Gebrande DVD's niet te lezen

Pagina: 1
Acties:

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Topicstarter
Volgens mij gaat dit niet echt over HIFI of video, maar ik heb de indruk dat hier de meeste mensen met DVD ervaring zitten...

Ik heb op mijn werk een DVD brander van Pioneer. Mijn met instantwrite gebrande DVD's kan ik alleen helaas niet lezen op tot nu toe al twee andere DVD drives. Ik las in de manual van die Pioneer dat die alleen "General" DVD's brandt en niet "Authoring media", wat dat ook moge zijn. Ik meen dat het neerkomt op een lasergolflengte van 650nm i.p.v. 635nm.
Zijn deze twee soorten inderdaad niet compatible? Zou het kunnen dat de meeste DVD drives alleen "A" DVD's kunnen lezen of zou het een andere oorzaak hebben? (Andere manier van branden, andere software ofzo)

Iemand ervaring hiermee??

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Pioneer brand niet volgens de DVD+RW of DVD-R standaard. Daarom kun je die alleen maar uitlezen met het apparaat waar het mee gebrand is (of compatibele apparaten), maar dus niet op bv een standalone dvd-speler ofzo.
Oplossing: PC --> HP DVD writer kopen
Standalone --> Philips DVD writer kopen

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Topicstarter
Het is al gelukt, ik had de vorige DVD's met directCD gebrand. Nu doe ik het met InstantWrite en dan volgens de ISO9660-1 standaard en Disc-at-once en worden ze wel gelezen.

Pffew!

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 23:24
Op woensdag 19 december 2001 21:53 schreef flagnite het volgende:
Pioneer brand niet volgens de DVD+RW of DVD-R standaard. Daarom kun je die alleen maar uitlezen met het apparaat waar het mee gebrand is (of compatibele apparaten), maar dus niet op bv een standalone dvd-speler ofzo.
Oplossing: PC --> HP DVD writer kopen
Standalone --> Philips DVD writer kopen
Onzin. Op DVD-RAM na, zijn alle R en RW formaten erop ontworpen dat ze overal gelezen kunnen worden. (Dat dat ik de praktijk niet bij alle spelers goed gaat is iets anders, maar volgens de standaarden kan het).

Dat je DVD+RW schijfjes niet in een DVD-RW schrijver kan schrijven, en omgekeerd, is een hele andere kwestie.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot