Toon posts:

ECS K7S5A, bios flashen lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een systeempje rond het ECS K7S5A-lan mobo en een Athlon XP1600+ aan het bouwen, maar heb een probleem met het flashen van een "up to date" bios.

Ik heb de Amiflash utility ami818.exe van de bijgeleverde cdrom samen met de laatste bios 011121L.rom op een kale boot-floppy gezet.
Na een koude floppy start en het starten van ami818.exe krijg ik de melding "chipset/flash part isn't available. The function will be invalid" :?

Wie geeft mij raad???
Thanks!!!

• Jaapie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 15:07
Kweet niet wat het probleem is. Maar heeft je systeem problemen nu? Als het niet het geval is zou ik hem nie flashen...alleen flashen bij problemen...

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

volgens mij moet je na het opstarten dit typen:
a:/amiflash818.exe 011121L.rom enter

Bedoel je dat?

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
"chipset/flash part isn't available.
Dit komt omdat dat programma een verwijzing naar de flash file heeft, die hij dus niet kan vinden, je moet dan de methode van Henkie20nl gebruiken:
Veel succes!

|Specs|

• MrMorePhun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-01 15:48
herwini, contacteer mij even op icq 84334086 !!!!

Ik heb de oplossing voor je probleem want ik heb hetzelfde mobo en had hetzelfde probleem. Ik heb hier van de pc boer een goed amiflash utility proggy dat wel werkt voor dit mobo, bij mij is de bios flash gelukt !!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Dit durft ik niet te doen ;(
Op deze manier gebeurd het flashen van een Awardbios inderdaad, maar bij de Amibios flash staat op de Ami- EN ECS-site duidelijk dat de biosfile tijdens het programma moet worden ingegeven, namelijk:

"At the A:\ prompt, type the Flash Utility program name and press <En-ter>. You see a screen similar to the
following: ..... pic ....
Type the filename of the new BIOS in the "File Name to Program" text box. Follow the onscreen directions to update
the mainboard BIOS".

Wie heeft ooit een ECS K7S5A geflashed???

Verwijderd

Topicstarter
MrMorePhun,
Ik heb helaas ICQ "even" niet actief (na een upgrade) naar XP.
Je email is hier helaas onbekend.
Please, mail mij op itsnico@zap.a2000.nl.
Thanks!!!
Op woensdag 19 december 2001 22:02 schreef MrMorePhun het volgende:
herwini, contacteer mij even op icq 84334086 !!!!

• RustyTank
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2022
ocworkbench.com
Deze link even klikken en veel van je vragen en problemen met dit mb worden voor je uitgelegt. Hier vind je ook de goede prgjes om te flashen

Ik hoop dat het lukt, flash wel even vanaf de hardeschijf!

Ik hoop ook voor je dat je niet het probleem hebt dat je processor maar op fsb 100 wil lopen ipv 133

Intel Core 2 Duo E6300 || Asus P5B E-Plus || 2 x 512MB Corsair || Nvidia GeForce 7600GS Silent || |IIyama 17" TFT || Samsung 40" LCD!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oplossing voor je probleem want ik heb hetzelfde mobo en had hetzelfde probleem. Ik heb hier van de pc boer een goed amiflash utility proggy dat wel werkt voor dit mobo, bij mij is de bios flash gelukt !!!!!!
Ik heb zojuist een "aangepast" amiflash utility ontvangen (ami82724.exe). Mochten er meer mensen het beschreven probleem hebben, just mail me!

Verwijderd

Topicstarter
Flashen ging okee naar laatste oficiele bios met ami82427.exe :)
Maar ik heb inderdaad inderdaad nog wel wat problemen betreffende de processor (ik draai nu op 10.5 X 100 = 1050Mhz :(
Maar daarover morgen meer (eventueel onder een ander topic).
Voor nu ..... thanks you all !!!
Op woensdag 19 december 2001 23:27 schreef RustyTank het volgende:

Ik hoop ook voor je dat je niet het probleem hebt dat je processor maar op fsb 100 wil lopen ipv 133

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben me er van bewust dat dit een nogal oud topic is, maar ik heb hetzelfde probleem.
Ik heb zojuist een "aangepast" amiflash utility ontvangen (ami82724.exe). Mochten er meer mensen het beschreven probleem hebben, just mail me!
ik gebruik dus die utility maar ik krijg dezelfde foutmelding.

was hier ondertussen al een goede oplossing voor?

bordje:
pcchips slot1 p2 BXCEL (071595-ali nogwat.) (maakt niet zoveel uit, de utility doet het gewoon niet, heeft weinig met het exacte type te maken lijkt me)

ik krijg dus ook als ik van een diskette boot en de flash utility uitvoer:
chipset/flash part is not available.

ik heb ook al een amiflash exe gedownload van de pcchips site waar ik mijn bios vandaan heb.

het bios updaten is vrij essentieel anders krijg ik hier nooit een 20 gig in zonder overlay utility.

edit:
laat maar, ik heb het bord verneukt.

[ Voor 4% gewijzigd door smvs op 08-01-2003 20:04 ]

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 09:49
En dat heb ik dus ook gedaan met mijn vorige K7S5A board. Resultaat: board died...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:24
Hotflashen in een willekeurig ander ECS bord van uiterlijk 3 jaar oud wil wel helpen :)
Pagina: 1