[inspiratie] layout scriptie

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 21:27
Hoi luitjes :)
Ik ben bezig met mijn scriptie. Nu wil ik het eens in een leuk jasje stoppen ipv een standaard word sjabloon.

Nu ben ik op zoek naar een leuke layout. Ik heb al op internet zitten zoeken maar vindt daar alleen maar layouts van sites enzo. Niet echt wat ik zoek dus.

Iemand ideeen waar ik misschien iets zou kunnen vinden ? een leuke vormgeving ?

Ik heb al wat in boeken zitten bladeren maar nog nix moois kunnen vinden

Hopelijk hebben jullie leuke tips / linkjes of iets dergelijks :) !

grtz

Verwijderd

Niet om je aan te vallen ofzo, maar een lay-out maak je zelf.

Kijk naar de informatie die je geeft, laat je inspireren, en schets wat op papier. Doe ik ook altijd, en de helft van de keren komt er wel iets uit waar je wat mee kunt.

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 21:27
klopt .. normaal doe ik dit ook zo..
bijv. bij het bouwen van een site. Maar ik ben niet zo typografisch ingesteld. En ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen met zoeken. Ik heb al eens gekeken naar jaarverslagen van bedrijven ofzo, maar nog niets gevonden.

Verwijderd

Tja, ik denk dat het ook wel een rede heeft dat je in al die zakelijke verslagen geen schokkende lay-out tegen komt. Het gaat daar natuurlijk vooral om de inhoud (net als bij jou), en daar hoort een layout bij die overzichtelijk is, makkelijk te lezen, en rustig is.

De enige inspiratiebron die ik je kan aanraden zijn boeken. Zoek gewoon in de biep bij de kinderboeken op de informatieve afdeling, en kijk hoe ze het daar hebben aangepakt.