Op woensdag 19 december 2001 23:17 schreef Onno het volgende:
Gewoon bestands- en printerdeling aanzetten in je netwerkconfiguratie?
en dat schijven delen op geen enkele manier mogelijk is (@Home schijnt een poortje gesloten te hebben).
vaag verhaal 
@home sluit poorten? Dat lijkt me vaag omdat je best een netwerk mag hebben..
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Raar verhaal...
Dus je kan ook niet intern internetten (i-net delen dus)?
Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-
Intern internetten zou best kunnen, maar dan moet ik 't hele netwerk overhoop gooien (1 server die constant aan moet staan, daar alle andere pjoeters op aangesloten en vervolgens Internet Connection Sharing), en bovendien is @Home daar niet zo happy mee. Daarom zei ik ook: Volgens 't boekje. Dat houdt in: Hub, daarop kabelmodem, en op die hub alledrie de computers aangesloten, die alledrie hun eigen netwerkadres hebben. Niet echt handig, maar 't is hoe @Home 't wil. Bovendien heb ik niet echt zo'n zin om 1 computer continu aan te laten staan.Op woensdag 19 december 2001 23:29 schreef Damon het volgende:
Raar verhaal...
Maar goed, dat staat nu dus ff niet ter discussie. Ik wil nu alleen ff weten welke progjes ik kan gebruiken om via IPX/SPX bestanden te verzenden, niet hoe ik m'n netwerk om kan gooien.
Ik zou zeggen:
Tik een 486 met 16 MB geheugen op de kop. Haal alle overbodige meuk eruit.. Ros er 2 netwerkkaartjes en een diskdrive in. en pleur er FreeSCO op.. werkt perfect heb ik ook
Allemaal een ip via DHCP, geen extra kosten en niemand die het weet
File sharing enzow gaat goed.
Het enige nadeel van een router is is dat je poorten moet gaan routen. Maar als je dat doorhebt (is nie zo moeilijk) dan werkt het prima
Tik een 486 met 16 MB geheugen op de kop. Haal alle overbodige meuk eruit.. Ros er 2 netwerkkaartjes en een diskdrive in. en pleur er FreeSCO op.. werkt perfect heb ik ook
Het enige nadeel van een router is is dat je poorten moet gaan routen. Maar als je dat doorhebt (is nie zo moeilijk) dan werkt het prima
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Tja, dat kreeg ik dus uiteindelijk te horen in die topic waar ik je net naar verwees. Als ik bestands- en printerdeling aanzet, dan gebeurt er op een andere computer in 't netwerk gewoon helemaal niks. Dus 't lijkt me dat dat dan inderdaad klopt.Op woensdag 19 december 2001 23:29 schreef bolk het volgende:
vaag verhaal
Ja maar um, dat soort info heb ik nu dus niet nodig. On-topic blijven plieeeeeeeez.Op woensdag 19 december 2001 23:36 schreef bolk het volgende:
Ik zou zeggen:
Leuk dat je jezelf nog even quote, maar @Home doet *niets* met IPX, en via IPX moet bestandsdeling dus gewoon werken.Op woensdag 19 december 2001 23:26 schreef deviln het volgende:
[..]
[..]
(via TCP/IP ook, maar goed)
Dat is wel leuk en aardig, maar 't werkt dus gewoon niet. Vertel mij dan maar eens wat ik verkeerd doe (en ik quote uit die eerdere topic):Op donderdag 20 december 2001 00:35 schreef Onno het volgende:
Leuk dat je jezelf nog even quote, maar @Home doet *niets* met IPX, en via IPX moet bestandsdeling dus gewoon werken.
(via TCP/IP ook, maar goed)
BTW, dit verhaal heb ik ook voor IPX/SPX uitgevoerd, met 't zelfde resultaat.M'n IPX verbinding doet 't goed. Dit kan ik zien doordat Quake 't via IPX doet. Daar zitten dus geen problemen.
