Toon posts:

Welke computerkast is het beste voor p4 intel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een computer kopen en daar hoort een kast bij.
Wie kan mij vertellen welke kast het stilste is en het beste is voor een p4 intel / asus 4T

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:47
Stilste niet (na wat tweaken wel ;) )

MIDI Aopen HX (of HQ) 45
BIG Aopen HX(HQ)08

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Gistron heeft een CodeGen 300W Midikast voor f100 / €42.

Deze kast heeft een 300W voeding met 12V uitbreiding. Dit betekent dat de kast geschikt is voor de Pentium IV. Formeel heet dit de ATX 1.02 specificatie (correct me if i'm wrong).

Ik heb deze kast ook en ik vind hem zeer goed. Ruimte voor één 80mm intake fan één 80mm outtake fan. Kast te openen met zijpanel, dus schroefjes heb je niet nodig (maar kan wel).

Je kunt in principe elke kast kopen met een voeding die voldoet aan de ATX 1.02 specificatie. Verder raad ik altijd aan minimaal 300W voeding te nemen.

Succes :)

Verwijderd

De HQ08 van Aopen, beetje stijl eraan dan andere kastjes die ik gezien heb :P

Zijn trouwens meer kleurtjes dan blauw :Y)
(wou groen maar hadduh ze niet ;( )

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
ik weet niet in hoeverre ze PIV gereed zijn, een antec (of chieftec, whatever) staat iig mooi om elke pc, dus probeer er eens achter te komen als je ze mooi vindt > http://www.antec-inc.com :)

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Op woensdag 19 december 2001 23:12 schreef CiPHER het volgende:
Gistron heeft een CodeGen 300W Midikast voor f100 / €42.

Deze kast heeft een 300W voeding met 12V uitbreiding. Dit betekent dat de kast geschikt is voor de Pentium IV. Formeel heet dit de ATX 1.02 specificatie (correct me if i'm wrong).
ATX 2.03 => Pentium IV ready

https://www.strava.com/athletes/10490675

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 19:54
Gewoon een mooie kast kopen en de voeding vervangen door een "Silent" P4-voeding.

Vb:
Voeding 300 Watt ATX PIV PFC powersupply ULTRA QUIET
(CompTechWorld, f.178,--)

of:
Enermax EG365PX-VE 350Watt
(diverse leveranciers, vanaf ong. 200 gulden)

of:
Silent Systems ATX Voeding (300 watt) P4
(informatique, f.199,--)

Verwijderd

Koop in ieder geval geen miditower. Tenminste niet van aopen. Dan kan je namelijk geen drie drivebay's in kwijt, als je wilt uitbreiden. Heb hier nu een mooie 52 speed cdrom liggen die er niet meer in past aangezien mijn moederbord groter is dan andere, niet pentium 4 moederborden.

Verwijderd

Neem een Chieftec of zo'n Alienware kast :9~
Van die Alienware is laatst een review op de frontpage vna t.net geweest. www.tweakshop.nl verkoopt die dingen.
Pagina: 1