News submits

Pagina: 1
Acties:

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:46
Dit is een vervolg van de off topic discussie die te vinden is op http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=11526
Het gaat over news submits:
We hebben ook geen tijd om de hele dag maar verhaaltjes te verzinnen (over het algemeen doen de nieuwssubmitters geen enkele poging om ons hierbij te helpen
Bij mijn submit van gisteren heb ik bijvoorbeeld wel zelf een verhaaltje erbij verzonnen dat naar mijn idee haast zo geplaatst kon worden.
Ik kan me voorstellen dat een URL zonder verhaaltje eromheen met de zoveelste bug in Windows erin links laat liggen, maar als iemand een beetje moeite doet om iets te submitten, dan mag dat toch best beloond worden. Op deze manier wordt het steeds onaantrekkelijker om wat te submitten en dat is natuurlijk jammer want je mist zo leuke input.
Mijn submit was gisteravond nummertje 33. Ik vraag me af hoeveel van de submits op de site terecht zijn gekomen en hoeveel er achteloos van tafel geschoven zijn.
Eén ding is duidelijk: Er moeten meer editors komen, maar daar waren jullie al mee bezig.
(dit is geen zware kritiek, dus vat het niet zo op)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Vaag is het ook nauwelijks nieuws.

Ik zie mensen in bij dat VIA roundup artikel klagen dat er teveel reviews zijn (terwijl dat de laatste tijd juist best wel mee valt). Wat blijkt: vrijwel het meeste spul dat we binnen krijgen gaat over reviews (of over driver updates, maar bepaalde mensen 'moe' van worden)...

Bij het submitten van nieuws staat bovendien dat je niet moet gaan zeuren wanneer jouw item niet in het nieuws komt (ik krijg het gevoel dat sommige mensen denken dat wij de hele dag bezig zijn om hun news suggestie in het nieuws te krijgen, maar helaas hebben wij ook nog heel veel andere dingen te doen).

• biobak
Maak anders dan gewoon een pagina aan waar de news submits zichtbaar gemaakt zijn. Op die manier kan iedereen alle submits overzien en kan je daar ook eventuele nieuwtjes uithalen. Ik denk dat in de submits ook best interessante nieuwtjes zitten die de frontpage niet halen.

Om nog meer moderatiedrukte te voorkomen, moet je geen reacties kunnen geven. Dus alleen absorptie :) Misschien kan een soort score/stem systeem ingebouwd worden, waardoor de lezers aan kunnen geven of bepaald nieuws op de frontpage moet komen. Worden een bericht door de lezers interessant genoeg bevonden, zet er dan bijvoorbeeld zo'n groen handje uit de shopsurvey voor. Dan kunnen de editors meteen zien of een bepaald berichtje interessant is.
Op deze manier krijgen de lezers van tweakers.net meer invloed op de berichtgeving en wordt de taak van de editors misschien wel verlicht. Berichten die door de lezers niet interessant gevonden worden, hoeven de editors al niet eens meer te bekijken.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Maak anders dan gewoon een pagina aan waar de news submits zichtbaar gemaakt zijn.
Lijkt mij geen goed plan, dan ga je nep-berichten krijgen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• biobak
Lijkt mij geen goed plan, dan ga je nep-berichten krijgen.
Ik denk dat dat wel meevalt en die berichten kunnen er vlug uitgefilterd worden. Nu zullen er ook geregeld onzinberichten binnenkomen. Het mooie van het door mij voorgestelde systeem is dat die er door de lezers al uitgevist worden, voordat een editor ze hoeft te bekijken. Alle berichten zijn dan natuurlijk onder voorbehoud.

Bij het huidige reactiesysteem zie je geregeld ook onzinreacties, maar de hoeveelheid valt mee. Ze worden gewoon weggemodereerd.
Je bent natuurlijk niet verplicht om naar de submits te kijken.