Dan, Configuratiescherm->Netwerk. Dan klik ik op 'Bestanden en Printers delen', ik kies 'Anderen toegang geven tot mijn bestanden', en OK. 'Bestands- en Printerdeling voor Microsoft netwerken' komt dan in de lijst van geinstalleerde netwerkonderdelen te staan. Ook prima.
Dan klik ik op TCP/IP, ga naar Eigenschappen, en bij 't Bindingen-tab schakel ik 'Bestands- en Printerdeling voor Microsoft netwerken' uit, ik wil natuurlijk niet mijn bestanden met 't hele internet delen.
Dan ga ik terug, kies ik 'IPX/SPX-compatibel protocol', ga naar Eigenschappen, en zet daar in 't Bindingen-tab 'Bestands- en Printerdeling voor Microsoft netwerken' aan. Tot zover nog steeds goed?
Dan klik ik een paar keer op OK, start de computer opnieuw op, en ga dan naar Mijn Computer. Daar rechtsklik ik op een willekeurige schijf, kies 'Delen', en stel in dat die schijf
gedeeld wordt onder een bepaalde naam, en Alleen-Lezen. Klik op OK, en 't icoontje van die schijf krijgt een handje erbij. Klopt toch?
Dan ga ik naar de andere computer die verbonden is via IPX. Ff voor de zekerheid opnieuw opstarten. En dan? Niks in Mijn Computer, niks in Netwerkomgevingen, nergens niks.
'Bestanden en printers delen' zou daar niet nodig moeten zijn, aangezien je dat alleen aan hoeft te zetten als je iets van DIE computer wilt delen. Maar ook al zet ik dat wel aan, er gebeurt nog niks. Geen schijf op een andere computer te zien.
En ik kreeg op dat bovenstaande deze reply:
Ja ikke ikke ikke (hand omhoog stekend) !!!
@Home heeft poortje 139 dicht, dus kun je geen netwerk-delen gebruiken als je de pc's rechtstreeks (via een hub) op je com21 modem zet. Je heb hiervoor een router (Vigor 2200E en consorten) nodig om binnen je eigen netwerk mappen te delen. Zit er ook gelijk een firewall tussen.
Als @home nou geen poortje 139 zou blocken kon het misschien wel, maar dan wel met @home snelheid (dus 16kb/s, want dat is je upload )
Verwijderd
Het klopt wel.. soms.. 
@home is niet overal gelijk.. daarnaast hangt het er ook van af of je twee IP's in hetzelfde subnet zitten.
Zitten ze dat wel dan zou alles moeten werken. Zitten ze dat niet dan heb je idd een probleem voor wat betreft windows filesharing. Idd omdat @home poort 139 blocked.
@home is niet overal gelijk.. daarnaast hangt het er ook van af of je twee IP's in hetzelfde subnet zitten.
Zitten ze dat wel dan zou alles moeten werken. Zitten ze dat niet dan heb je idd een probleem voor wat betreft windows filesharing. Idd omdat @home poort 139 blocked.
Heb je wil bijde PC's in het zelfde werkgroep hangen?
en wat @home nu wel of niet online teolaat moet voor lokaal dus nix uitmaken.
D.w.z. dat jij gewoon TCP/IP protocol + filesharing kan draaien lokaal.
Ik krijg dus net het vermoede dat jij je netwerk wil opbouwen vanuit je internet verbinding. Als dan idd je poort 139 dicht zit vanuit @home, gaat dat idd niet werken.
Gooi eens je internet verbinding eraf, zet TCP/IP netwerk op, dan je internet verbinding opzetten.
IP's: 192.168.0.1 & 192.168.0.2
Subnetmask: 255.255.255.0
werkgroep voor bijde pc's hetzelfde
en wat @home nu wel of niet online teolaat moet voor lokaal dus nix uitmaken.
D.w.z. dat jij gewoon TCP/IP protocol + filesharing kan draaien lokaal.
