3 hdd's 7200rpm...hoe krijg ik die stiller???

Pagina: 1
Acties:

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07-2025
Ik heb in mijn systeem 3 7200rpm hdd's zitten die gezamelijk een behoorlijke herrie maken (2x 60gig, 1x 20gig).
(als ze opstarten is m'n pc net een straaljager)
Ik heb al van die silent fan's en zo'n herriearme silverado kooler, dus dat zit wel snor.
Nu zijn die hdd's het enige dat nog teveel geluid produceert.

Nou heb ik al dit gevonden:
http://www.silentpc.nl/prod04.htm

Op zich de perfecte oplossing, maar...
Deze kastjes ondersteunen alleen maar 5400 rpm hdd's omdat 7200 rpm hdd's teveel warmte ontwikkelen.
Zijn er ook een soortgelijke producten voor 7200 rpm hdd's die de warmte goed kunnen afvoeren???

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-04 10:05
ik wil zelf in de kerst vakantie wat plaatjes aan elkaar solderen een zo'n soort keoler maken als bij die coolance kasten en vervolgens de hdd's (die twee maxtortjes zie sig) in een geisoleerd doossie stoppen maar ik moet zien of het wat word, de onderkant wil toch meestal ook graag een beetje gekoeld worden ;)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Je kunt ook je kast resonantie vrij proberen te maken.
Kheb et zelf ook gedaan: lekker stevige kast met dik staal (chieftec dx-01-bd) en die aan de binnenkant bekleed met bitumen tapijt tegels. Et heeft hier vooral veel geholpen tegen het lawaai van m'n hd's en cd-rom speler/brander. Precies wat jij dus zoekt lijkt me :P

• MistaD
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-01 22:49
No-Vibes maakt zeer mooie spul. Ik weet niet waar in Nederland ze te krijgen zijn. In Duitsland is er een winkel waar je ze in ieder geval kan bekijken (weet niet of ze naar Nederland versturen).
De link van deze winkel is: www.aconto.de
Kijk hier als je het niet kan vinden op de site:
https://ssl.kundenserver.de/s8498340.shoplite.de/sess/utn153c212c15b22f2/shopdata/0040_Festplatteneinbaurahmen/produktuebersicht.shopscript