Carma/reply's score bord?

Pagina: 1
Acties:

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:50

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Eej..

Admins, is het geen leuk idee om een score bord te maken (dat betrekking heeft op de aantal posts en carma), die je eerder ook op BBS'en zag. Dus een soort van ranking...

T'is maar een idee. :)

Whatever.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:46
Als je een berichtje post, dan zie je toch op welke plek je staat qua karma/score? Ik sta nu nr 94 oid. Als je dat gaat invoeren krijg je helemaal een soort karma-vergaar-race :(

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:29

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ja..

En is dat dan erg? zo krijg je alleen maar kwalitatief goede reacties (want alleen dan gaat je karma omhoog)

Kees

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• biobak
Ik denk dat het weinig mensen kan boeien op welke plek ze staan. Ik denk dat je heel veel reacties krijgt (en herhalingen van elkaars reacties) om een poging te doen om het karma op te krikken. Veel reacties staat niet garant voor een hoge kwaliteit.

Verwijderd

Biobak : Zo werkt het dus niet... Ik zag vanochtend dat er een nieuwe optie is bij de karma beoordelingen : Napraterij :P

Ik zou het wel leuk vinden... een soort van "Hall Of Fame" van de 'interessantste' tweakers...

• biobak
Oke, de optie "napraterij" is er. Maar het is natuurlijk het beste om napraterij helemaal te voorkomen. Hmm...KarmaQuest :)

Op zich is zo'n board wel grappig hoor (maar compleet nutteloos verder), zolang de admins er maar niet op komen te staan. Die hebben zo'n hoge karma/score, dat daar verder niemand nog bijkomt :)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Wat je dus bedoelt, is een soort "Employee of the Month" o.i.d., zoals ze ook bij McDonalds en dergelijke Amerikaanse bedrijven hebben. :r
Een soort hitlijst.
Dan krijg je weer zo'n strijd van "Wie heeft het meeste Karma", en dat zal de kwaliteit van de posts wel ten goede komen, maar krijg je dan geen "Je hebt me een te laag Karma-gehalte gegeven"-klachtenlijstje?
Of zie ik dat verkeerd?

(nog ff en we hebben een Karma Police nodig :P)
Kaj.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:08

GaMeOvEr

Is een hork.

Nee,

Dan krijg je klachten over vriendjes-politiek, belabberde Moderators, en "dit was minstens 1/1 - inzichtvol" gezeik.. :r

Alsjeblieft zeg, ik heb het nu al druk genoeg... Ik heb sowieso al het gevoel dat ik mijn moderaties constant moet verdedigen.... :(

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Mensen met hoge karmascores hoeven heus niet beter te zijn in het posten van sterke teksten dan anderen die lagere scores hebben. Ikzelf post hier sinds het invoeren van die karmazut en heb dus meer karma dan veel andere mensen. In het begin was het ook nog zo dat je niet snel naar beneden werd gemodereerd. Je kon dus gewoon op 1/1 posten en flop, dat waren weer 2 punten.

Een ranking zoals die er nu is als je je eigen info opent en ziet op welke plek je staat, is leuk, maar niet meer dan dat. (en sommigen vinden het minder leuk zelfs als je er over begint ;) Onno -> #3 Ik -> #2 stuivertje wisselen om die 2e plek, maar erover praten mag schijnbaar niet)

Dat is een nadeel van een ranking: mensen denken dat als je 'karma' zegt je post om de karma. of alles doet om maar zoveel mogelijk karma te scoren. Ik begrijp die bekrompen angst niet. Karma is NU (dus niet een tijdje terug, nu werkt het system beter) een beloning voor het posten van kwalitatief goede postings. Een ranking van karma is DAN dus weer wel goed, want je stimuleert mensen om BETER te gaan posten, of iig na te denken over wat ze zeggen ivm de karma ranking.

Aan de andere kant heb je, zoals gezegd, de angsthazen waarvan je niets mag zeggen over je karma of je rankingplek omdat dat 'not done' is oid, en de karmawhores. Karmawhoring is een werkwoord afkomstig van /. en wordt gebruikt om aan te duiden dat iemand een posting plaatst met tekst puur om de karma. De bekendste karmawhore op /. is ongetwijfeld John Carmack, die als hij iets post altijd binnen 10 minuten op +5 insightful staat, ookal staat er in feite onzin. (maar omdat hij laat merken dat hij John C. is geeft hij extra gewicht aan zn tekst, vandaar de karmawhoring.)

De ranking die nu geplaatst zou moeten worden zou moeten worden gebaseerd op een berekening aan de hand van #postings, karma en score, niet alleen karma
Pagina: 1