De nics werken sowieso, want ik kan op beide computers internetten.
Dit is direct ook de reden dat ik ze beide in een appart subnet heb, omdat ik ze voor internet gebruike en dan moet je ze instellen op het ip dat je krijgt (in dit geval van @home) en dan maar hopen dat ze in hetzelfde subnet zitten. Bij mij niet dus
Ik heb op beide computers route add uitgevoerd. Hierdoor gaat de ping een heel eind naar beneden, dus het heeft wel geholpen. Ik weet niet wat er bedoeld wordt met dat routeren niet werkt omdat hij op een hub zit, maar het netwerk wordt er wel sneller van in iedergeval.
Op beide computers heb ik de firewall uit gezet, bij 98 de x-tra geinstalleerde en bij XP de ingebouwde. Ik weet alleen niet of internet sharing aan of uit staat. Waar kan ik dit bekijken?
Het vreemde is alleen wel, dat als ik mijn laptop inplaats van de 98 zet, het netwerk het wel doet. Hij geeft dan wel een conflict met IP adressen opdat die beide hetzelfde zijn. Het lijkt mij dat hij dan met NetBeui werkt. Op de XP machine is alles dus naar mijn id sowieso goed ingesteld. Maar voor dat ik XP kreeg, werkte het netwerk ook prima met twee 98 systemen.