Xinerama met X... videokaart? > 2 schermen

Pagina: 1
Acties:

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Yo,

Ik kwam laatst in mijn X omgeving de mogelijkheid tot meerdere schermen tegen (even... ben geen n00b... ik ben op de hoogte van het bestaan van ;) Dual Head videokaarten). Het gaat dus om kaarten welke meer dan 2 monitoren aan kan sturen.

Ik vroeg me eigenlijk af... zijn er kaarten die dus meer dan 2 monitor aansluitingen hebben... bestaan die eigenlijk wel :?

Het gaat mij dus om hardware voor in de intel-comp systemen (dus PCI 32/64Bits of AGP). Kan natuurlijk ook een systeem vol proppen met PCI kaarten |:( ... maar dat bedoel ik niet

Of moet ik uit wijken naar andere hardware zoals Sun workstations :'(

Zijn er mensen met ervaring/links/or whatever? :? :? :?

My weblog

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op woensdag 19 december 2001 22:50 schreef capedro het volgende:
Ik vroeg me eigenlijk af... zijn er kaarten die dus meer dan 2 monitor aansluitingen hebben... bestaan die eigenlijk wel :?
Het gaat mij dus om hardware voor in de intel-comp systemen (dus PCI 32/64Bits of AGP). Kan natuurlijk ook een systeem vol proppen met PCI kaarten |:( ... maar dat bedoel ik niet
Of moet ik uit wijken naar andere hardware zoals Sun workstations :'(
Zijn er mensen met ervaring/links/or whatever? :? :? :?
* moto-moi weet dat er een tijdje terug een foto heeft gestaan op Slashdot.org van een gozer die met 5 monitoren Quake aan het spelen was :)

En om je vraag te beantwoordden over meer dan 2 monitoraansluitingen op een kaartje..ehmm.. Lijkt me meer een hardware-vraagje eigenlijk... ?

* moto-moi kent alleen maar grafische kaarten met 1 of 2 aansluitingen..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• capedro
En om je vraag te beantwoordden over meer dan 2 monitoraansluitingen op een kaartje..ehmm.. Lijkt me meer een hardware-vraagje eigenlijk... ?
Ik geef je gelijk... maar ik twijfelde ook heel erg of ik dit in de NOS moest plaatsen of in HA. (8>

My weblog

Verwijderd

Je kan ook gewoon 1 AGP en 1 PCI kaart in je machine
prakken en het op die manier oplossen.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op donderdag 20 december 2001 09:30 schreef capedro het volgende:
Ik geef je gelijk... maar ik twijfelde ook heel erg of ik dit in de NOS moest plaatsen of in HA. (8>
Ik zou als ik jou was dit topic ff in SU aanmelden, met het verzoek het naar HA te verplaatsen.. Dan kun je later op [url="http://www.xfree86.org"]de site van XFree86[/url bekijken, of ze ondersteund worden, _als_ ze er al zijn tenminste :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Ik heb laatst een 4 pci videokaartjes in een bak gehangen en een netwerk kaart, om een klein video muurtje te maken, en dat wordt door X prima ondersteund, opengl ook zolang alle Nvidia zijn , of er geen Nvidia in zit, (ik heb het niet voor elkaar gekregen om die gl libs naast elkaar te kunnen gebruiken)
Zover ik weet zijn er geen kaarten met meer dan 2 heads
maar matrox heeft wel goeie pci kaarten die dualhead kunnen
http://www.matrox.com/mga/products/mill_g450/pci.cfm

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit topic is verplaatst van [NOS] naar [forum=8] :).

• capedro
Thnx voor de move... hoop dat ze me hier beter kunnen helpen :?

My weblog

Pagina: 1