Ik krijg dus net het vermoede dat jij je netwerk wil opbouwen vanuit je internet verbinding. Als dan idd je poort 139 dicht zit vanuit @home, gaat dat idd niet werken.
Gooi eens je internet verbinding eraf, zet TCP/IP netwerk op, dan je internet verbinding opzetten.
IP's: 192.168.0.1 & 192.168.0.2
Subnetmask: 255.255.255.0
werkgroep voor bijde pc's hetzelfde
Ey!! Macarena \o/
*Einde van nu onbelangrijke dingen. Hieronder zijn mijn huidige problemen.*
Humm, nou, om de een of andere reden werkt Bestands- en Printerdeling nu wel. Geen idee waarom 't eerst niet lukte, maar 't blijkt nu dus wel te werken, via IPX, en de computer die op een ander subnet zit doet 't ook.
Nu zit ik alleen met een ander probleem: Twee van de drie computers doen 't prima. Op alledrie de computers zijn die twee zichtbaar via Netwerkomgeving, en bestanden overbrengen enzo werkt ook prima, op een normale snelheid nog wel (@Home heeft geen invloed met z'n 16 kb/sec upload max).
Alleen, je voelt 'm waarschijnlijk al aankomen, die derde computer wil niet. Helaas is dit nou juist mijn eigen comptuer. Ik heb alles ingesteld wat ik maar kan en weet in te stellen, ik heb alle netwerkinstellingen vergeleken met de andere computers, gecontroleerd, nog eens gecontroleerd, maar mijn computer wil maar NIET in Netwerkomgeving verschijnen. Niet hier, niet op andere computers.
Als ik echter in Start->Uitvoeren mijn eigen computernaam invoer op mijn eigen computer, dan vindt ie 'm wel, en kan ik browsen door de gedeelde mappen. Maar de andere computers kunnen mijn computer op die manier weer niet vinden.
En nog 1 ding: Mijn computer heeft een werkende IPX verbinding. Ik kan zonder problemen een potje Quake spelen met deze computer en een willekeurige andere in het netwerk.
Heeft iemand enig idee hoe ik mijn computer WEL in Netwerkomgeving kan laten verschijnen?
Nu zit ik alleen met een ander probleem: Twee van de drie computers doen 't prima. Op alledrie de computers zijn die twee zichtbaar via Netwerkomgeving, en bestanden overbrengen enzo werkt ook prima, op een normale snelheid nog wel (@Home heeft geen invloed met z'n 16 kb/sec upload max).
Alleen, je voelt 'm waarschijnlijk al aankomen, die derde computer wil niet. Helaas is dit nou juist mijn eigen comptuer. Ik heb alles ingesteld wat ik maar kan en weet in te stellen, ik heb alle netwerkinstellingen vergeleken met de andere computers, gecontroleerd, nog eens gecontroleerd, maar mijn computer wil maar NIET in Netwerkomgeving verschijnen. Niet hier, niet op andere computers.
Als ik echter in Start->Uitvoeren mijn eigen computernaam invoer op mijn eigen computer, dan vindt ie 'm wel, en kan ik browsen door de gedeelde mappen. Maar de andere computers kunnen mijn computer op die manier weer niet vinden.
En nog 1 ding: Mijn computer heeft een werkende IPX verbinding. Ik kan zonder problemen een potje Quake spelen met deze computer en een willekeurige andere in het netwerk.
Heeft iemand enig idee hoe ik mijn computer WEL in Netwerkomgeving kan laten verschijnen?
En nu ben ik zover dat ik mijn eigen computer in mijn eigen netwerkomgeving te zien krijg, dat kreeg ik voor elkaar door mijn netwerkkabel in een andere uitgang van de hub te pluggen (vraag mij ook niet waarom 't nu wel werkt). Ik krijg nu dus op mijn computer alledrie de computers in het netwerk te zien.
Maar mijn computer is dus nog steeds niet te zien op de andere twee computers...
Maar mijn computer is dus nog steeds niet te zien op de andere twee computers...
Pagina: 1