ja, zoals de ECS K7S5A, en nog veel meer...Op woensdag 19 december 2001 22:49 schreef poing het volgende:
Zijn er mobo's die SDRAM en DDRAM ondersteunen en de AMD XP processor?
Asus A7A266, maar da's een Ali chipset en die zijn niet altijd even goed.
Je kunt trouwens niet DDR en SDR tegelijk gebruiken op dit bord, op die ECS ook niet denk ik.
Je kunt trouwens niet DDR en SDR tegelijk gebruiken op dit bord, op die ECS ook niet denk ik.
Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...
* dion_b bespringt z'n mier weer gruwelijk.Door gabberjoost - woensdag 19 december 2001 22:51
--------------------------------------------------------------------------------
Op woensdag 19 december 2001 22:49 schreef poing het volgende:
Zijn er mobo's die SDRAM en DDRAM ondersteunen en de AMD XP processor?
--------------------------------------------------------------------------------
ja, zoals de ECS K7S5A, en nog veel meer...
'k wil niet veel zeggen hoor, maar de K7S5A ondersteunt alleen SDRAM- maar dan in zowel SDR als DDR vormen.
DDRAM
Is het nou zo moeilijk? Sinds 1997 ofzo hebben we SDRAM (Synchronous Dynamic Random Access Memory). Gedurende de eerste jaren (tem 2000 ofzo) was het per definitie Single Data Rate, dus niemand zette het erbij. Maar toen is men op het idee gekomen om met PRECIES HETZELFDE GEHEUGEN beide kanten van de klokpuls te gebruiken. Dat werd dus Double Data Rate - Synchronous Random Access Memory- DDR-SDRAM. DDR IS DUS OOK SDRAM
Maar als de vraag was of je mobo's had die SDR en DDR ondersteunde voor de XP:
Yup, met ALi Magik1, Via KT266 en SiS735 chipset. Goedkoopst en snelst is ons aller ECS K7S5A. Voor OC opties kun je beter de ASUS A7A266 nemen, maar zelfs geOCd kan die de K7S5A in default nauwelijks bijhouden. En het kost letterlijk 2x zoveel.
Oslik blyat! Oslik!
Mja sorry ik was een beetje te snel :-) Heb namelijk een brakke CPU en moet nieuwe spullen kopen. MOBO RAM EN CPU is wat duur. Tenzij hier iemand Corsair 256Mb 150 cas 2 wil kope.
>> zo kan ik eerst met die oude voort tot ze verkocht zijn he.
Op die mobo's kan ik dus een tbird met SDram gebruiken, maar kan ik ook een XP met Sdram gebruiken?
Op die mobo's kan ik dus een tbird met SDram gebruiken, maar kan ik ook een XP met Sdram gebruiken?
De nieuwste revisie van de K7S5A iig wel. Heb er hier een voor me- je kunt zien dat het XP ondersteunt door de V3.1 kenmerk achter PCI5 en 'XP' op de beschermstukjes bij de SoA clips. Zou overigens aanraden het te kopen bij Winni's Computershop. Ze zijn op alle grote beurzen en hebben de LAN versie voor 179,- (zonder voor 169,-). Niet alleen spotgoedkoop, maar ze doen ook totaal niet moeilijk bij ruilen. Mijn melding in de Shop survey is iig positief. Kun/wil je niet naar de beurs, is het duurder (DM169/179- ze zitten in Kempen - vlak over de grnes bij Venlo) - www.winniscomputershop.comOp woensdag 19 december 2001 23:31 schreef poing het volgende:
Mja sorry ik was een beetje te snel :-) Heb namelijk een brakke CPU en moet nieuwe spullen kopen. MOBO RAM EN CPU is wat duur. Tenzij hier iemand Corsair 256Mb 150 cas 2 wil kope.
* dion_b is gewoon een erg tevrden klant
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Je kan nooit Sdram en Ddr Sdram tegelijk gebruiken. Je kan kiezen wat je wilt gebruiken. Bijvoorbeeld op de chaintech 7vjd2 zit er een terminator bij als je ddr gebruikt.
Nee het zou stom zijn zoiets tegelijk te gebruiken, veel te traag. Maar als ik een nieuw mobo koop zou het leuk zijn volgend jaar DDR en een XP te halen :-)
Tsjeees das goedkoop. mm spijtig genoeg woon ik in belgieOp woensdag 19 december 2001 23:45 schreef dion_b het volgende:
[..]
De nieuwste revisie van de K7S5A iig wel. Heb er hier een voor me- je kunt zien dat het XP ondersteunt door de V3.1 kenmerk achter PCI5 en 'XP' op de beschermstukjes bij de SoA clips. Zou overigens aanraden het te kopen bij Winni's Computershop. Ze zijn op alle grote beurzen en hebben de LAN versie voor 179,- (zonder voor 169,-). Niet alleen spotgoedkoop, maar ze doen ook totaal niet moeilijk bij ruilen. Mijn melding in de Shop survey is iig positief. Kun/wil je niet naar de beurs, is het duurder (DM169/179- ze zitten in Kempen - vlak over de grnes bij Venlo) - www.winniscomputershop.com
* dion_b is gewoon een erg tevrden klant
dan zoek je ff alle Belgische zaken afOp donderdag 20 december 2001 00:00 schreef poing het volgende:
[..]
Tsjeees das goedkoop. mm spijtig genoeg woon ik in belgie
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
Tja, vanuit Hasselt is Kempen in minder dan 30min te bereiken. Of woon je in het Brugse ofzo?Op donderdag 20 december 2001 00:00 schreef poing het volgende:
[..]
Tsjeees das goedkoop. mm spijtig genoeg woon ik in belgie
Oslik blyat! Oslik!
Matsonic 8137c voor 229,-
"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)
alle ddr-mobo's kunnen ook gewoon sdram hebben...
niet tegelijkertijd nee...
Laten nou net de DDR-dimmetjes niet dezelfde socket gebruikenOp donderdag 20 december 2001 16:34 schreef Pontius.Pilatus het volgende:
alle ddr-mobo's kunnen ook gewoon sdram hebben...
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
[terw_dan mode]Op donderdag 20 december 2001 20:59 schreef Stropdas het volgende:
[..]
Laten nou net de DDR-dimmetjes niet dezelfde socket gebruiken
met een hamer past het wel denk ik
[/terw_dan mode]
ga weg leijkerd bij mijn computer ga weg ga weg
Pagina: 1