvermelding. Ben daar toch maar vanaf gestapt.

Nu neem ik de hele eerste alinea over en maak een link naar de beginpagina en naar het artikel.

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 23:17 schreef C_C_D_C het volgende:
Die laatste methode gebruik ik ook voor mijn nieuwsgedeelte.

Ik heb in het begin het hele artikel genomen, met daarboven dan de bronvermelding. Ben daar toch maar vanaf gestapt.

Nu neem ik de hele eerste alinea over en maak een link naar de beginpagina en naar het artikel.
Duidelijk het netst....

of zoiets als pmm het doet.....zovan, ze schrijven er netjes een eigen stukje omheen.

Verwijderd

maar voor dat stukje erom heen schrijven heb ik op dt moment nog niet zoveel tijd.

Maar dat is nog mooier, want dan kun je de berichten op je eigen site aanbieden. Dat staat nog professioneler.

edit:

Bovenstaande is echter nog geen antwoord op de vraag ;)
Ik denk dat je het het beste kun vragen aan de betreffende site zelf. Dan heb je eventueel het e-mailtje van hun dat je hun berichten mag laten zien op jouw site. Daarbij moet je de bronvermelding wel duidelijk vermelden. Niet ergens onderaan in kleine lettertjes.

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 23:22 schreef C_C_D_C het volgende:

Maar dat is nog mooier, want dan kun je de berichten op je eigen site aanbieden. Dat staat nog professioneler.
de pmm is dan ook niet een van de kleinste/niet pro-producties :)

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op donderdag 20 december 2001 00:09 schreef B-Top het volgende:

[..]

de pmm is dan ook niet een van de kleinste/niet pro-producties :)
mwuah... ;)

Bij ons is de policy dat er niks klakkeloos mag worden overgenomen, er moet altijd een zelfgesscreven stuk bij zitten. Daar worden de internetredacteuren ook speciaal voor aangenomen. Verder worden er altijd crosslinks gezocht, en emailadressen geplaatst, zodat er geen onduidelijkheid kan onstaan over de bron van herkomst.

En de 2 vandaag site heeft vaak ook wel wat primeurtjes zoals de Bin Laden tape, in 3 formaten. Vaak hebben wij het probleem dat er van ons word 'overgeschreven'...maar daar hebben we een mooie juridische afdeling voor >:)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 08:04 schreef oh,when? het volgende:

[..]

mwuah... ;)

Bij ons is de policy dat er niks klakkeloos mag worden overgenomen, er moet altijd een zelfgesscreven stuk bij zitten. Daar worden de internetredacteuren ook speciaal voor aangenomen. Verder worden er altijd crosslinks gezocht, en emailadressen geplaatst, zodat er geen onduidelijkheid kan onstaan over de bron van herkomst.

En de 2 vandaag site heeft vaak ook wel wat primeurtjes zoals de Bin Laden tape, in 3 formaten. Vaak hebben wij het probleem dat er van ons word 'overgeschreven'...maar daar hebben we een mooie juridische afdeling voor >:)
Er is dan dus ook een verschil tussen redacteur, en link plakker.
Pagina: 1