elektrisch probleem NordmendeTv schema's nodig

Pagina: 1
Acties:

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 20:49
Help,
Ik heb de waarde van een onderdeel van een tv nodig.
Dit zou ik zelf wel kunnen vinden op een schema maar dat heb ik niet.
Iemand die mij kan vertellen hoe ik aan de schema's kan komen van een Nordmende tv (ja ik heb al op internet gezoch maar daar is erg weinig nordmende te vinden)

Nordmende spectra stereo monitor 5500
chassis: F16 5102/03
(nee hij vliegt niet maar dat kan ik binnenkort mischien wel uitproberen)
serie: 6.524E 11625

Ik heb dus een oude tv staan die wat moeite heeft met aangaan.
Als je de tv aanzet begint de tv de typische tv piep te maken maar gaat daarna uit, dit probeert het apparaat 3 maal en daarna geeft hij het op.
Zelfs standby lampje is niet meer aan dan.
Hij heeft dit al vaker gedaan en ging na een paar keer proberen wel aan maar hij start nu helemaal niet op.

Toevallig zag ik een stukje van een naar aller waarschijnlijkheid keramieke condensator op de oude plek van de tv liggen en kon dus gericht naar een missend component zoeken.
Waarschijnlijk heb ik dit gevonden, Maar ik weet de waarde van de condensator helaas niet(er is maar een klein stukje over)
+ weet ik ook niet zeker of dit ook echt de plek is waar dit ding zat, daar zelfs de pootjes uit het soldeer zijn verdwenen. er zijn overigens wel ontploffings sporen op dichtbijzijnde componenten.

graag zou ik willen checken aan de hand van een schema zodat ik er een nieuw condensatortje op kan solderen.
Het onderdeel zat op een apart printplaatje waar altijd spanning opstaat, wat volgens mij alleen maar de netspanning loskoppelt van de tv.

Bij voorbaat dank voor het helpen

met vriendelijke groet
Wouter

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
De beste plaats om het te proberen is bij de importeur.